Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3136 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59990 |

Eichler A, Floren H, Garnelo Abellanas I, et al. Digital STACK tasks and exam results. In: INDRUM2024 PROCEEDINGS Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. Escola Univerist`aria Salesiana de Sarri`a – Univ. Aut`onoma de Barcelona and INDRUM; 2024. doi:https://theses.hal.science/INDRUM2024/hal-04944194v1
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Special Issue | LibreCat-ID: 60418 |

Neiske I, Trier U, Osthushenrich J, Weber T, eds. Transformationen. Forschende Und Strategische Perspektiven Auf Eine Postdigitale Hochschullehre. Vol 10.; 2024. doi:10.3278/HSLT2402W
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 59888 |

Lazarov ST, Biermeier K, Grimminger A. Changes in the topical structure of explanations are related to explainees’ multimodal behaviour. Interaction Studies. 2024;25(3):257-280. doi:10.1075/is.23033.laz
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55868 |

Adolphi R, Hahn S, Kettner M, eds. Philosophische Digitalisierungsforschung Verantwortung, Verständigung, Vernunft, Macht. transcript; 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 |

Kurock R, Teichert J, Meister DM, Gerhardts L, Buhl HM, Bonanati S. A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents’ information‐related Internet use as a co‐construction process. Journal of Adolescence. 2024;96(3):566-579. doi:http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57531 |

Alpsancar S, Buhl HM, Matzner T, Scharlau I. Explanation needs and ethical demands: unpacking the instrumental value of XAI. AI and Ethics. Published online 2024. doi:https://doi.org/10.1007/s43681-024-00622-3
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52328 |

Kleine SM, Sohlau S, Seifert A, Buhl HM. Förderung der Selbstreflexion und Weiterentwicklungsorientierung durch reflexionsorientierte Workshops im Lehramtsstudium. Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion. 2024;7(1). doi:10.11576/HLZ-6392
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Misc | LibreCat-ID: 58732 |

Spener AM. Blogpost: “Praxisseminar zur Konzeption und Organisation wissenschaftlicher Tagungen des Fachbereichs Komparatistik an der Universität Paderborn (Sommersemester 2024).” Lit:Seminar (Hypotheses); 2024. doi:https://doi.org/10.58079/12j6t
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60662 |

Huybrechts Y, Resch P. „Flandern“ und der Jansenismus. Eine Hotspot inmitten der Repression? BelgienNet. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58899 |

Rezat S, Stahl M, Michel N, Kilsbach S, Schmidtke J, Wachsmuth H. A School Student Essay Corpus for Analyzing Interactions of Argumentative Structure and Quality. In: ; 2024. doi:https://doi.org/10.48550/arXiv.2404.02529
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 58262 |

Peckhaus V. Volkert, Klaus, „Drei mathematische Freunde über Poincaré“, Philosophia Scientiæ 27.3 (2023), 129–159. . zbMATH Open, Zbl 154201013. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 54359 |

Peckhaus V. Braverman, Charles and Jules-Henri Greber, « P. Tannery : Le lien entre les mathématiques et la Revue philosophique », Revue d’histoire des mathématiques 28 (2022), 117–146. . zbMATH Open, Zbl 153601005. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 54358 |

Peckhaus V. Gillies, Donald, Lakatos and the Historical Approach to Philosophy of Mathematics (Cambridge Elements. Elements in the Philosophy of Mathematics), Cambridge University Press: Cambridge 2023, 60 S. . zbMATH Open, Zbl 153601001. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 54727 |

Peckhaus V. Paseau, A. C./Wesley Wrigley, The Euclidean Programme (Cambridge Elements. Elements in the Philosophy of Mathematics), Cambridge University Press: Cambridge 2024, 74 S. . ZbMath Open, Zbl 154200017. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 54360 |

Peckhaus V. Sutherland, Daniel, Kant’s Mathematical World. Mathematics, Cognition, and Experience, Cambridge University Press: Cambridge 2022. zbMATH Open, Zbl 153701003. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56262 |

Peckhaus V. Morscher, Edgar, Bernard Bolzano’s System der Philosophie (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe. Einleitungsband, Tl. 3), Frommann-Holzboog Verlag, Eckhart Holzboog: Stuttgart-Bad Cannstatt 2024. . zbMATH Open, Zbl 153301004. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 60921 |

Schmidt R. Automatische Transkriptionssoftware - ein Erfahrungsbericht. Sozialwissenschaftliche Methodenberatung. 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51127 |

Niemann J, Raneck-Kuhlmann A, Eickelmann B, Drossel K, Buhl HM. Determinanten und Typen phasenübergreifenden Transfers in Communities of Practice der Lehrkräftebildung. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH; 2024:19-35. doi:10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56887 |

Kamin A-M, Meister DM, Buhl HM. Elterliche Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien . In: Aßmann S, Grafe S, Martin A, eds. Medien - Bildung - Forschung. Integrative Und Interdisziplinäre Perspektiven. Julius Klinkhardt; 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57085 |

Cord-Landwehr T, Boeddeker C, Haeb-Umbach R. Simultaneous Diarization and Separation of Meetings through the Integration of Statistical Mixture Models. In: ICASSP 2025 - 2025 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP). ; 2024. doi:10.1109/ICASSP49660.2025.10888445
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)