Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3329 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 58084 |
Rolle, Konrad, et al. “Lifting Restrictions on Coherence Loss When Characterizing Non-Transparent Hypersonic Phononic Crystals.” Nature Scientific Reports, vol. 11, 2021, doi:10.1038/s41598-021-96663-3.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21475 |
Frese, Daniel, et al. “Nonlinear Bicolor Holography Using Plasmonic Metasurfaces.” ACS Photonics, vol. 8, no. 4, 2021, pp. 1013–19, doi:10.1021/acsphotonics.1c00028.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57884 |
Eusterbrock, Linus, et al. “Von ’inspirierenden Orten’ Und ’Safe Places’. Die Ästhetische Nutzung von Orten in Der Appmusikpraxis.” Musikpädagogik Im Spannungsfeld von Reflexion Und Intervention, edited by Johannes Hasselhorn et al., vol. 41, Waxmann, 2021, pp. 155–172.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57885 |
Eusterbrock, Linus, et al. “Spielwiese Und Spielzeug: Ludische Qualitäten Ästhetischer Erfahrung in Der Appmusikpraxis.” Wege Und Perspektiven in Der Musikpädagogischen Forschung. Ways and Perspectives in Music Education Research, vol. Musikpädagogische Forschung, Waxmann Verlag, 2021, pp. 199–216.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 44200 |
Teichert, Jeannine. “Mediating close friendship intimacy in times of (social) distance.” Networking Knowledge, vol. 14, no. 1, 2021, pp. 51–66, doi:https://doi.org/10.31165/nk.2021.141.648.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32562 |
Bonanati, Sabrina, et al. “Teilhabe von Eltern an schulischem Lernen mit Family-Literacy-Programmen. Langzeiteffekte von „LIFE – Lesen in Familie erleben“ auf die elterliche Unterstützung beim Lesenlernen.” Die Deutsche Schule, vol. 113, no. 3, Waxmann, 2021, pp. 282–301, doi:10.31244/dds.2021.03.04.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32558 |
Bonanati, Sabrina, and Heike M. Buhl. “The Digital Home Learning Environment and Its Relation to Children’s ICT Self-Efficacy.” Learning Environments Research, vol. 25, no. 2, Springer Science and Business Media LLC, 2021, pp. 485–505, doi:10.1007/s10984-021-09377-8.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32561 |
Hoellger, Christian, et al. “Intergenerational Value Similarity and Subjective Well-Being.” Journal of Family Issues, 0192513X2110544, SAGE Publications, 2021, doi:10.1177/0192513x211054470.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 42247 |
Hülsmann, Marius, et al. “Musculoskeletal Injuries In CrossFit®: A Systematic Review and Meta-Analysis of Injury Rates and Locations.” Deutsche Zeitschrift Für Sportmedizin, vol. 72, no. 7, 2021, pp. 351–58, doi:10.5960/dzsm.2021.504.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49270 |
Tagliabue, Semira, et al. “Latent Congruence Model to Investigate Similarity and Accuracy in Family Members’ Perception: The Challenge of Cross-National and Cross-Informant Measurement (Non)Invariance.” Frontiers in Psychology, vol. 12, Frontiers Media SA, 2021, doi:10.3389/fpsyg.2021.672383.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49273 |
Hoellger, Christian, et al. “Intergenerational Value Similarity and Subjective Well-Being.” Journal of Family Issues, vol. 44, no. 3, SAGE Publications, 2021, pp. 610–32, doi:10.1177/0192513x211054470.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 62803 |
Linnemann, Julia, et al. “Design Strategies for Electrocatalysts from an Electrochemist’s Perspective.” ACS Catalysis, vol. 11, no. 9, American Chemical Society (ACS), 2021, pp. 5318–46, doi:10.1021/acscatal.0c04118.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 62806 |
Azimzadeh Sani, Mahnaz, et al. “Unexpectedly High Capacitance of the Metal Nanoparticle/Water Interface: Molecular‐Level Insights into the Electrical Double Layer.” Angewandte Chemie International Edition, vol. 61, no. 5, e202112679, Wiley, 2021, doi:10.1002/anie.202112679.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 62805 |
Liu, Zhibin, et al. “Single Co3O4 Nanocubes Electrocatalyzing the Oxygen Evolution Reaction: Nano-Impact Insights into Intrinsic Activity and Support Effects.” International Journal of Molecular Sciences, vol. 22, no. 23, 13137, MDPI AG, 2021, doi:10.3390/ijms222313137.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23733 |
Pollmeier, Pascal, and Sabine Fechner. “Förderung angehender Lehrkräfte im Umgang mit Evidenzen für den naturwissenschaftlichen Unterricht.” Lehrkräftebildung neu gedacht. Ein Praxishandbuch für die Lehre in den Naturwissenschaften und deren Didaktiken, edited by Marcus Kubsch et al., Waxmann, 2021, pp. 150–54, doi:10.31244/9783830993490.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24935 |
Bauer, Anna, et al. “Laborpraktika auf Distanz. Ansätze in den Naturwissenschaften.” Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre, edited by Iris Neiske et al., vol. 3, transcript Verlag, 2021, pp. 155–68, doi:DOI: 10.14361/9783839456903-011.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23758 |
Peeters, Hendrik, et al. “Augmented Reality als Experimentierhilfe bei Beobachtung und Deutung.” Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch?, edited by Sebastian Habig, vol. 41, 2021, pp. 613–16.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60724 |
Gerhards, L., et al., editors. Abstractband zur 20. Jahrestagung der Gesellschaft für Aphasieforschung und –behandlung. 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24951 |
Sacher, Marc, and Anna Bauer. “Kompetenzförderung im Laborpraktikum.” Labore in der Hochschullehre. Didaktik, Digitalisierung, Organisation, edited by Claudius Terkowsky et al., wbv Media, 2020, pp. 51–66.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24952 |
Bauer, Anna, et al. “Studentische Akzeptanz und Relevanzwahrnehmung eines disziplinspezifischen Workshops „Wissenschaftliche Vorträge in der Physik“.” hochschullehre, vol. 6, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)