Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2452 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1590
M. Lass, S. Mohr, H. Wiebeler, T. Kühne, and C. Plessl, “A Massively Parallel Algorithm for the Approximate Calculation of Inverse p-th Roots of Large Sparse Matrices,” presented at the Platform for Advanced Scientific Computing Conference (PASC), Basel, Switzerland, 2018, doi: 10.1145/3218176.3218231.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1204
H. Riebler, G. F. Vaz, T. Kenter, and C. Plessl, “Automated Code Acceleration Targeting Heterogeneous OpenCL Devices,” 2018, doi: 10.1145/3178487.3178534.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 47455
D. Fergland and M. Kehne, “Poster: Kunststücke mit dem Ball,” Grundschule Sport, pp. 17, 28, 2018.
LibreCat
 

2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 56091
J. Adamik, Die Entwicklung des Mystik-Verständnisses vom 19. zum 20. Jahrhundert. .
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55807
J. Grössl, “Die ambivalente Rolle von Religion in einer offenen Gesellschaft – eine theologische Rezeption der Sozialphilosophie Karl Poppers,” in Die gegenwärtige Krise Europas. Theologische Antwortversuche, vol. 291, M. Kirschner and K. Ruhstorfer, Eds. Freiburg: Herder, 2018, pp. 189–209.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56157
C. Schulte, J. Krüger, A. Gödecke, and A.-K. Schmidt, “The computing repair cafe,” 2018, doi: 10.1145/3265757.3265781.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56249
Y. Fleischmann, L. Kempen, T. Mai, and R. Biehler, “Die online Lernmaterialien von studiVEMINT: Einsatzszenarien im Blended Learning Format in mathematischen Vorkursen,” in Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik, 2018, pp. 101–116.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56254
L. Kempen and R. Biehler, “Pre-Service Teachers’ Benefits from an Inquiry-Based Transition-to-Proof Course with a Focus on Generic Proofs,” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, vol. 5, no. 1, pp. 27–55, 2018, doi: 10.1007/s40753-018-0082-9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 56253
R. Hochmuth et al., Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03. 2015-31.08. 2018. Leibniz Universität Hannover, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 49454
F. Staffel, “Der koloniale Brite in Westfalen. Fremdbilder und –wahrnehmungen im regionalen Aushandlungskontext (1945-1963), ,” Westfälische Zeitschrift, vol. 168, pp. 231–257, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 5797
H.-H. Kremer, L. Emmighausen, and E. Mauer, “Studiengangsmanagement an der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften. Organisation, Arbeitsgebiete und Herausforderungen.,” in Heterogenität als Chance. Bilanz und Perspektiven des Qualitätspakt Lehre-Projekts an der Universität Paderborn, B. Riegraf, D. M. Meister, P. Reinhold, N. Schaper, and T. T. Temps, Eds. Paderborn, 2018, pp. 126–129.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56342
S. M. Kokew, “Islamische Konzeptionen zum Umgang mit religiöser Diversität: Zarathustrier und Buddhisten,” in Diversität historisch. Repräsentationen und Praktiken gesellschaftlicher Differenzierung im Wandel, M. Florin, V. Gutsche, and N. Krentz, Eds. Bielefeld, 2018, pp. 193–209.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56343
S. M. Kokew, “Überlegungen zum Prinzip der Schutzverpflichtung als Bestandteil islamischer Schutzgewährung,” in Islamisches Recht in Wissenschaft und Praxis. Festschrift für Hans-Georg Ebert, H. Elliesie, B. Anam, and T. Hanstein, Eds. Berlin, 2018, pp. 329–345.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56349
B. Barzel et al., “Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM,” in Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018, pp. 7–40.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56354
R. Biehler et al., Eds., Paderborn symposium on data science education at school level 2017: The collected extended abstracts. Universitätsbibliothek Paderborn. Universitätsbibliothek Paderborn, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56361
R. Biehler, D. Frischemeier, and S. Podworny, “Elementary preservice teachers’ reasoning about statistical modeling in a civic statistics context,” ZDM, vol. 50, no. 7, pp. 1237–1251, 2018, doi: 10.1007/s11858-018-1001-x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56360
R. Biehler, D. Frischemeier, and S. Podworny, “ Civic Engagement in Higher Education: A university course in civic statistics for mathematics preservice teachers -  Civic Engagement in Higher Education: A university course in civic statistics for mathematics preservice teachers,” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 13, no. 2, pp. 169–182, 2018, doi: 10.3217/ZFHE-13-02/11.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56351
R. Biehler, “Design principles, realizations and uses of software supporting the learning and the doing of statistics: A reflection on developments since the late 1990s,” 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56355
R. Biehler, Y. Fleischmann, and A. Gold, “Konzepte für die Gestaltung von Online-Vorkursen für Mathematik und für ihre Integration in Blended-Learning-Szenarien,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band I, Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, Ed. Münster: WTM-Verlag, 2018, pp. 277–280.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56362
R. Biehler et al., “Data Science and Big Data in Upper Secondary Schools: A Module to Build up First Components of Statistical Thinking in a Data Science Curriculum,” Archives of Data Science, Series A, vol. 5, no. 1, Art. no. 28, 2018, doi: 10.5445/KSP/1000087327/28.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

year<=2018 AND year>=2018

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed