Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2272 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 42266
Mustafa, A. R. (2019). Ritual and Rationality in Islam: A Case Study on Nail Polish. Islamic Law and Society, 27(3), 240–284.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42231
Aghaei Abrandabadi, S. A. (2019). Illumination and Numbering. Function and Implication of Verse Markers in Early Qur’anic manuscripts from the National Museum of Iran. In Berlin-Brandenburgischen Akademie der Wissenschaften (Ed.), Rechtes Maß und Heilige Zahl.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42232
Aghaei Abrandabadi, S. A. (2019). The Project “Irankoran”: Digitalisation of Early Quranic Manuscripts Kept in Iranian Collections. In Freie Universität Berlin (Ed.), The 9th European Conference of Iranian Studies (ECIS9).
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37255
Tatari, M. (2019). Vulnerabilität - Ein vernachlässigter Aspekt muslimischer Theologie und Anthropologie. Religionen unterwegs, 19–24.
LibreCat
2019 | Book | LibreCat-ID: 45387
Dröse, J. (2019). Textaufgaben lesen und verstehen lernen – Entwicklungsforschungsstudie zur mathematikspezifischen Leseverständnisförderung. Springer Spektrum.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45194
Vogelsang, C., Borowski, A., Buschhüter, D., Enkrott, P., Kempin, M., Kulgemeyer, C., Reinhold, P., Riese, J., Schecker, H., & Schröder, J. (2019). Entwicklung von Professionswissen und Unterrichtsperformanz im Lehramtsstudium Physik. Analysen zu valider Testwertinterpretation. Zeitschrift für Pädagogik, 65(4), 473–491. https://doi.org/10.25656/01:23990
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45390
Dröse, J., & Prediger, S. (2019). Scaffolding für fachbezogene textsortenspezifische Lesestrategien – Entwicklungsforschungsstudie zur Förderung des Umgangs mit Textaufgaben. In B. Ahrenholz, S. Jeuk, B. Lütke, J. Paetsch, & H. Roll (Eds.), Fachunterricht, Sprachbildung und Sprachkompetenzen (pp. 107–134). de Gruyter.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45438
Haghani Fazl, M., & Sadeghnia, M. (2019). Rah-e-halli Mu’menaneh Barai-e Zist Dar Donya-ie Modern: Tahlili bar Goftogoi-e Adyan (The Believers Solution to Living in the Modern World: An Analysis of Inter-religious Dialogue). Ma’rifat-e Adyan, 10, 91–111.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23907
Grydin, O., Sotirov, N., Samsonenko, A., Biba, N., Andreiev, A., Stolbchenko, M., Behr, T., Frolov, I., & Schaper, M. (2019). Flexible Hot Rolling of Extruded Shapes of Aluminum Alloy EN AW-6082. Materials Science Forum, 85–92. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/msf.949.85
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41524
Engelkemeier, K., Lindner, J. K. N., Bürger, J., Vaupel, K., Hartmann, M., Tiemann, M., Hoyer, K.-P., & Schaper, M. (2019). Nano-architectural complexity of zinc oxide nanowall hollow microspheres and their structural properties. Nanotechnology, 31(9), Article 095701. https://doi.org/10.1088/1361-6528/ab55bc
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23900
Grydin, O., Andreiev, A., Holzweißig, M. J., Rüsing, C. J., Duschik, K., Frolov, Y., & Schaper, M. (2019). Short austenitization treatment with subsequent press hardening: Correlation between process parameters, microstructure and mechanical properties. Materials Science and Engineering: A, 176–195. https://doi.org/10.1016/j.msea.2019.02.025
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23901
Grydin, O., Andreiev, A., Zogaj, M., Frolov, Y., & Schaper, M. (2019). Relationships between Microstructural and Mechanical Performance on Example of an Air‐Hardening Steel. Advanced Engineering Materials, Article 1900134. https://doi.org/10.1002/adem.201900134
LibreCat
| DOI
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45474
Bechstein, S., Stahl, A., & Riese, J. (2019). Beschleuniger-Experimente mit sichtbarer Spur der Elektronen - Eine Unterrichtsreihe in der Teilchenphysik. In C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018 (Vol. 39, pp. 237–240).
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45478
Vogelsang, C., Riese, J., Borowski, A., & Kulgemeyer, C. (2019). Profile-P+: Kompetenz und Performanz im Lehramtsstudium Physik. In C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018 (Vol. 39, pp. 345–348).
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45477
Schröder, J., Vogelsang, C., & Riese, J. (2019). Erfassung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Physikunterricht. In C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018 (Vol. 39, pp. 353–356).
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45475
Goertz, S., Klein, P., Riese, J., & Heinke, H. (2019). Konzeption eines Lernzirkels zu experimentellen Kompetenzen. In C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018 (Vol. 39, pp. 787–790).
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45476
Joswig, A.-K., & Riese, J. (2019). Die Veränderung physikdidaktischen Wissens im Lehr-Lern-Seminar. In C. Maurer (Ed.), Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018 (Vol. 39, pp. 141–144).
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45471
Vogelsang, C., Borowski, A., Kulgemeyer, C., Riese, J., Reinhold, P., Schecker, H., Buschütter, D., Enkrott, P., Kempin, M., & Schröder, J. (2019). Performance-Oriented Testing and Training in Teacher Education. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, M. Toepper, H. A. Pant, C. Lautenbach, & C. Kuhn (Eds.), Student Learning Outcomes Assessment in Higher Education – Perspectives, Concepts and Approaches for Research, Transfer and Implementation (KoKoHs Working Papers, 12) (pp. 40–43).
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45470
Joswig-Käfer, A.-K., & Riese, J. (2019). Development of Prospective Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge While preparing for an Internship. In O. Levrini & G. Tasquier (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45469
Schröder, J., Vogelsang, C., & Riese, J. (2019). Assessing Student Teachers‘ Skills to plan Physics Lessons. In O. Levrini & G. Tasquier (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education (Vol. 13, pp. 1477–1485).
LibreCat