Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2595 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43232
J. Ridgway, P. Campos, and R. Biehler, “Data Science, Statistics, and Civic Statistics: Education for a Fast Changing World,” in Statistics for Empowerment and Social Engagement, Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42649 | OA
T. Bauer, R. Biehler, and E. Lankeit, “Mini-Aufgaben in mathematischen Übungsgruppen zur Analysis: Charakteristika von Aufgaben und Abstimmungsverhalten von Studierenden,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2022, pp. 515–543.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
E. Lankeit and R. Biehler, “Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 293–363.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39062
M. Liebendörfer et al., “Enriching videos with interactive questions to enhance students’ cognitive activity: concept and implementation,” presented at the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Research Data | LibreCat-ID: 35698
M. Schürmann et al., Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts WiGeMath. LibreCat University, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
R. Hochmuth et al., “Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, H. Reinhard, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 3–31.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 | OA
M. Liebendörfer et al., “Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik,” in Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse, R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, and N. Schaper, Eds. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022, pp. 33–65.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35674
Y. Fleischer, S. Hüsing, R. Biehler, S. Podworny, and C. Schulte, “Jupyter Notebooks for Teaching, Learning, and Doing Data Science,” in Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, 2022, doi: 10.52041/iase.icots11.t10e3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46160
L. Wessel and T. Leuders, “Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory,” in Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, and C. Winslow, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2022, pp. 349–368.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
S. Podworny, D. Frischemeier, and R. Biehler, “Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work,” in Statistics for Empowerment and Social Engagement, Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
D. Frischemeier, S. Podworny, and R. Biehler, “Data Visualization Packages for Non-inferential Civic Statistics in High School Classrooms,” in Statistics for Empowerment and Social Engagement, Cham: Springer International Publishing, 2022, pp. 199–236.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39064
S. Podworny, Y. Fleischer, D. Stroop, and R. Biehler, “An example of rich, real and multivariate survey data for use in school,” presented at the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Bozen-Bolzano, Italy, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35728
D. Beverungen, T. Hess, A. Köster, and C. Lehrer, “From private digital platforms to public data spaces: implications for the digital transformation,” Electronic Markets, vol. 32, pp. 493–501, 2022, doi: 10.1007/s12525-022-00553-z.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35732
C. Bartelheimer, P. zur Heiden, H. Lüttenberg, and D. Beverungen, “Systematizing the lexicon of platforms in information systems: a data-driven study,” Electronic Markets, vol. 32, pp. 375–396, 2022, doi: 10.1007/s12525-022-00530-6.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53052
T. Kolbe and L. Wessel, “Self-regulated learning in a mathematics course for engineers in the first semester: insights into students reported resource management and cognitive strategies,” in Fourth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, Hannover, 2022, pp. 632–641.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 53747
O. Reis, “Mahr, Melanie: Reden ist Gold... – vom Umgang mit Sexualität bei Jugendlichen. Eine empirisch-qualitative Studie zur Situation der Sexualpädagogik im Kontext katholischer, vollstationärer Einrichtungen der Kinder- und Jugendhilfe. – Würzburg: Echter Verlag 2020 (=Studien zur Theologie und Praxis der Caritas und Sozialen Pastoral, 40),” Theologische Revue, vol. 118. pp. 1–3, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53051
L. Hofmeister and O. Reis, “Wann ist eine Differenz diskriminierend? Das Oszillieren zwischen Unterschieden und Ungleichheiten in der katholischen Gemeindearbeit,” in Der Vielfalt Raum geben. Zum ambivalenten Potenzial einer differenzsensiblen Kirche, B. Brunnert, W. Haunerland, and S. Kopp, Eds. Freiburg i.Br. / Basel / Wien, 2022, pp. 282–304.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53036
F. Mellentin and O. Reis, “Wie steht es mit der Situationsorientierung der Religionspädagogik?,” unterwegs 2/2022, pp. 3–8, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53007
J. Rakowski and O. Reis, “Schulbuch,” in Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure, N. Brieden, G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, and H. Roose, Eds. Ostfildern / Stuttgart, 2022, pp. 216–225.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53005
O. Reis and K. Saß, “Vorlesen,” in Religionsunterricht beobachten. Praktiken – Artefakte – Akteure, N. Brieden, G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, and H. Roose, Eds. Ostfildern / Stuttgart, 2022, pp. 145–155.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year<=2022 AND year>=2022

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed