Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
7303 Publications
    2022 |  Journal Article | LibreCat-ID: 35741 
    
      Röglinger M, Plattfaut R, Borghoff V, et al. Exogenous Shocks and Business Process Management. Business & Information Systems Engineering. 2022;64(5):669-687. doi:10.1007/s12599-021-00740-w
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 35696 
    
      Nieszporek R, Griese B, Biehler R. Facilitators’ Orientations Towards Learning Goals, Perceived Challenges, and Teaching Resources for a PD Course on Conditional Probability. In: Peters SA, Zapata-Cardona L, Bonafini F, Fan A, eds. Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/iase.icots11.t4b2
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 34919 
    
      Biehler R. Revisiting Fundamental Ideas for Statistics Education From the Perspective of Machine Learning and Its Applications. In: Peters SA, Zapata-Cardona L, Bonafini F, Fan A, eds. Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/iase.icots11.t1a2
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Journal Article | LibreCat-ID: 34920 
    
      Biehler R, De Veaux R, Engel J, Kazak S, Frischemeier D. Editorial: Research on Data Science Education. Statistics Education Research Journal. 2022;21(2). doi:10.52041/serj.v21i2.606
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Journal Article | LibreCat-ID: 35718 
    
      Biehler R, Langlotz H, Zappe W. Alles normal?! Daten auf Normalverteilung prüfen–mit schulischen Mitteln. mathematik lehren. 2022;2022(232):41–45.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Journal Article | LibreCat-ID: 35926 
    
      Biehler R, Griese B. Modellieren im Stochastikunterricht: Annahmen hinterfragen, Ergebnisse validieren. mathematik lehren. 2022;2022(232):2–6.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 39058 
    
      Griese B, Nieszporek R, Biehler R. Facilitators’ views on content goals, learning obstacles, and teaching resources in reference to conditional probability. In: ; 2022.
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 42653 | 
    
    
      Lankeit E, Biehler R. Mathematik-Vorkurse zur Vorbereitung auf das Studium – Zielsetzungen und didaktische Konzepte. In: Hochmuth R, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer; 2022:117-141. doi:10.1007/978-3-662-64833-9_4
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Journal Article | LibreCat-ID: 35685 
    
      Liebendörfer M, Göller R, Gildehaus L, et al. The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. 2022;53(5):1133-1152. doi:10.1080/0020739x.2021.2023772
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Book (Editor) | LibreCat-ID: 42650 | 
    
    
      Hochmuth R, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer; 2022. doi:10.1007/978-3-662-64833-9
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 43232 
    
      Ridgway J, Campos P, Biehler R. Data Science, Statistics, and Civic Statistics: Education for a Fast Changing World. In: Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-20748-8_22
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 42649 | 
    
    
      Bauer T, Biehler R, Lankeit E. Mini-Aufgaben in mathematischen Übungsgruppen zur Analysis: Charakteristika von Aufgaben und Abstimmungsverhalten von Studierenden. In: Hochmuth R, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer Berlin Heidelberg; 2022:515-543. doi:10.1007/978-3-662-64833-9_19
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 42652 
    
      Lankeit E, Biehler R. Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule. In: Hochmuth R, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer; 2022:293-363. doi:10.1007/978-3-662-64833-9_12
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Research Data | LibreCat-ID: 35698 
    
      Schürmann M, Büdenbender-Kuklinski C, Lankeit E, et al. Dokumentation Der Erhebungsinstrumente Des Projekts WiGeMath. LibreCat University; 2022. doi:10.17170/KOBRA-202205176188
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 42651 
    
      Hochmuth R, Biehler R, Schaper N, et al. Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In: Reinhard H, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer; 2022:3-31. doi:10.1007/978-3-662-64833-9_1
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 | 
    
    
      Liebendörfer M, Hochmuth R, Biehler R, et al. Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik. In: Hochmuth R, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer; 2022:33-65. doi:10.1007/978-3-662-64833-9_2
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 46160 
    
      Wessel L, Leuders T. Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory. In: Biehler R, Liebendörfer M, Gueudet G, Rasmussen C, Winslow C, eds. Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education. Springer International Publishing; 2022:349-368. doi:10.1007/978-3-031-14175-1_17
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Journal Article | LibreCat-ID: 35728 
    
      Beverungen D, Hess T, Köster A, Lehrer C. From private digital platforms to public data spaces: implications for the digital transformation. Electronic Markets. 2022;32:493-501. doi:10.1007/s12525-022-00553-z
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Journal Article | LibreCat-ID: 35732 
    
      Bartelheimer C, zur Heiden P, Lüttenberg H, Beverungen D. Systematizing the lexicon of platforms in information systems: a data-driven study. Electronic Markets. 2022;32:375-396. doi:10.1007/s12525-022-00530-6
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2022 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 53052 
    
      Kolbe T, Wessel L. Self-regulated learning in a mathematics course for engineers in the first semester: insights into students reported resource management and cognitive strategies. In: Trigueros M, Baerquero B, Hochmuth R, Peters J, eds. Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. ; 2022:632-641.
    
    
LibreCat