Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2204 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 51703
Werth G. “Guter” Raumlehreunterricht aus der Sicht des Reformpädagogen und Volksschullehrers Ernst Heywang. MU Der Mathematikunterricht. 2017;63(2):17-33.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32020
Küster B. On the semiclassical functional calculus for h-dependent functions. Annals of Global Analysis and Geometry. 2017;52(1):57-97. doi:10.1007/s10455-017-9549-1
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32022
Küster B, Ramacher P. Quantum ergodicity and symmetry reduction. Journal of Functional Analysis. 2017;273(1):41-124. doi:10.1016/j.jfa.2017.02.013
LibreCat | DOI
 

2017 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 53514 | OA
Ricke A. Smaragda Eger-Berg. In: Borchard B, Noeske N, eds. MUGI. Musikvermittlung und Genderforschung: Lexikon und multimediale Präsentationen. ; 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53498
Englisch B. Isidor von Sevilla, Leben und Werk. In: Thull P, ed. 60 Porträts Aus Dem Kirchenrecht. Leben Und Werk Bedeutender Kanonisten. ; 2017.
LibreCat
 

2017 | Working Paper | LibreCat-ID: 5171
Uhde A, Wengerek ST. The Relationship between Credit Risk Transfer and Non-Performing Loans. Evidence from European Banks.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33563 | OA
Rezat S, Rezat S. Subject specific genres and genre awareness in integrated mathematics and language teaching. EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education 13 (7b). Published online 2017:4157-4188.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 48322
Prediger S, Wessel L. Brauchen mehrsprachige Jugendliche eine andere fach- und sprachintegrierte Förderung als einsprachige? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2017;21(2):361-382. doi:10.1007/s11618-017-0785-8
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 48323
Schüler-Meyer A, Prediger S, Kuzu T, Wessel L, Redder A. Is Formal Language Proficiency in the Home Language Required to Profit from a Bilingual Teaching Intervention in Mathematics? A Mixed Methods Study on Fostering Multilingual Students’ Conceptual Understanding. International Journal of Science and Mathematics Education. 2017;17(2):317-339. doi:10.1007/s10763-017-9857-8
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48330
Wessel L, Andreas T. Der Zusammenhang von sprachlichen Kompetenzen und schulischen mathematischen Leistungen: Curriculare Herausforderungen bei der Ausbildung von Lehrkräften vor dem Hintergrund des Berliner Rahmenlehrplans Mathematik. In: Jostes B, ed. Sprachen – Bilden – Chancen: Sprachbildung in der Lehrkräftebildung. Waxmann; 2017:189-200.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2017

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed