Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1740 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58490 |

Aumann, Lena, Hedwig Gasteiger, and Rosa M. Puca. “Early Childhood Teachers’ Feedback in Natural Mathematical Learning Situations: Development and Validation of a Detailed Category System.” Acta Psychologica 244 (2024). https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2024.104175.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58484
Fichtler, Timm, Khoren Grigoryan, Lisa Irene Petzke, Christian Koldewey, and Roman Dumitrescu. “Application Areas and Challenges of Data-Driven Product Management.” In ACIS 2024 Proceedings, Vol. 5, 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53612 |

Bloh, Thiemo, Martina Homt, and Bea Bloh. “Das Praxissemester Aus Referendar:Innenperspektive – Forschende Grundhaltung Zwischen Erster Und Zweiter Ausbildungsphase.” In Dokumentarische Professionalisierungsforschung Bezogen Auf Das Lehramtsstudium, edited by Jörg Korte, Doris Wittek, and Jana Schröder, 194–215. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56487
Ehlert, Thomas, Tural Mamedov, Markus Schubert, and Eugeny Y. Kenig. “Estimation of Efficiency Loss for Stationary and Moving Structured Packing Columns Using the Hydrodynamic Analogy Approach,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56132
Wehde, Janis, Bea Bloh, and Martina Homt. “Aktuelle Befunde zur politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden in Nordrhein-Westfalen,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56216
Bloh, Bea, Martina Homt, and Janis Wehde. “Die Bedeutung von Praxisphasen Für Den Eigenen Professionalisierungsprozess Aus Referendar*innenperspektive,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56215
Homt, Martina, Bea Bloh, and Janis Wehde. “Perspektiven Angehender Lehrkräfte Auf Forschendes Lernen – Eine Qualitative Längsschnittstudie,” 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56961 |

Wehde, Janis. “Effekte eines partizipativen Lehrmoduls zur Demokratiebildung im Lehramtsstudium.” Zeitschrift für Hochschulentwicklung 19, no. 3 (2024): 267–87. https://doi.org/10.21240/zfhe/19-03/15.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57767
Pollmeier, Pascal, Dietlinde Stroop, and Sabine Fechner. “Digitale Messwerterfassung im Chemieunterricht.” In Lehrkräftebildung in der digitalen Welt - Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by Bardo Herzig, Birgit Eickelmann, Franszika Schwabl, Johanna Schulze, and Jan Niemann, 1st ed., 53–64. Paderborner Beiträge zur Bildungsforschung und Lehrkräftebildung. Waxmann, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56819
Wehde, Janis. “Überzeugungen von Lehramtsstudierenden Zu Aspekten Einer Demokratischen Unterrichtsgestaltung,” 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57546 |

Bischof, Jannis, Joachim Gassen, Anna Rohlfing-Bastian, Davud Rostam-Afschar, and Caren Sureth-Sloane. “Accounting for Transparency: A Framework and Three Applications in Tax, Managerial, and Financial Accounting.” Schmalenbach Journal of Business Research , 2024. https://doi.org/10.1007/s41471-024-00200-7.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57467
Lehnert, Dennis, Christian Bödger, Philipp Pabel, Claus Scheidemann, Tobias Hemsel, Stefan Gnaase, David Kostka, and Thomas Tröster. “The Influence of Ultrasonic Irradiation of a 316L Weld Pool Produced by DED on the Mechanical Properties of the Produced Component.” Crystals 14, no. 11 (2024). https://doi.org/10.3390/cryst14111001.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58503
Hambach, Dennis. “Technologieakzeptanz Beim Einsatz von Handhelds Zur Unterstützung Des Hörverstehens. Eine Datendiskussion,” 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58513
Peckhaus, Volker. “Philosophische Einmischungen. Abschiedsvorlesung, Universität Paderborn, 27.10.2023.” In Volker Peckhaus und Sebastian Luft: Philosophische Übergänge. Die Abschiedsvorlesung von Volker Peckhaus und die Antrittsvorlesung von Sebastian Luft im Oktober 2023, edited by Vanessa Albus, 15–27. PUR #163. Paderborn: Universität Paderborn, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56235
Schoenherr, Johanna, Anselm R. Strohmaier, and Stanislaw Schukajlow. “Learning with Visualizations Helps: A Meta-Analysis of Visualization Interventions in Mathematics Education.” Educational Research Review 45 (2024). https://doi.org/10.1016/j.edurev.2024.100639.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56237
Schoenherr, Johanna, and Richard E. Mayer. “Anxiety Moderates the Effects of Drawing Support on Drawing Accuracy in Mathematical Modeling.” In Lecture Notes in Computer Science. Cham: Springer Nature Switzerland, 2024. https://doi.org/10.1007/978-3-031-71291-3_26.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 58262 |

Peckhaus, Volker. “Volkert, Klaus, „Drei Mathematische Freunde Über Poincaré“, Philosophia Scientiæ 27.3 (2023), 129–159. .” ZbMATH Open, Zbl. 07828598, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236
Schoenherr, Johanna. “Personalizing Real‐world Problems: Posing Own Problems Increases Self‐efficacy Expectations, Intrinsic Value, Attainment Value, and Utility Value.” British Journal of Educational Psychology 94, no. 2 (2024): 407–24. https://doi.org/10.1111/bjep.12653.
LibreCat
| DOI
2024 | Patent | LibreCat-ID: 57094
Kruse, Stephan, and J. Christoph Scheytt. “Elektrooptische PLL,” 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57129
Jagdschian, Larissa Carolin. “Internationale Solidaritätsgemeinschaften Als Handlungsmodelle in Der Exil-Kinder- Und Jugendli-Teratur Am Beispiel von Jella Lepmans „Das Geheimnis Vom Kuckuckshof“ (1942).” In Jella Lepman. Journalistin, Autorin, Gründerin Der Internationalen Jugendbibliothek. Eine Wiederentdeckung, edited by Gabriele von Bassermannn-Jordan, Waldemar Fromm, Christine Haug, and Christiana Raabe , 119 – 134. München , 2024.
LibreCat