Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9841 Publications


2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26572
Lehmann, Jens, Gezim Sejdiu, Lorenz Bühmann, Patrick Westphal, Claus Stadler, Ivan Ermilov, Simon Bin, et al. “Distributed Semantic Analytics Using the SANSA Stack.” In The Semantic Web - {ISWC} 2017 - 16th International Semantic Web Conference, Vienna, Austria, October 21-25, 2017, Proceedings, Part {II}, edited by Claudia d’Amato, Miriam Fernandez, Valentina A. M. Tamma, Freddy Lécué, Philippe Cudré-Mauroux, Juan F. Sequeda, Christoph Lange, and Jeff Heflin, 10588:147–55. Lecture Notes in Computer Science. Springer, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-319-68204-4\_15.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26642
Hellmich, Frank, Fabian Karl Hoya, Gamze Görel, and Susanne Schwab. “Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht.” Empirische Sonderpädagogik 9, no. 1 (2017): 36–51. https://doi.org/10.25656/01:14874.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26643
Hellmich, Frank, Gamze Görel, and Susanne Schwab. “Motivation für die Beschäftigung mit Inklusion während des Studiums bei Studierenden des Lehramts an Grundschulen.” In Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, edited by Susanne Miller, Birgit Holler-Nowitzki, Brigitte Kottmann, Svenja Lesemann, Birte Letmathe-Henkel, Nikolas Meyer , René Schroeder, and Katrin Velten, 22:282–88. Wiesbaden: Springer VS, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-13502-7_35.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26646
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. “Erfahrungen, Einstellungen und Motivation von Studierenden des Grundschullehramts in Hinblick auf den inklusiven Unterricht.” In Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik, edited by Désirée Laubenstein and David Scheer , 143–50. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26647
Schwab, Susanne, Frank Hellmich, and Gamze Görel. “Self-Efficacy of Prospective Austrian and German Primary School Teachers Regarding the Implementation of Inclusive Education.” Journal of Research in Special Educational Needs 17, no. 3 (2017): 205–17. https://doi.org/10.1111/1471-3802.12379.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26648
Hellmich, Frank, Marwin Felix Löper, Gamze Görel, and Rebecca Pfahl. “Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf als Bedingungen der sozialen Partizipation im inklusiven Unterricht der Grundschule.” In Inklusiver Unterricht in der Grundschule, edited by Frank Hellmich and Eva Blumberg, 98–121. Stuttgart: Kohlhammer, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26674
Hellmich, Frank, and Fabian Karl Hoya. “Primary School Students’ Implicit Theories and Their Reading Motivation. The Role of Parents’ and Teachers’ Effort Feedback.” Zeitschrift Für Psychologie 225, no. 2 (2017): 117–26. https://doi.org/10.1027/2151-2604/a000288.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26675
Hellmich, Frank, and Fabian Karl Hoya. “Empirische Arbeit: Wahrgenommenes positives Feedback zu Leseprozessen in Elternhaus und Schule im Zusammenhang mit der Lesemotivation von Kindern im Grundschulalter.” Psychologie in Erziehung und Unterricht 64, no. 4 (2017): 290–304. https://doi.org/10.2378/peu2017.art09d.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26709
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Soziale Selbstkonzepte von Kindern im Grundschulalter und ihre Einstellungen gegenüber Peers mit Förderbedarf in der sozial-emotionalen Entwicklung.” In Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik, edited by Désirée Laubenstein and David Scheer , 135–42. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26724
Hellmich, Frank, and Eva Blumberg, eds. Inklusiver Unterricht in der Grundschule. Stuttgart: Kohlhammer, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26862
Schönhärl, Korinna, ed. Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century. Cham, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-319-42076-9.
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26867
Klünder, Nina. “Mahlzeitenmuster von Eltern in Paarbeziehungen.” In Care Und Die Wissenschaft Vom Haushalt, edited by Angela Häußler, Christine Küster, Sandra Ohrem, and Inga Wagenknecht. Wiesbaden, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19362-1_7.
LibreCat | DOI
 

2017 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 3291
Schürmann, Andreas. Microservice-Based Execution Environment for Service Compositions. Universität Paderborn, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3325
Melnikov, Vitalik, and Eyke Hüllermeier. “Optimizing the Structure of Nested Dichotomies: A Comparison of Two Heuristics.” In Proceedings. 27. Workshop Computational Intelligence, Dortmund, 23. - 24. November 2017. KIT Scientific Publishing, 2017. https://doi.org/10.5445/KSP/1000074341.
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 3512
Börding, Paul. Testing Java Method Contracts. Universität Paderborn, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 3523 | OA
Dogra, Shraddha, Yevgen Grynko, Evgenij Zubko, and Jens Förstner. “Radar Backscattering from a Large-Grain Cometary Coma: Numerical Simulation.” Astronomy & Astrophysics 608 (2017): A20. https://doi.org/10.1051/0004-6361/201730801.
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 3580
Hansmeier, Tim. An FPGA Accelerator for Checking Resolution Proofs. Universität Paderborn, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 3600
Goller, Michael. Human Agency at Work: An Active Approach towards Expertise Development. Wiesbaden: Springer, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-18286-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3676
Harteis, Christian. “Intuition as Crucial Component of Professional Competence: Its Relevance for Competence-Based Vocational and Professional Education and Training.” In Competence-Based Vocational and Professional Education, edited by Martin Mulder, 971--984. Dordrecht: Springer, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 3679
Rausch, Andreas, Jürgen Seifried, and Christian Harteis. “Emotions, Coping and Learning in Error Situations in the Workplace.” Journal of Workplace Learning 29, no. 5 (2017): 374--393.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86776-582-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed