Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

23 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56578
N. Sänger, “Evaluation of Digital Competencies - Development of an Instrument for Vocational Teacher Training,” International Journal of Vocational Education Studies, vol. 1, no. 2, pp. 35–55, 2024, doi: https://doi.org/10.14361/ijves-2024-010203.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51270 | OA
A. Treder, “Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera,” Revista Lengua y Cultura, vol. 5, no. 10, pp. 56–68, 2024, doi: https://doi.org/10.29057/lc.v5i10.12379.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 39976
N. Janicki and C. Tenberge, “Technology education in elementary school using the example of ‘learning robots’ – development and evaluation of an in-service teacher training concept,” Australasian Journal of Technology Education, vol. 9, 2023, doi: https://doi.org/10.15663/ajte.v9.i0.103.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35324
M. Bruns, C. Caruso, and L. Ackermann, “Das Belastungserleben von Lehramtsanwärterinnen und -anwärtern im Vorbereitungsdienst,” in Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s). Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern, vol. 65, D. Heisler and J. Maier, Eds. Bielefeld: wbv, 2022, pp. 191–209.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35323
C. Caruso, M. Bruns, and C. Harteis, “Von der Not zur Tugend!?,” in Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s) Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern, vol. 65, D. Heisler and J. Meier, Eds. Bielefeld: wbv, 2022, pp. 137–157.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35325
S. Leidig, H. Köhler, C. Caruso, and M. Goller, “Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items,” in Methods for researching professional learning and development: Challenges, applications and empirical illustrations, vol. 33, M. Goller, E. Kyndt, S. Paloniemi, and C. Damşa , Eds. Cham: Springer , 2022, pp. 441–466.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35111
T. Bloh and C. Caruso, “Ein kritisch-multiperspektivischer Blick auf Forschendes Lernen in der Lehrkräftebildung,” die hochschullehre, vol. 8, no. 21, pp. 299–312, 2022, doi: 10.3278/HSL2221W.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35112
C. Caruso, G. H. Neuweg, M. Wagner, and C. Harteis, “Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen.,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01123-x.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37902
N. Janicki, “Entwicklung und Evaluation eines Fortbildungskonzepts im Kontext der technischen Bildung an Grundschulen am Beispiel von Lernrobotern,” in Technik: Verstehen wir, was wir nutzen!? - Tagungsband zur 23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Mannheim vom 24.-25. September 2021. , M. Binder, C. Wiesmüller, and T. Finkbeiner, Eds. 2022, pp. 266–286.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40046
F. Schröer and C. Tenberge, “How to enable pre-service teachers to design technological teaching and learning inclusively? – On the nature and consideration of basic needs in teacher training,” in PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education, St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 49–57.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
W. Langer, J. Bruns, and J. Erhorn, “Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education,” German Journal of Exercise and Sport Research, vol. 52, no. 3, pp. 386–397, 2022, doi: 10.1007/s12662-022-00807-0.
LibreCat | DOI | WoS
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
M. Goller and S. Ziegler, “Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik,” Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik, vol. 117, no. 2, pp. 154–193, 2021, doi: 10.25162/zbw-2021-0008.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35139
C. Caruso and M. Goller, “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 14, no. 2, pp. 296–310, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35199
C. Caruso and J. Woppowa, “Zur Relevanz von Fallarbeit,” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education , vol. 44, no. 1, pp. 15–23, 2021, doi: 10.20377/rpb-82.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34822
J. Bruns, H. Gasteiger, and C. Strahl, “Conceptualising and measuring domain-specific content knowledge of early childhood educators: A systematic review,” Review of Education, vol. 9, no. 2, pp. 500–538, 2021, doi: 10.1002/rev3.3255.
LibreCat | DOI | WoS
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29298 | OA
S. A. Opel and M. Schlichtig, “Data Science und Big Data in der beruflichen Bildung – Konzeption und Erprobung eines Projektkurses für die Sekundarstufe II,” in Sammelband der 27. Fachtagung der BAG Berufliche Bildung, Siegen, 2020, vol. 55, pp. 176–194, doi: https://doi.org/10.3278/6004722w.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35300
C. Caruso and A. Martin, “Anforderungen an Studienordnungen in einer digital vernetzten Welt,” Zeitschrift für Hochschulentwicklung , vol. 15, no. 1, pp. 195–208, 2020, doi: 10.3217/zfhe-15-01/10.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39817
B. Kottmann and C. Pieper, “Project ‘Schule für alle’ as a mentoring programme in university teacher education: Professionalization processes of student teachers in different practical university phases,” Hungarian Educational Research Journal, vol. 10, no. 3, pp. 232–251, 2020, doi: 10.1556/063.2020.00022.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
C. Kuklinski et al., “Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture focused on Problem-Solving,” in Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018), 2018, pp. 527–536.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57889 | OA
M. Godau, “Wie kommen die Dinge in den Musikunterricht? Zur Materialität musikpädagogischer Praxis am Beispiel divergierender Orientierungen im Kontext unterrichtsbezogenen Handelns angehender Lehrkräfte,” in Soziale Aspekte des Musiklernens, B. Clausen and S. Dreßler, Eds. Münster, New York: Waxmann, 2018, pp. 43–55.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

keyword="Teacher"

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed