Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3165 Publications
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 4516
Beverungen D, Lüttenberg H, Wolf V. Recombinant Service Systems Engineering. Business & Information Systems Engineering. 2018;60(5):377-391. doi:10.1007/s12599-018-0526-4
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36011 |
Hartmann A. The Personal Is Theoretical and the Past Is Present: Blurring the Lines in Contemporary Anti-Racist Writing. Open Cultural Studies. 2018;2(1):224-235. doi:10.1515/culture-2018-0021
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 9637
Mildorf J. Book review: Roger Sell (ed.) (2014). “Dialogue as Literature.” Amsterdam: John Benjamins. Partial Answers. 2018;16(2):353-356.
LibreCat
2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 9628
Mildorf J. Mündliches Erzählen / Alltagserzählungen. In: Huber M, Schmid W, eds. Erzählen. Vol 7. Grundthemen der Literaturwissenschaft. de Gruyter; 2018:229-243.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49930
Münzmay A. Verselbständigte Theatermusik: Philipp Heinrich Erlebachs Ariendrucke Harmonische Freude Musicalischer Freunde (Nürnberg 1697 und 1710). In: Storch C, ed. Philipp Heinrich Erlebach im Kontext: Hofkapelle und Hofkapellmeister in Thüringen um 1700. Vol 3. Schriften der Academia Musicalis Thuringiae. Studiopunkt; 2018:151-170.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 |
Kuklinski C, Leis E, Liebendörfer M, et al. Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture focused on Problem-Solving. In: Durand-Guerrier V, Hochmuth R, Goodchild S, Hogstad NM, eds. Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018). INDRUM Network, University of Agder; 2018:527-536.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35513
Ehland C. Civic Subversion in London’s Public Rituals in the Seventeenth Century. In: Ehland C, Fischer P, eds. Resistance and the City: Challenging Urban Space. Vol Volume 27. Spatial Practices. Brill; 2018:17-34.
LibreCat
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 35500
Ehland C, Fischer P, eds. Resistance and the City: Negotiating Urban Identities – Race, Class, and Gender. Vol Volume 28. Brill; 2018.
LibreCat
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 35499
Ehland C, Fischer P, eds. Resistance and the City: Challenging Urban Space. Vol Volume 27. Brill; 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 19426
Mahnken R, Lenz P, Dammann C. A least squares approach for effective shear properties in an $${{\varvec{n}}}$$ n -layered sphere model. Archive of Applied Mechanics. Published online 2018:2081-2099. doi:10.1007/s00419-018-1431-5
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24526
Dridger A, Mahnken R. Unschärfe in der Simulation im Kontext von Sicherheitsdiskursen. In: Wissenschaft Im Angesicht »großer Gesellschaftlicher Herausforderungen«. ; 2018. doi:10.14361/9783839440995-003
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 24428
Cheng C, Mahnken R. A multi-mechanism model for cutting simulation: A Ginzburg-Landau type phase gradient and numerical implementations. International Journal of Solids and Structures. Published online 2018:1-17. doi:10.1016/j.ijsolstr.2018.10.007
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 4743
Sievers S, Sureth-Sloane C, Uhde A. Restrukturierungen: operative und finanzielle Wertbeiträge. Eine Betrachtung vor dem Hintergrund der Entwicklungen bei thyssenkrupp. Die Wirtschaftsprüfung. 2018;71(9):569-575.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41162
Plöger W, Scholl D, Seifert A. The quasi-experimental attitude of teachers: The development of a questionnaire. Journal of Education for Teaching. 2018;44(4):415-430.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41156
König J, Darge K, Klemenz S, Seifert A. Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens? In: König J, Rothland M, Schaper N, eds. Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. Springer VS; 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18970
Bührmann T, Büker P. Bildungshäuser als neue interinstitutionelle Bildungsräume für Kinder und pädagogische Fachkräfte. Ein systemtheoretisches Erklärungsmodell . In: Glaser E, Koller H-C, Thole W, Krumme S, eds. Räume für Bildung – Räume der Bildung. Kongressband zum 25. DGfE-Kongress. Budrich; 2018:512-519.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34622 |
Alpsancar S. Technikfolgenabschätzung als Zeitdiagnose. TATuP - Zeitschrift für Technikfolgenabschätzung in Theorie und Praxis. 2018;27(1):14-20. doi:10.14512/tatup.27.1.14
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 34695
Alpsancar S. Buchbesprechung von Krämer, Sybille/Schmidt, Sibylle/Schülein, JohannesGeorg: Philosophie der Zeugenschaft. Eine Anthologie. Zeitschrift für philosophische Literatur. 2018;6(1):1-10. doi:10.21827/zfphl.6.1.35414
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41161
Plöger W, Scholl D, Seifert A. Bridging the gap between theory and practice – The effective use of videos to assist the acquisition and application of pedagogical knowledge in pre-service teacher education. Studies in Educational Evaluation. 2018;58:197-204.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41159
Krepf M, Scholl D, Plöger W, Seifert A. Pedagogical content knowledge of experts and novices – what knowledge do they activate when analyzing science lessons? Journal of Research in Science Teaching. 2018;55(1):44-67.
LibreCat