Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

7840 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54459
Knorr L, Schlosser F, Horstmann N, Divkovic D, Meschede H. Flexible operation and integration of high-temperature heat pumps using large temperature glides. Applied Energy. 2024;368. doi:10.1016/j.apenergy.2024.123417
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54497 | OA
Haker C, Otterspeer L. Soziale Grenzen und Grenzbearbeitungen. Ein Zugang zur sozialwissenschaftlichen Bildungsforschung. In: Drerup J, Göddertz N, Mattig R, Thole W, Uhlendorff U, eds. Bildungsforschung: Erziehungswissenschaftliche Perspektiven. J.B. Metzler; 2024:87–103. doi:10.1007/978-3-662-66923-5_6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54540
Gräßler I, Wiechel D, Özcan D, Taplick P. Tailored metrics for assessing the quality of MBSE models. In: Proceedings of the Design Society. Vol 4. Cambridge University Press (CUP); 2024:2545-2554. doi:10.1017/pds.2024.257
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54229
Bartlitz D. § 78 (Kartellrechtliche Grenzen der stillen Gesellschaft). In: Gummert H, Schäfer C, eds. Münchener Handbuch des Gesellschaftsrechts. Vol 2. 6th ed. C.H. Beck; 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54228
Bartlitz D. § 6 (Kartellrechtliche Grenzen der Kommanditgesellschaft). In: Gummert H, Schäfer C, eds. Münchener Handbuch des Gesellschaftsrechts. Vol 2. 6th ed. C.H. Beck; 2024.
LibreCat
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 53139
Büttner D. Doing language im Deutschunterricht. Eine Analyse sprachbezogener Adressierungen in diskursiver Praxis. Springer VS; 2024. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-44640-6
LibreCat | DOI
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 54552
Malena K. Konzipierung, Analyse und Realumsetzung eines mehrstufigen modellprädiktiven Lichtsignalanlagenregelungssystems. Vol 422. Heinz Nixdorf Institut, Universität Paderborn; 2024. doi:10.17619/UNIPB/1-2021
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54412
Firmansyah AF, Moussallem D, Ngonga Ngomo A-C. ESLM: Improving Entity Summarization by Leveraging Language Models. In: The Semantic Web. Springer Nature Switzerland; 2024. doi:10.1007/978-3-031-60626-7_9
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54580
Mahmood Y, Virtema J, Barlag T, Ngonga Ngomo A-C. Computing Repairs Under Functional and Inclusion Dependencies via Argumentation. In: Lecture Notes in Computer Science. Springer Nature Switzerland; 2024. doi:10.1007/978-3-031-56940-1_2
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54624
Papenkordt J. Navigating Transparency: The Influence of On-demand Explanations on Non-expert User Interaction with AI. In: Artificial Intelligence in HCI. Springer Nature Switzerland; 2024. doi:10.1007/978-3-031-60606-9_14
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54625
Zdoupas P. Brauchen wir ein ESE-Curriculum in der inklusiven Schule? – Ein Exkurs in die Konzeption eines Mehrebenenansatzes zur Prävention von Verhaltensproblemen in der Sekundarstufe I. In: ESE 6 (2024): In Den Fokus Ver-Rückt – Hidden Topics Im Förderschwerpunkt Emotionale Und Soziale Entwicklung. Verlag Julius Klinkhardt; 2024. doi:10.35468/6103-14
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54668 | OA
Hammer M, Babel S, Farheen H, et al. Estimation of losses caused by sidewall roughness in thin-film lithium niobate rib and strip waveguides. Optics Express. 2024;32(13):22878. doi:10.1364/oe.521766
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51098
Labusch A, Eickelmann B, Casamassima G, et al. Children and young people’s ICT experiences in school education: Participatory research design to engage children and young people as experts in research. In: Holmarsdottir HB, Seland I, Hyggen C, Roth M, eds. Understanding the everyday digital lives of children and young people . Palgrave Macmillan; 2024:143-165. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-031-46929-9
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 53407
Eikermann L, Schmitz S, eds. Belgischer Symbolismus zum Be/Greifen nah. Museumskoffer zum Werk von Léon Spilliaert und George Minne. arthistoricum.net doi:https://doi.org/10.11588/arthistoricum.1303
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51130
Eickelmann B, Barbovschi M, Holmarsdottir HB, Parsanoglou D, Sisask M, Labusch A. Perspectives of children and young people on their education as preparing for their future in the digital age: In-depth qualitative study in five European countries. In: Holmarsdottir HB, Seland I, Hyggen C, Roth M, eds. Understanding the everyday digital lives of children and young people. Palgrave Macmillan; 2024:321-350. doi:10.1007/978-3-031-46929-9
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54666
Fuchs C. Theorien des digitalen Kapitalismus. In: Ernst C, Krtilova K, Schröter J, Sudmann A, eds. Handbuch Medientheorien im 21. Jahrhundert. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2024. doi:10.1007/978-3-658-38128-8_21-1
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52759
Preuß OL, Rook J, Trautmann H. On the Potential of Multi-objective Automated Algorithm Configuration on Multi-modal Multi-objective Optimisation Problems. In: Applications of Evolutionary Computation. Springer Nature Switzerland; 2024. doi:10.1007/978-3-031-56852-7_20
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54731
Kehne M. Wissenstransfer zur Bewegungsförderung: Was funktioniert wie und mit wem? In: Neuber N, ed. Wissenstransfer in der Sportpädagogik. Grundlagen, Themen, Formate. Springer VS Wiesbaden; 2024:37-53. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-43622-3
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53309
Hölsch L, Brosch A, Steckel R, et al. Insights and Challenges of Co-Simulation-Based Optimal Pulse Pattern Evaluation for Electric Drives. IEEE Transactions on Energy Conversion. Published online 2024:1-12. doi:10.1109/tec.2024.3374962
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50208 | OA
Treder A. Alexandra Treder (Universität Paderborn) rezensiert: Döll, Marion & Michalak, Magdalena (2023): Deutsch als Zweitsprache und inklusive Bildung. [Deutsch als Zweitsprache – Positionen, Perspektiven, Potenziale, Bd. 3]. Münster: Waxmann, 142 Seiten. Print-ISBN 978-3-8309-4711-0. E-Book-ISBN 978-3- 8309-9711-5. Forschungsportal für Spracherwerb und Migration (daz-portal). 2024;26(2).
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-89336-912-6

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed