Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2459 Publications
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45744
Eggert, A., Steinhoff, L., & Witte, C. (2018). Are Gift Purchases an Effective Driver of Customer Loyalty? 2018 Winter AMA Conference Proceedings, New Orleans. 2018 Winter AMA Conference Proceedings, New Orleans.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56350
Biehler, R. (2018). Die Schnittstelle Schule-Hochschule–Übersicht und Fokus. Der Mathematikunterricht, 64(5), 3–15.
LibreCat
| Files available
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56365
Biehler, R., Hochmuth, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Lankeit, E., Leis, E., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2018). Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In A. Hanft, F. Bischoff, & S. Kretschmer (Eds.), 3. Auswertungsworkshop der Begleitforschung. Dokumentation der Projektbeiträge (Vol. 3, pp. 32–41). Carl-von-Ossietzki-Universität.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56715
Kuklinski, C., Leis, E., Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Lankeit, E., Neuhaus, S., Schaper, N., & Schürmann, M. (2018). Evaluating innovative measures in university mathematics–The case of affective outcomes in a lecture focused on problem-solving. In V. Durant-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, & N. M. Hogstad (Eds.), PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (pp. 527–536). University of Agder and INDRUM.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56693
Biehler, R., Lankeit, E., Neuhaus, S., Hochmuth, R., Kuklinski, C., Leis, E., Liebendörfer, M., Schaper, N., & Schürmann, M. (2018). Different goals for pre-university mathematical bridging courses–Comparative evaluations, instruments and selected results. In V. Durant-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, & N. M. Hogstad (Eds.), PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (pp. 467–476). University of Agder and INDRUM.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56708
Frischemeier, D., Podworny, S., & Biehler, R. (2018). Activities for promoting civic statistical knowledge of preservice teachers. In P. Kovács (Ed.), Proceedings of challenges and innovations in statistics education multiplier conference of ProCivicStat. University of Szeged.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56705
Fleischmann, Y., & Biehler, R. (2018). Students’ problems in the identification of subspaces in Linear Algebra. In V. Durant-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, & N. M. Hogstad (Eds.), PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (pp. 224–233). University of Agder and INDRUM.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 58241
Lehberger, R. (2018). Lehrer-Schüler-Beziehung. In Pädagogik (Vol. 12, pp. 50–52). Beltz.
LibreCat
2018 | Book | LibreCat-ID: 58240 |

Lehberger, R. (2018). Über den Zusammenhang von körperlicher Aktivität, Schlafqualität und exekutiven Funktionen bei Kindern mit ADHS. Deutsche Sporthochschule Köln.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book | LibreCat-ID: 58290
Woppowa, J. (2018). Religionsdidaktik (UTB Grundwissen Theologie).
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 58311
Robaszkiewicz, M. A., & Steinhausen, J. (2018). Potenzial von Peer-Mentoring in Lehrveranstaltungen für Studienanfänger_innen. Die Hochschullehre, 4, 27–44.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36007
Hartmann, A. (2018). The Personal Is Theoretical and the Past Is Present: Blurring the Lines in Contemporary Anti-Racist Writing. Open Cultural Studies, 2(1), 224–235. https://doi.org/10.1515/culture-2018-0021
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 57224
Mujahed, M., Fischer, D., & Mertsching, B. (2018). Admissible gap navigation: A new collision avoidance approach. Robotics and Autonomous Systems, 103, 93–110. https://doi.org/10.1016/j.robot.2018.02.008
LibreCat
| DOI
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 31501
Elit, S. (2018). [Rezension zu:] Graphic Novels, hg. v. Andreas C. Knigge, München 2017 (Text + Kritik. Sonderband). In in: literaturkritik.de [22.03.2018]; publ. unter dem Titel: Was zum #@!:-(! sind denn nun genau Graphic Novels? Ein weitgehend gelungen überarbeiteter Einführungs- und Überblicksband widmet sich einem vielfältigen Subgenre der Comicliteratur.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 31503
Elit, S. (2018). [Rezension zu:] Florian Urschel-Sochaczewski: Der Adoleszenzdiskurs in der DDR. Staatliche Programme, Jugendforschung, Lebensalltag, erzählende Künste, Berlin 2017. In Germanistik 59, S. 3-4, Nr. 7621.
LibreCat
2018 | Translation (Section) | LibreCat-ID: 57602
Berger, T. (2018). Gottesdienst und Geschlechterdifferenz im Wandel. Zu einer liturgiewissenschaftlichen Forschungsrichtung im 21. Jahrhundert. In A. Gerhards & B. Kranemann (Eds.), & C. D. Bergmann (Trans.), Dynamik und Diversität des Gottesdienstes (pp. 126–151). Herder.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28421
Homt, M., & van Ophuysen, S. (2018). Die Studienprojekte im Praxissemester. Wie nehmen Studierende die universitäre Vorbereitung in den Projektseminaren wahr? . Herausforderung Lehrer_innenbildung. Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, 1(2), 77–89. https://doi.org/10.4119/HLZ-2401
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28419
Homt, M., & van Ophuysen, S. (2018). Wie kann der Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester gelingen? Erste Ergebnisse einer qualitativen vergleichenden Fallstudie. In M. Rothland & I. Biederbeck (Eds.), Praxisphasen in der Lehrerbildung im Fokus der Bildungsforschung (pp. 121–129). Waxmann.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28429
Homt, M., & van Ophuysen, S. (2018). Gelingensbedingungen für den Aufbau einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester – Die Thematisierung Forschenden Lernens in den Begleitveranstaltungen. Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 58506
Gutsche, G., Köbrich León, A., & Ziegler, A. (2018). On the relevance of contextual factors for socially responsible investments: an econometric analysis. Oxford Economic Papers, 71(3), 756–776. https://doi.org/10.1093/oep/gpy051
LibreCat
| DOI