Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1879 Publications
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26462
R. Usbeck et al., “GERBIL: General Entity Annotator Benchmarking Framework,” in Proceedings of the 24th International Conference on World Wide Web, {WWW} 2015, Florence, Italy, May 18-22, 2015, 2015, pp. 1133–1143, doi: 10.1145/2736277.2741626.
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 26493
J. Böhm et al., “Microwave Experiments Simulating Quantum Search and Directed Transport in Artificial Graphene,” Physical Review Letters, 2015, doi: 10.1103/physrevlett.114.110501.
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 26495
R. Schäfer, S. Barkhofen, T. Guhr, H.-J. Stöckmann, and U. Kuhl, “Compounding approach for univariate time series with nonstationary variances,” Physical Review E, 2015, doi: 10.1103/physreve.92.062901.
LibreCat
| DOI
2015 | Dissertation | LibreCat-ID: 265
C. Hallmann, Optimierung von Wasserbehältern in einem Wasserversorgungssystem mittels einer Kombination aus Netzreduktion, mathematischer Optimierung und hydraulischer Simulation. Universität Paderborn, 2015.
LibreCat
| Files available
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 26520
F. Elster et al., “Quantum walk coherences on a dynamical percolation graph,” Scientific Reports, 2015, doi: 10.1038/srep13495.
LibreCat
| DOI
2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26531
R. Keil and H. Selke, Eds., 20 years of learning with the World Wide Web - technology and education in dialogue, vol. 330. publishing series of the Heinz Nixdorf Institute, Paderborn, 2015.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26532
R. Keil and H. Selke, “Learn with, through and {\ "about the WWW,” 2015, vol. 330, pp. 1–7.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26533
R. Keil and H. Selke, “Virtual knowledge {\ ‘a} ume - From the presentation of content to virtual learning {\’ a} tten,” 2015, vol. 330, pp. 39–53.
LibreCat
2015 | Dissertation | LibreCat-ID: 26534
F. Klompmaker, Development of a structured process of interaction design for {\ “u} r nat {\” u} local user interfaces. Universit {\ "a} t Paderborn, Heinz Nixdorf Institute, Contextual Computer Science: Universitaetsbibliothek Paderborn, 2015.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26536
C. Schild and V. Petrausch, “Empirical validation of design patterns,” in Human and Computer 2015 - Proceedings, 2015, pp. 173–182.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 266
C. Markarian and F. Meyer auf der Heide, “Online Resource Leasing,” in Proceedings of the 2015 ACM Symposium on Principles of Distributed Computing (PODC), 2015, pp. 343–344.
LibreCat
| Files available
| DOI
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26653
F. Hellmich and G. Görel, “Einstellungen von Grundschullehrkräften zum inklusiven Lernen in Abhängigkeit von dem Umfang an Erfahrungen aus dem Unterricht mit Kindern mit unterschiedlichen sonderpädagogischen Förderbedarfen,” in Veränderung und Beständigkeit in Zeiten der Inklusion. Perspektiven sonderpädagogischer Professionalisierung, H. Redlich, L. Schäfer, G. Wachtel, K. Zehbe, and V. Moser, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2015, pp. 178–188.
LibreCat
2015 | Dissertation | LibreCat-ID: 267
C. Markarian, Online Resource Leasing. Universität Paderborn, 2015.
LibreCat
| Files available
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26735
E. Blumberg, F. Hellmich, and T. Fromme, “Entwicklung naturwissenschaftlich-technischer Lehr-Lernangebote für inklusiven Sachunterricht,” in Lernprozessbegleitung und adaptives Lernen in der Grundschule. Forschungsbezogene Beiträge, K. Liebers, B. Landwehr, A. Marquardt, and K. Schlotter, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2015, pp. 235–236.
LibreCat
| DOI
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26736
M. Ort and F. Hellmich, “Kausalattributionen von Leseerfolgen und Lesemisserfolgen bei Kindern im Leseunterricht der Grundschule,” in Facetten grundschulpädagogischer und -didaktischer Forschung, K. Liebers, B. Landwehr, S. Reinhold, S. Riegler, and R. Schmidt, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2015, pp. 199–204.
LibreCat
| DOI
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26739
F. Hellmich, “Lesestrategien und Leseerfolg bei Kindern im vierten Grundschuljahr – Analysen mit Fragebogen- und Beobachtungsverfahren,” in Innovative Erhebungsmethoden – dargestellt an verschiedenen Forschungsprojekten, A. Kaiser, Ed. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren, 2015, pp. 84–98.
LibreCat
2015 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 268
A. Lange, Online Bewertungssysteme – Ein systematischer Überblick. Universität Paderborn, 2015.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 26881
N. Klünder, “Gesellschaftliche und kulturelle Bedeutung von Mittagsverpflegung in Gießener Kindertagesstätten,” Hauswirtschaft und Wissenschaft , vol. 63, no. 1, pp. 45–47, 2015.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 26884
U. Meier-Gräwe and N. Klünder, “Verpflegung in Kindertagesstätten gestalten – Ergebnisse einer qualitativen Studie,” KiTa aktuell, vol. 23, no. 6, pp. 143–144, 2015.
LibreCat