Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10200 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33948
Rumlich, Dominik. “Exploring the Importance of Prior Knowledge and Verbal Cognitive Abilities for Foreign Language Learning.” Cognition and Second Language Acquisition, edited by Thorsten Piske and Anja Steinlen, Narr Francke Attempto, 2022, pp. 219–44.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Meer, Philipp, et al. “Attitudes of German High School Students toward Different Varieties of English.” Applied Linguistics, vol. 43, no. 3, 2022, pp. 538–62, doi:10.1093/applin/amab046.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
Rumlich, Dominik. “Weniger Kompetenz, Mehr Resonanz. Contra Position.” Fremdsprachen Lehren Und Lernen, vol. 51, no. 2, 2022, p. 121.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33954 | OA
Boeddeker, Christoph, et al. “An Initialization Scheme for Meeting Separation with Spatial Mixture Models.” Interspeech 2022, ISCA, 2022, doi:10.21437/interspeech.2022-10929.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33967
Aguiliera, Marcos, et al. “2022 Edsger W. Dijkstra Prize in Distributed Computing.” PODC ’22: ACM Symposium on Principles of Distributed Computing, Salerno, Italy, July 25 - 29, 2022, edited by Alessia Milani and Philipp Woelfel, ACM, 2022, p. 1, doi:10.1145/3519270.3538411.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 33968
Scheideler, Christian, editor. 36th International Symposium on Distributed Computing, DISC 2022, October 25-27, 2022, Augusta, Georgia, USA. Schloss Dagstuhl - Leibniz-Zentrum für Informatik, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33997
Özcan, Leon, et al. “Performance Management Approach for Digital Platforms in B2B Markets.” The Role of Innovation: Past, Present, Future, edited by Iain Bitran et al., 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34214
Schaude, Janik, and Tino Hausotte. “Atomic Force Microscope with an Adjustable Probe Direction and Integrated Sensing and Actuation.” Nanomanufacturing and Metrology, vol. 5, no. 2, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 139–48, doi:10.1007/s41871-022-00143-9.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34209
Shi, Yuhao, et al. “A Damage Model for Corrosion Fatigue Due to Hydrogen Embrittlement.” Material Modeling and Structural Mechanics, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-030-97675-0_9.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35128
Nikbakht, Hamed, et al. “Asymmetric, Non-Uniform 3-DB Directional Coupler with 300-Nm Bandwidth and a Small Footprint.” Optics Letters, vol. 48, no. 2, Optica Publishing Group, 2022, p. 207, doi:10.1364/ol.476537.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33703
Jonas-Ahrend, Gabriela, et al. “Wie bewährt sich das duale berufliche Ausbildungssystem der industriellen Metall und Elektroausbildung unter Pandemiebedingungen? Lehrkräfte und Auszubildende reflektieren.” Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s): Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern, edited by Dietmar Heisler and Jörg A. Meier, wbv , 2022, pp. 257–76, doi:10.3278/9783763972579.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35321
Hobscheidt, Daniela, et al. “Soziotechnische Herausforderungen Bei Der Einführung von RPA Managen.” Praxishandbuch Robotic Process Automation (RPA), Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, doi:10.1007/978-3-658-38379-4_8.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35112
Caruso, Carina, et al. “Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Springer , 2022, doi:s11618-022-01123-x.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35324
Bruns, Marike, et al. “Das Belastungserleben von Lehramtsanwärterinnen und -anwärtern im Vorbereitungsdienst.” Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s). Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern, edited by Dietmar Heisler and Jörg Maier, vol. 65, wbv, 2022, pp. 191–209, doi:10.3278/9783763972579.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35323
Caruso, Carina, et al. “Von der Not zur Tugend!?” Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s) Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern, edited by Dietmar Heisler and Jörg Meier, vol. 65, wbv, 2022, pp. 137–157, doi:10.3278/9783763972579.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35325
Leidig, Susann, et al. “Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items.” Methods for Researching Professional Learning and Development: Challenges, Applications and Empirical Illustrations, edited by Michael Goller et al., vol. 33, Springer , 2022, pp. 441–466, doi:10.1007/978-3-031-08518-5_20.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35412
Caruso, Carina, and Alexander Martin. “ Der technische Fortschritt und seine Implikationen aus pädagogischer Perspektive.” Digitalisierungsbezogene Kompetenzen fördern: Herausforderungen, Ansätze und Entwicklungsfelder im Kontext von Schule und Hochschule, edited by Ulrike Schütte et al., vol. 2, Universitätsverlag Hildesheim, 2022, pp. 228–234, doi:10.18442/hibsu-s-2.
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 35189
Gottschalk, Sebastian. Situation-Specific Development of Business Models within Software Ecosystems. Paderborn University, 2022, doi:10.17619/UNIPB/1-1644.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33415
Schönhärl, Korinna, and Christine Osterloh-Konrad. “Germany.” History and Taxation. The Dialectical Relationship between Taxation and the Political Balance of Power: 2021 EATLP Congress Antwerp, 3-4 June 2021 , edited by Peter Essers, 2022, pp. 303–326.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35524
Riese, Josef, et al. “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 843–67, doi:10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-942647-99-1

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed