Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

7857 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54459
Knorr, Lukas, et al. “Flexible Operation and Integration of High-Temperature Heat Pumps Using Large Temperature Glides.” Applied Energy, vol. 368, 123417, Elsevier BV, 2024, doi:10.1016/j.apenergy.2024.123417.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54497 | OA
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Soziale Grenzen Und Grenzbearbeitungen. Ein Zugang Zur Sozialwissenschaftlichen Bildungsforschung.” Bildungsforschung: Erziehungswissenschaftliche Perspektiven, edited by Johannes Drerup et al., J.B. Metzler, 2024, pp. 87–103, doi:10.1007/978-3-662-66923-5_6.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54540
Gräßler, Iris, et al. “Tailored Metrics for Assessing the Quality of MBSE Models.” Proceedings of the Design Society, vol. 4, Cambridge University Press (CUP), 2024, pp. 2545–54, doi:10.1017/pds.2024.257.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54229
Bartlitz, David. “§ 78 (Kartellrechtliche Grenzen der stillen Gesellschaft).” Münchener Handbuch des Gesellschaftsrechts, edited by Hans Gummert and Carsten Schäfer, 6th ed., vol. 2, C.H. Beck, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54228
Bartlitz, David. “§ 6 (Kartellrechtliche Grenzen der Kommanditgesellschaft).” Münchener Handbuch des Gesellschaftsrechts, edited by Hans Gummert and Carsten Schäfer, 6th ed., vol. 2, C.H. Beck, 2024.
LibreCat
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 53139
Büttner, Denise. Doing language im Deutschunterricht. Eine Analyse sprachbezogener Adressierungen in diskursiver Praxis. Springer VS, 2024, doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-44640-6.
LibreCat | DOI
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 54552
Malena, Kevin. Konzipierung, Analyse und Realumsetzung eines mehrstufigen modellprädiktiven Lichtsignalanlagenregelungssystems. Heinz Nixdorf Institut, Universität Paderborn, 2024, doi:10.17619/UNIPB/1-2021.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54412
Firmansyah, Asep Fajar, et al. “ESLM: Improving Entity Summarization by Leveraging Language Models.” The Semantic Web, Springer Nature Switzerland, 2024, doi:10.1007/978-3-031-60626-7_9.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54580
Mahmood, Yasir, et al. “Computing Repairs Under Functional and Inclusion Dependencies via Argumentation.” Lecture Notes in Computer Science, Springer Nature Switzerland, 2024, doi:10.1007/978-3-031-56940-1_2.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54624
Papenkordt, Jörg. “Navigating Transparency: The Influence of On-Demand Explanations on Non-Expert User Interaction with AI.” Artificial Intelligence in HCI, Springer Nature Switzerland, 2024, doi:10.1007/978-3-031-60606-9_14.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54625
Zdoupas, Philippos. “Brauchen Wir Ein ESE-Curriculum in Der Inklusiven Schule? – Ein Exkurs in Die Konzeption Eines Mehrebenenansatzes Zur Prävention von Verhaltensproblemen in Der Sekundarstufe I.” ESE 6 (2024): In Den Fokus Ver-Rückt – Hidden Topics Im Förderschwerpunkt Emotionale Und Soziale Entwicklung, Verlag Julius Klinkhardt, 2024, doi:10.35468/6103-14.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54668 | OA
Hammer, Manfred, et al. “Estimation of Losses Caused by Sidewall Roughness in Thin-Film Lithium Niobate Rib and Strip Waveguides.” Optics Express, vol. 32, no. 13, Optica Publishing Group, 2024, p. 22878, doi:10.1364/oe.521766.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51098
Labusch, Amelie, et al. “Children and young people’s ICT experiences in school education: Participatory research design to engage children and young people as experts in research.” Understanding the everyday digital lives of children and young people , edited by H.B. Holmarsdottir et al., Palgrave Macmillan, 2024, pp. 143–65, doi:https://doi.org/10.1007/978-3-031-46929-9.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 53407
Eikermann, Larissa, and Sabine Schmitz, editors. Belgischer Symbolismus zum Be/Greifen nah. Museumskoffer zum Werk von Léon Spilliaert und George Minne. arthistoricum.net, doi:https://doi.org/10.11588/arthistoricum.1303.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51130
Eickelmann, Birgit, et al. “Perspectives of children and young people on their education as preparing for their future in the digital age: In-depth qualitative study in five European countries.” Understanding the everyday digital lives of children and young people, edited by H.B. Holmarsdottir et al., Palgrave Macmillan, 2024, pp. 321–50, doi:10.1007/978-3-031-46929-9.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54666
Fuchs, Christian. “Theorien des digitalen Kapitalismus.” Handbuch Medientheorien im 21. Jahrhundert, edited by Christoph Ernst et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2024, doi:10.1007/978-3-658-38128-8_21-1.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52759
Preuß, Oliver Ludger, et al. “On the Potential of Multi-Objective Automated Algorithm Configuration on Multi-Modal Multi-Objective Optimisation Problems.” Applications of Evolutionary Computation, Springer Nature Switzerland, 2024, doi:10.1007/978-3-031-56852-7_20.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54731
Kehne, Miriam. “Wissenstransfer zur Bewegungsförderung: Was funktioniert wie und mit wem?” Wissenstransfer in der Sportpädagogik. Grundlagen, Themen, Formate, edited by Nils Neuber, Springer VS Wiesbaden, 2024, pp. 37–53, doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-43622-3.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53309
Hölsch, Lukas, et al. “Insights and Challenges of Co-Simulation-Based Optimal Pulse Pattern Evaluation for Electric Drives.” IEEE Transactions on Energy Conversion, Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2024, pp. 1–12, doi:10.1109/tec.2024.3374962.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50208 | OA
Treder, Alexandra. “Alexandra Treder (Universität Paderborn) rezensiert: Döll, Marion & Michalak, Magdalena (2023): Deutsch als Zweitsprache und inklusive Bildung. [Deutsch als Zweitsprache – Positionen, Perspektiven, Potenziale, Bd. 3]. Münster: Waxmann, 142 Seiten. Print-ISBN 978-3-8309-4711-0. E-Book-ISBN 978-3- 8309-9711-5.” Forschungsportal für Spracherwerb und Migration (daz-portal), vol. 26, no. 2, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-89336-912-6

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed