Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41238 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46545
D. Y. Piskin, A. Benjaminse, P. Dimitrakis, and A. Gokeler, “Neurocognitive and Neurophysiological Functions Related to ACL Injury: A Framework for Neurocognitive Approaches in Rehabilitation and Return-to-Sports Tests,” Sports Health: A Multidisciplinary Approach, vol. 14, no. 4, pp. 549–555, 2021, doi: 10.1177/19417381211029265.
LibreCat
| DOI
2021 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 51665
K. Bommidi and S. Ponusamy, Feasibility study of a new static-mechanical rounding of polymer particles for selective laser sintering (Studienarbeit). Paderborn University, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27876
B. Eickelmann, K. Drossel, G. Casamassima, and A. Labusch, “Digitale Transformation aus der Perspektive von Kindern und Jugendlichen in Europa gestalten – das Horizon-Projekt DigiGen. PlanBD #4 Around the World,” Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt, vol. 19–25, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27875
B. Eickelmann et al., The younger generation’s views on how their education is preparing them for the digital age against the background of COVID-19. DigiGen - working paper series, 2021.
LibreCat
2021 | Research Data | LibreCat-ID: 27874
S. Ayllón et al., Digital diversity across Europe. Policy brief September 2021 of Working Package 2 “Mapping digital transformations across Europe” in Horizon-2020-Project DigiGen. DigiGen - working paper series, 2021.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30862
A. Gövert, “Noticing im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule,” in Sprachtheorien in der Zweit- und Fremdsprachenforschung. Eine Basis für empirisches Arbeiten zwischen Fach- und Sprachlernen. , M. Mainzer-Murrenhoff, S. Drumm, and L. Heine, Eds. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2021, pp. 101–117.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24971 |

T. Jenert and H.-H. Kremer, “Digitale Prozessintegration in berufs- und wirtschaftspädagogischen Studiengängen – Überlegungen zur Professionalität und professionellen Entwicklung,” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik – online, vol. 40, pp. 1–24, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52706 |

T. Jenert, “Anderssein als Ressource: Habitus und Habitusreflexion in der Lehrer*innenbildung,” PraxisForschungLehrer*innenbildung, vol. 3, no. 5, pp. 82–92, 2021, doi: 10.11576/PFLB-4801.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46038
N. Sänger, “Digitale Prozessintegration in der beruflichen Lehrer*innenbildung – Praxisnahe Einblicke in die Entwicklung des wirtschaftspädagogischen Studienangebots an der Universität Paderborn,” presented at the Digitalisierung. Daten. Didaktik. Kompetenzentwicklung für eine digitale Welt, Bielefeld, 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24937
N. Sänger, “Einblicke in die curriculare Entwicklung des wirtschaftspädagogischen Studienangebots mit Hilfe der Fallstudiendidaktik,” presented at the Sektionstagung Berufs- und Wirtschaftspädagogik, Bamberg (digitales Format), 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24938
N. Sänger and T. Jenert, “Soziale Netzwerke als Treiber und Qualitätsmerkmal einer lehrbezogenen Hochschulentwicklung,” presented at the 16. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung, Gießen (digitales Format), 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24932
N. Sänger, “Bausteine der didaktischen Fallstudienentwicklung für die beruflichen Lehrer*innenbildung im Projekt DiPoLe,” presented at the QLB-Programmworkshop Quo vadis Berufliche Lehrerbildung, Osnabrück (digitales Format), 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24936
N. Sänger and T. Jenert, “Lehrentwicklungs-Netzwerke und institutionelle Ideen der Hochschullehre,” presented at the 7. Lehre^n Netzwerkkonferenz, Hannover (digitales Format), 2021.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52716 |

T. Jenert and E. Bosse, “Lehrentwicklung an Hochschulen als transferorientierte Netzwerkarbeit: Das Bündnis für Hochschullehre Lehren,” in Transfer von Innovation und Wissen, Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2021.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52705
C. Winkler, A. Fust, and T. Jenert, “From entrepreneurial experience to expertise: A self-regulated learning perspective,” Journal of Small Business Management, vol. 61, no. 4, pp. 2071–2096, 2021, doi: 10.1080/00472778.2021.1883041.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52715
T. Jenert, “Gestaltung von Studienangeboten. Konzepte, Modelle, Perspektiven,” in Handbuch Hochschuldidaktik, R. Kordts-Freudinger, N. Schaper, A. Scholkmann, and B. Szczyrba, Eds. Stuttgart: UTB, 2021, pp. 349–362.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52704 |

T. Jenert and T. Brahm, “The interplay of personal and contextual diversity during the first year at Higher Education: Combining a quantitative and a qualitative approach,” Frontline Learning Research, vol. 9, no. 2, pp. 50–77, 2021, doi: 10.14786/flr.v9i2.669.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book | LibreCat-ID: 52724
A. Becher and C. Grewe, Stolpersteine Osnabrück. Projektmaterial für Grundschule und Sekundarstufe I. Osnabrück: Büro für Friedenskultur der Stadt Osnabrück, 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52927
O. F. Gil and A.-Y. Turhan, “Answering Regular Path Queries Under Approximate Semantics in Lightweight Description Logics,” in Thirty-Fifth AAAI Conference on Artificial Intelligence, AAAI 2021, Thirty-Third Conference on Innovative Applications of Artificial Intelligence, IAAI 2021, The Eleventh Symposium on Educational Advances in Artificial Intelligence, EAAI 2021, Virtual Event, February 2-9, 2021, 2021, pp. 6340–6348, doi: 10.1609/AAAI.V35I7.16787.
LibreCat
| DOI