Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1399 Publications
2011 | Misc | LibreCat-ID: 6389
Kabst, Rüdiger, and M. C. Wehner. Methodology of the Cranet Survey - International Executive Report 2011, Cranfield. 2011.
LibreCat
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6417
Sloane, Peter F. E., et al. “Innovative Lehrkräfte- und Schulentwicklung. Das Wirtschaftspädagogische Graduiertenkolleg der Universität Paderborn.” Wirtschaft und Erziehung, no. 10, 2011, pp. 311–18.
LibreCat
2011 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 642
Diehl, Matthias. Vorteile der Paketbildung in Verhandlungen: Ein prozeduraler Zugang zu Superadditivität. Universität Paderborn, 2011.
LibreCat
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6425
Sommer, Christoph, et al. “Bidirectionally Coupled Network and Road Traffic Simulation for Improved IVC Analysis.” IEEE Transactions on Mobile Computing, vol. 10, no. 1, IEEE, 2011, pp. 3–15, doi:10.1109/TMC.2010.133.
LibreCat
| DOI
2011 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 643
Welp, Daniel. User-Space Scheduling for Heterogeneous System under Linux. Universität Paderborn, 2011.
LibreCat
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 644
von Detten, Markus. “Towards Systematic, Comprehensive Trace Generation for Behavioral Pattern Detection through Symbolic Execution.” Proceedings of the 10th ACM SIGPLAN/SIGSOFT Workshop on Program Analysis for Software Tools and Engineering (PASTE), 2011, pp. 17–20, doi:10.1145/2024569.2024573.
LibreCat
| Files available
| DOI
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 645
Doerr, Benjamin, et al. “Stabilizing Consensus with the Power of Two Choices.” Proceedings of the 23rd ACM Symposium on Parallelism in Algorithms and Architectures (SPAA), 2011, pp. 149–58, doi:10.1145/1989493.1989516.
LibreCat
| Files available
| DOI
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4430
Jenert, Tobias, et al. “Weblogs Zur Unterstützung Der Theorie-Praxis-Integration in Der Wirtschaftslehrenden-Ausbildung.” Zeitschrift Für E-Learning, vol. 6, no. 2, Studien-Verlag, 2011, pp. 17–29.
LibreCat
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4431
Jenert, Tobias. “Die Studierenden? - Ein Sozio-Kultureller Blick Auf Das Studieren in Bologna-Strukturen.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, vol. 6, no. 2, Österreichische Gesellschaft für Hochschuldidaktik, 2011, pp. 61–77.
LibreCat
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4432
Reinmann, Gabi, and Tobias Jenert. “Studierendenorientierung: Wege Und Irrwege Eines Begriffs Mit Vielen Facetten.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, vol. 6, no. 2, Österreichische Gesellschaft für Hochschuldidaktik, 2011, pp. 106–22.
LibreCat
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4485
Jenert, Tobias. Developing a Learning Centered Model for Designing and Managing Study Programmes. European Association for Research on Learning and Instruction, 2011.
LibreCat
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4489
Brahm, Taiga, et al. Learning Culture as a Prerequisite for an Institution-Wide Approach to Educational Development. European Association for Research on Learning and Instruction, 2011.
LibreCat
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4490
Gebhardt, Anja, and Tobias Jenert. Fertigkeiten Und Einstellungen Studierender Zum Bloggen in Praxisprojekten Oder: Spannungsfelder Und Teufelskreise Beim Selbstorganisierten Lernen. Vol. Band 60, Waxmann, 2011, pp. 284–392.
LibreCat
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4491
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. Institutionsweite Hochschulentwicklung Zur Nachhaltigen Gestaltung von Lehr-/Lernkulturen. 2011.
LibreCat
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4492
Brahm, Taiga, and Tobias Jenert. Programmentwicklung Zur Nachhaltigen Qualitätsentwicklung von Studiengängen. 2011.
LibreCat
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4513
Jenert, Tobias, and Anja Gebhardt . “Besseres Feedback, mehr Reflexion? Fertigkeiten und Einstellungen Studierender zum Bloggen in Praxisprojekten.” Wissensgemeinschaften. Digitale Medien - Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre , edited by Thomas Köhler and Jörg Neumann, vol. 60, Waxmann Verlag GmbH , 2011, pp. 284–93.
LibreCat
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4514
Jenert, Tobias, and Franziska Zellweger. “Konsistente Gestaltung von Selbstlernumgebungen.” Kompetenzorientierte Hochschullehre: Die Notwendigkeit von Kohärenz zwischen Lernzielen, Prüfungsformen und Lehr-Lern-Methoden , vol. 1, hep verlag ag , 2011, pp. 80–117.
LibreCat
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4515
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. “Planung und Organisation -Technologieeinsatz von der Bedarfsanalyse bis zur Evaluation.” Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien, edited by Martin Ebner and Sandra Schön, Books on Demand GmbH, 2011, pp. 1–8.
LibreCat
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4524
Jenert, Tobias, et al. “QualiAss - ein Werkzeug zur Prozess- und Qualitätsunterstützung für schriftliche Prüfungen an Hochschulen : Nutzungsszenarien - Spezifikation - Einführung.” Wissensgemeinschaften: Digitale Medien, Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre , edited by Thomas Köhler and Jörg Neumann, vol. 60, Waxmann Verlag GmbH , 2011, pp. 136–45.
LibreCat
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4544
Sanna, S., et al. “Vibrational Properties of the LiNbO3 Z-Surfaces.” IEEE Transactions on Ultrasonics, Ferroelectrics and Frequency Control, vol. 58, no. 9, Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2011, pp. 1751–56, doi:10.1109/tuffc.2011.2012.
LibreCat
| DOI