Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1771 Publications


2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50934
Blank, Andreas. “‘Presumption and Leibniz’s Metaphysics of Action.’ .” In Leibniz’s Metaphysics and Adoption of Substantial Form., edited by Adrian Nita, 89–106. Dordrecht: Springer, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29608
Peters, Wilhelm, Oliver Wallscheid, and Joachim Böcker. “Optimum Efficiency Control of Interior Permanent Magnet Synchronous Motors in Drive Trains of Electric and Hybrid Vehicles.” In European Conference on Power Electronics and Applications (EPE), 2015. https://doi.org/10.1109/EPE.2015.7311680.
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 50885 | OA
Blank, Andreas. “‘Animals and Immortality in the Monadology.’ .” Hungarian Philosophical Review 59, no. 1 (2015): 140–52.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 51175
Schreckenberg, Stefan. “Späte Suche nach den Gräbern ‒ Claude Simons Auseinandersetzung mit dem Ersten Weltkrieg in L’Acacia.” Lendemains ‒ Études comparées sur la France  154–155 (2015): 209–25.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34875
Meyer-Hamme, Johannes, and Andreas Körber. “Historical Thinking, Competencies and Their Measurement: Theoretical Challenges and Testing Concepts.” In New Directions in Assessing Historical Thinking, edited by Peter Seixas and Kadriye Ercikan, 1st ed., 89–101. Nee York: Roudledge, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34874
Meyer-Hamme, Johannes. “Formate geschlossener Aufgaben zur Messung von Kompetenzen historischen Denkens.” In Forschungswerkstatt Geschichtsdidaktik 13. Beiträge zur Tagung „geschichtsdidaktik empirisch 13“ , edited by Monika Waldis and Beatrice Ziegler, 139–52, 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 34873
Meyer-Hamme, Johannes. “There Is Not Only One Worthy Way of Measuring Competencies of Historical Thinking.” Public History Weekly 3 (2015).
LibreCat
 

2015 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 51269
Hardes, Tobias. Performance Analysis and Simulation of a Freifunk Mesh Network in Paderborn Using B.A.T.M.A.N Advanced, 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 51330 | OA
Nikel, Jutta, and Christoph Haker. “Intermediäre Aushandlungsräume. Herausforderung für die Governanceanalyse und grenzüberschreitende Handlungskoordination im BNE-Transfer.” Zeitschrift für Bildungsforschung 5, no. 2 (2015): 219–33. https://doi.org/10.1007/s35834-015-0130-3.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51070
Klingmann, Heinrich. “(Pop-)Musik-Didaktik für freie Menschen. Pluralismus und Transkulturalität als Herausforderungen für die Musikpädagogik.” In Popmusik-Vermittlung. Zwischen Schule, Universität und Beruf., edited by Michael Ahlers, 49–67. Berlin: LIT Verlag, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51069
Klingmann, Heinrich. “Percussionsklasse. Inklusive Begründungen.” In Musikunterricht 2, Sammelband zum Bundeskongres Musikunterricht in Leipzig 2014, edited by Dorothee Barth and Ortwin Nimczik, Michael Pabst-Krueger, 136–43, 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31368
Hilgert, Joachim, Max Hoffmann, and Anja Panse. “Kann Professorale Lehre Tutoriell Sein? Ein Modellversuch Zur Einführung in Mathematisches Denken Und Arbeiten.” In Tagungsband Zum Hansekolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik., edited by Walther Paravicini and Jörn Schnieder, 23–26. Münster: WTM-Verlag, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51057
Klingmann, Heinrich, ed. Groove - Kultur - Unterricht. Studien zur pädagogischen Erschließung einer musikkulturellen Praktik. Bielefeld: transcript/De Gruyter, 2015.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 31373
Hilgert, Joachim, Max Hoffmann, and Anja Panse. Einführung in mathematisches Denken und Arbeiten: tutoriell und transparent. Berlin, Heidelberg: Springer, 2015. https://doi.org/10.1007/978-3-662-45512-8.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 47485
Droese, Janine, and Andreas Münzmay. “Pfade im editorischen Netz. Überlegungen zur Pragmatik des editorischen Hyperlinks am Beispiel der Comédie en vaudevilles Annette et Lubin (1762).” Editio. Internationales Jahrbuch für Editionswissenschaft 29 (2015): 85–102. https://doi.org/10.1515/editio-2015-007.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 13869
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. “Open Educational Resources in der aktuellen Bildungslandschaft: Motivation zur Teilung und Nutzung.” Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik, 2015, 3–32.
LibreCat
 

2015 | Misc | LibreCat-ID: 48234
Schneider, Jennifer Nicole. EU-StORe- Creating European Standards for Open Education and Open Learning Resources. Sibiu, Romania, 2015.
LibreCat
 

2015 | Misc | LibreCat-ID: 48237
Schneider, Jennifer Nicole. Research on Didactical Material and Open Learning Resources. Sibiu, Romania, 2015.
LibreCat
 

2015 | Misc | LibreCat-ID: 48239
Schneider, Jennifer Nicole. Training Courses and Implementation. Granada, Spain, 2015.
LibreCat
 

2015 | Misc | LibreCat-ID: 48238
Schneider, Jennifer Nicole. The EU-StORe-Survey. Valletta, Malta, 2015.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2015

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed