Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1740 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58490 | OA
Aumann L, Gasteiger H, Puca RM. Early childhood teachers’ feedback in natural mathematical learning situations: Development and validation of a detailed category system. Acta Psychologica. 2024;244. doi:10.1016/j.actpsy.2024.104175
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58484
Fichtler T, Grigoryan K, Petzke LI, Koldewey C, Dumitrescu R. Application Areas and Challenges of Data-Driven Product Management. In: ACIS 2024 Proceedings. Vol 5. ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53612 | OA
Bloh T, Homt M, Bloh B. Das Praxissemester aus Referendar:innenperspektive – Forschende Grundhaltung zwischen erster und zweiter Ausbildungsphase. In: Korte J, Wittek D, Schröder J, eds. Dokumentarische Professionalisierungsforschung Bezogen Auf Das Lehramtsstudium. Verlag Julius Klinkhardt; 2024:194-215.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56487
Ehlert T, Mamedov T, Schubert M, Kenig EY. Estimation of efficiency loss for stationary and moving structured packing columns using the hydrodynamic analogy approach. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56132
Wehde J, Bloh B, Homt M. Aktuelle Befunde zur politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden in Nordrhein-Westfalen. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56216
Bloh B, Homt M, Wehde J. Die Bedeutung von Praxisphasen für den eigenen Professionalisierungsprozess aus Referendar*innenperspektive. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56215
Homt M, Bloh B, Wehde J. Perspektiven angehender Lehrkräfte auf Forschendes Lernen – eine qualitative Längsschnittstudie. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56961 | OA
Wehde J. Effekte eines partizipativen Lehrmoduls zur Demokratiebildung im Lehramtsstudium. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 2024;19(3):267-287. doi:10.21240/zfhe/19-03/15
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57767
Pollmeier P, Stroop D, Fechner S. Digitale Messwerterfassung im Chemieunterricht. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt - Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. 1st ed. Paderborner Beiträge zur Bildungsforschung und Lehrkräftebildung. Waxmann; 2024:53-64.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56819
Wehde J. Überzeugungen von Lehramtsstudierenden zu Aspekten einer demokratischen Unterrichtsgestaltung. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57546 | OA
Bischof J, Gassen J, Rohlfing-Bastian A, Rostam-Afschar D, Sureth-Sloane C. Accounting for Transparency: a Framework and Three Applications in Tax, Managerial, and Financial Accounting. Schmalenbach Journal of Business Research . Published online 2024. doi:10.1007/s41471-024-00200-7
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57467
Lehnert D, Bödger C, Pabel P, et al. The Influence of Ultrasonic Irradiation of a 316L Weld Pool Produced by DED on the Mechanical Properties of the Produced Component. Crystals. 2024;14(11). doi:10.3390/cryst14111001
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58503
Hambach D. Technologieakzeptanz beim Einsatz von Handhelds zur Unterstützung des Hörverstehens. Eine Datendiskussion. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58513
Peckhaus V. Philosophische Einmischungen. Abschiedsvorlesung, Universität Paderborn, 27.10.2023. In: Albus V, ed. Volker Peckhaus und Sebastian Luft: Philosophische Übergänge. Die Abschiedsvorlesung von Volker Peckhaus und die Antrittsvorlesung von Sebastian Luft im Oktober 2023. PUR #163. Universität Paderborn; 2024:15-27.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56235
Schoenherr J, Strohmaier AR, Schukajlow S. Learning with visualizations helps: A meta-analysis of visualization interventions in mathematics education. Educational Research Review. 2024;45. doi:10.1016/j.edurev.2024.100639
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56237
Schoenherr J, Mayer RE. Anxiety Moderates the Effects of Drawing Support on Drawing Accuracy in Mathematical Modeling. In: Lecture Notes in Computer Science. Springer Nature Switzerland; 2024. doi:10.1007/978-3-031-71291-3_26
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 58262 | OA
Peckhaus V. Volkert, Klaus, „Drei mathematische Freunde über Poincaré“, Philosophia Scientiæ 27.3 (2023), 129–159. . zbMATH Open, Zbl 07828598. Published online 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236
Schoenherr J. Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value. British Journal of Educational Psychology. 2024;94(2):407-424. doi:10.1111/bjep.12653
LibreCat | DOI
 

2024 | Patent | LibreCat-ID: 57094
Kruse S, Scheytt JC. Elektrooptische PLL. Published online 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57129
Jagdschian LC. Internationale Solidaritätsgemeinschaften als Handlungsmodelle in der Exil-Kinder- und Jugendli-teratur am Beispiel von Jella Lepmans „Das Geheimnis vom Kuckuckshof“ (1942). In: von Bassermannn-Jordan G, Fromm W, Haug C, Raabe C, eds. Jella Lepman. Journalistin, Autorin, Gründerin Der Internationalen Jugendbibliothek. Eine Wiederentdeckung. ; 2024:119 – 134.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year<=2024 AND year>=2024

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed