Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2148 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 26640
Hellmich F, Löper MF, Görel G. The role of primary school teachers’ attitudes and self‐efficacy beliefs for everyday practices in inclusive classrooms – a study on the verification of the ‘Theory of Planned Behaviour.’ Journal of Research in Special Educational Needs. 2019;19(S1):36-48. doi:10.1111/1471-3802.12476
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26668
Hellmich F, Löper MF, Hoya FK. Unterscheiden sich Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grund- und Förderschulen in ihren Einstellungen und ihren Selbstwirksamkeitsüberzeugungen in Bezug auf den inklusiven Unterricht? . In: Ehmke T, Kuhl P, Pietsch M, eds. Lehrer. Bildung. Gestalten. Beiträge Zur Empirischen Forschung in Der Lehrerbildung . Beltz; 2019:57-70.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 26706
Hellmich F, Löper MF. Children’s attitudes towards peers with learning disabilities - the role of perceived parental behaviour, contact experiences and self-efficacy beliefs. British Journal of Special Education. 2019;46(2):157-179. doi:10.1111/1467-8578.12259
LibreCat | DOI
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26723
Schwab S, Nel M, Hellmich F, eds. Social Participation of Students with Special Educational Needs in Mainstream Education. Taylor & Francis/Routledge; 2019.
LibreCat
 

2019 | Dissertation | LibreCat-ID: 26898
Aydinöz ME. Mikrostrukturelle und mechanische Eigenschaften der im Laserschmelzverfahren verarbeiteten Inconel 718 Nickelbasis-Superlegierung. Vol 10.; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3287 | OA
Schneider SB, Sharma A, Karl H, Wehrheim H. Specifying and Analyzing Virtual Network Services Using Queuing Petri Nets. In: 2019 IFIP/IEEE International Symposium on Integrated Network Management (IM). Washington, DC, USA: IFIP; 2019:116--124.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 3585
Witschen LM, Wiersema T, Ghasemzadeh Mohammadi H, Awais M, Platzner M. CIRCA: Towards a Modular and Extensible Framework for Approximate Circuit Generation. Microelectronics Reliability. 2019;99:277-290. doi:10.1016/j.microrel.2019.04.003
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28790
Vennemann M, Eickelmann B, Bos W, Wendt H. Die Relevanz schulischer Kompositionsmerkmale für die Entwicklung mathematischer Kompetenzen am Ende der Grundschulzeit. In: Donie C, Foerster F, Obermayr M, et al., eds. Grundschulpädagogik zwischen Wissenschaft und Transfer (Jahrbuch Grundschulforschung). Vol 23. VS Verlag; 2019:427-432.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28791
Lorenz R, Endberg M, Eickelmann B. Medienbezogene Kompetenzen von Lehrpersonen – Empirische Befunde und Perspektiven für die Lehrerausbildung. In: Ehmke T, Kuhl P, Pietsch M, eds. Lehrer. Bildung. Gestalten. Beiträge zur empirischen Forschung in der Lehrerbildung. Beltz-Verlag; 2019:142-152.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28792
Drossel K, Eickelmann B. Die Implementation digitaler Medien gestalten: zur Bedeutung der Einstellungen von Fremdsprachenlehrkräften. In: Ehmke T, Kuhl P, Pietsch M, eds. Lehrer. Bildung. Gestalten. Beiträge zur empirischen Forschung in der Lehrerbildung. Beltz-Verlag; 2019:97-109.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed