Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1843 Publications
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46842
Flath, Beate. “Like a Virgin. Zu Strukturen und Mechanismen der Imagebildung in der Popmusik.” In Adele, Katy, Sasha & Co. Pop-Frauen der Gegenwart Zwischen Selbstdarstellung und Fremdbestimmung: Körper, Stimme, Image, edited by Christa Brüstle, 33–43. Studien zur Popularmusik . Bielefeld : transcirpt , 2015.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 46841 |
Flath, Beate. “Life Is Live. Experiencing Music in the Digital Age.” International Journal of Music Business Research 4, no. 2 (2015): 7–26.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51057
Klingmann, Heinrich, ed. Groove - Kultur - Unterricht. Studien zur pädagogischen Erschließung einer musikkulturellen Praktik. Bielefeld: transcript/De Gruyter, 2015.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51070
Klingmann, Heinrich. “(Pop-)Musik-Didaktik für freie Menschen. Pluralismus und Transkulturalität als Herausforderungen für die Musikpädagogik.” In Popmusik-Vermittlung. Zwischen Schule, Universität und Beruf., edited by Michael Ahlers, 49–67. Berlin: LIT Verlag, 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51069
Klingmann, Heinrich. “Percussionsklasse. Inklusive Begründungen.” In Musikunterricht 2, Sammelband zum Bundeskongres Musikunterricht in Leipzig 2014, edited by Dorothee Barth and Ortwin Nimczik, Michael Pabst-Krueger, 136–43, 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34875
Meyer-Hamme, Johannes, and Andreas Körber. “Historical Thinking, Competencies and Their Measurement: Theoretical Challenges and Testing Concepts.” In New Directions in Assessing Historical Thinking, edited by Peter Seixas and Kadriye Ercikan, 1st ed., 89–101. Nee York: Roudledge, 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46247
Uhl, Benjamin, and Elvira Topalović. “Lernaufgaben Im Inklusiven Sprachunterricht.” In Inklusive Deutschdidaktik. Grundschulunterricht, edited by Norbert Kruse and Michael Ritter, 15–18, 2015.
LibreCat
2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40934
Kruse, Norbert, and Elvira Topalovic, eds. Grammatik Bewusst Machen. Vol. 3, 2015.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 54202
Bartlitz, David. “Wirksamkeit von Bearbeitungsentgelten in Darlehensverträgen mit Unternehmern. Anmerkung zu LG Kleve, Urt. v. 18.08.2015 - 4 O 13/15.” Entscheidungen zum Wirtschaftsrecht (EWiR), no. 22 (2015): 691–92.
LibreCat
2015 | Book Review | LibreCat-ID: 53648
Janus, Richard. “Michael Fischer: Religion, Nation, Krieg. Der Lutherchoral ‘Eine feste Burg ist unser Gott’ zwischen Befreiungskriegen und Erstem Weltkrieg, Waxmann-Verlag, Münster 2014.” Jahrbuch zur Westfälischen Kirchengeschichte, 2015.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54341
Hesse, Kerstin. “Online Tests for Evaluating Learning Success.” In Extended Abstract Der Khdm Conference 2015, 8 Seiten. (Dieser Extended Abstract Ist Online Publiziert Als Khdm-Report Zur Khdm Conference 2015.), 2015.
LibreCat
2015 | Dissertation | LibreCat-ID: 49617
Schulte Eickholt, Swen. Religiosität und Literatur in Novalis’ “Heinrich von Ofterdingen” und Orhan Pamuks “Das Neue Leben”. Eine Studie der interkulturellen Germanistik. Würzburg: Königshausen und Neumann, 2015.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50761
Röder, Michael, Andreas Both, and Alexander Hinneburg. “Exploring the Space of Topic Coherence Measures.” In Proceedings of the Eight International Conference on Web Search and Data Mining, Shanghai, February 2-6, 2015.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 49478
Trang, Simon Thanh-Nam, S. Zander, and L. M. Kolbe. “The Contingent Role of Centrality in IT Network Governance: An Empirical Examination.” Pacific Asian Journal of the Association for Information Systems 7, no. 1 (2015): 31–48.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47233
Perl, Henning, Sergej Dechand, Matthew Smith, Daniel Arp, Fabian Yamaguchi, Konrad Rieck, Sascha Fahl, and Yasemin Acar. “VCCFinder: Finding Potential Vulnerabilities in Open-Source Projects to Assist Code Audits.” In Proceedings of the 22nd ACM SIGSAC Conference on Computer and Communications Security. ACM, 2015. https://doi.org/10.1145/2810103.2813604.
LibreCat
| DOI
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47232
Oltrogge, Marten, Yasemin Acar, Sergej Dechand, Matthew Smith, and Sascha Fahl. “To Pin or Not to Pin-Helping App Developers Bullet Proof Their TLS Connections.” In 24th USENIX Security Symposium, USENIX Security 15, Washington, D.C., USA, August 12-14, 2015, edited by Jaeyeon Jung and Thorsten Holz, 239–254. USENIX Association, 2015.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46377
Meisel, Stephan, Christian Grimme, Jakob Bossek, Martin Wölck, Guenter Rudolph, and Heike Trautmann. “Evaluation of a Multi-Objective EA on Benchmark Instances for Dynamic Routing of a Vehicle.” In Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference (GECCO ’15), 425–432. Madrid, Spain, 2015. https://doi.org/10.1145/2739480.2754705.
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 54696
Eikermann, Larissa. “Museumskoffer für das UNESCO Memory of the World (MoW) in Paris. Eine Ausstellung zum Weltdokumentenerbe in Zusammenarbeit zwischen dem UNESCO MoW Sekretariat, dem MoW Sub-Committee on Education and Research und der Universität Paderborn.” World Heritage and Arts Education, no. 13 (2015): 12–16.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 54695
Eikermann, Larissa. “„Welterbevermittlung als Dialog für die Zukunft“. 7. Treffen des Arbeitskreises „World Heritage Education in Augsburg.” World Heritage and Arts Education, no. 13 (2015): 8–11.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 54694
Eikermann, Larissa. “Ein Bildungsportal zum UNESCO-Welterbe Corvey.” World Heritage and Arts Education, no. 12 (2015): 206–9.
LibreCat