Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1909 Publications


2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41228
Bräunlich, Irene, et al. “Polynuclear Iron(II)–Aminotriazole Spincrossover Complexes (Polymers) In Solution.” Inorganic Chemistry, vol. 53, no. 7, American Chemical Society (ACS), 2014, pp. 3546–57, doi:10.1021/ic403035u.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41225
Bauer, Matthias. “HERFD-XAS and Valence-to-Core-XES: New Tools to Push the Limits in Research with Hard X-Rays?” Phys. Chem. Chem. Phys., vol. 16, no. 27, Royal Society of Chemistry (RSC), 2014, pp. 13827–37, doi:10.1039/c4cp00904e.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41240
Hellmann, Karina, et al. “Praxisorientiertes Projektlernen am Beispiel der Leuphana College-Studien in der Praxis.” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 9, no. 2, 2014, pp. 101–08.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41237
Eilerts, Katja, et al. “Untersuchung individueller und systemischer Wirkfaktoren auf die Rechenfertigkeit von Erstklässlern.” Beiträge zum Mathematikunterricht 2014, WTM-Verlag, 2014, pp. 333–36.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 41296
Steinhoff, Lena, and Robert W. Palmatier. “Understanding Loyalty Program Effectiveness: Managing Target and Bystander Effects.” Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 44, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2014, pp. 88–107, doi:10.1007/s11747-014-0405-6.
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41252
Seifert, Andreas, et al. “What We Mean When We Talk about Freedom – The KOMFOR Study: An Analysis of Students’ Choices of Courses in Interdisciplinary Parts of the Curriculum.” INTED2014 Conference Proceedings: 8th International Technology, Education and Development Conference March 10th-12th, 2014 – Valencia, Spain, 2014, pp. 780–87.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41372
Heidgen, Michael, and Svenja Nier. “Alkohol, Musik Und Nervenkunst – Zur Berliner Bohème Des ‚Schwarzen Ferkels‘ (1892-1894).” Realitätsflucht Und Erkenntnissucht: Alkohol Und Literatur, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41406
Seifert, Andreas. “Der Test zur Messung bildungswissenschaftlichen Wissens (BwW) als Beispiel der handlungsorientierten Operationalisierung kognitiver Fähigkeiten.” 11. Sommerschule der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Universität Hamburg., 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41407
Seifert, Andreas, and Julia Schütz. “Wahlfreiheit am Lernort Hochschule – Die KOMFOR-Studie: Zum Wahlverhalten in fachübergreifenden Studienangeboten.” DGHD-Tagung „Leitkonzepte der Hochschuldidaktik: Theorie – Praxis – Empirie", 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41403
Schütz, Julia, and Andreas Seifert. “Freiheit, die ich meine: Zum Wahlverhalten in fachübergreifenden Studienangeboten – Nomothetische und ideographische Zugänge.” AEPF-Tagung „Der Forschung / Der Lehre / Der Bildung”, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41405
Seifert, Andreas. “Konzeptionen der Kompetenz und Möglichkeiten der Operationalisierung.” 11. Sommerschule der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Universität Hamburg., 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41401
Beck, Karin, and Andreas Seifert. “Freiheit, die ich meine: Zum Wahlverhalten in fachübergreifenden Studienangeboten – Beispiel Leuphana College.” Tag der Lehre an der Universität Paderborn, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41404
Seifert, Andreas. “Kompetenz: ein schillernder Begriff.” Fortbildungstag für Berufsberater_innen: „Studienziel: Employability”, 2014.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17192
Lohan, Katrin S., et al. “Co-Development of Manner and Path Concepts in Language, Action, and Eye-Gaze Behavior.” Topics in Cognitive Science, vol. 6, no. 3, Wiley-Blackwell, 2014, pp. 492–512, doi:10.1111/tops.12098.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17193
Vollmer, Anna-Lisa, et al. “Robots Show Us How to Teach Them: Feedback from Robots Shapes Tutoring Behavior during Action Learning.” PLoS ONE, vol. 9, no. 3, Public Library of Science (PLoS), 2014, doi:10.1371/journal.pone.0091349.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17194
Rohlfing, Katharina, and Iris Nomikou. “Intermodal Synchrony as a Form of Maternal Responsiveness: Association with Language Development.” Language, Interaction and Acquisition, vol. 5, no. 1, John Benjamins Publishing Company, 2014, pp. 117–36, doi:10.1075/lia.5.1.06roh.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17199
Pitsch, Karola, et al. “Tutoring in Adult-Child-Interaction: On the Loop of the Tutor’s Action Modification and the Recipient’s Gaze.” Interaction Studies, vol. 15, no. 1, John Benjamins Publishing Company, 2014, pp. 55–98, doi:10.1075/is.15.1.03pit.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17200
Elsner, Claudia, et al. “Infants’ Online Perception of Give-and-Take Interactions.” Journal of Experimental Child Psychology, vol. 126, Elsevier BV, 2014, pp. 280–94, doi:10.1016/j.jecp.2014.05.007.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17197
Szufnarowska, Joanna, et al. “Is Ostension Any More than Attention?” Scientific Reports, vol. 4, no. 1, Nature Publishing Group, 2014, doi:10.1038/srep05304.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17196
Krause, Franziska, et al. “Ich Oder Du? Die Therapie Der Pronominalen Umkehr Bei Autismus-Spektrum-Störung - Eine Vergleichende Einzelfallstudie Nach Der Angewandten Verhaltensanalyse Mit Verbal Behavior Und Der Model/Rival-Methode.” Logos, vol. 22, no. 1, ProLog, Therapie- und Lernmittel OHG, 2014, pp. 4–15.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2014

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed