Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1740 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56184
Dehmel, Lukas. “Der Medienbegriff Als Element Einer Strukturlogik Professionalisierten Handelns von Medienpädagog*innen. Eine Biografische Perspektive.” MerzWissenschaft, vol. 68, no. 6, 2024, pp. 52–63, doi:https://doi.org/10.21240/merz/2024.6.5.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57461
Kornowicz, Jaroslaw. “An Empirical Examination of the Evaluative AI Framework.” ArXiv, 2024, doi:10.48550/ARXIV.2411.08583.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57465
Viertel, Franziska E., and Nils Frederik Tolksdorf. “Multimodal Communicative Behaviours in Shy Children in Assessment Situations and Social Evaluative Contexts.” Contemporary Issues in Early Childhood Education and Care, IntechOpen, 2024, doi:10.5772/intechopen.1007668.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53330
Tolksdorf, Nils Frederik, et al. “Preschoolers’ Interactions with Social Robots: Investigating the Potential for Eliciting Metatalk and Critical Technological Thinking.” Companion of the 2024 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction, ACM, 2024, pp. 1053–57, doi:10.1145/3610978.3640654.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57466
Rohlfing, Katharina, et al. “Language Learning with Media and Technology in (Early) Childhood.” Dzieciństwo. Literatura i Kultura, vol. 6, no. 1, University of Warsaw, 2024, pp. 35–69, doi:10.32798/dlk.1376.
LibreCat
| DOI
2024 | Preprint | LibreCat-ID: 57472 |

Bot, Radu Ioan, and Konstantin Sonntag. “Inertial Dynamics with Vanishing Tikhonov Regularization for Multobjective Optimization.” ArXiv:2411.18422 , 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
| arXiv
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56223
Münzmay, Andreas. “Concert à Stuttgart? Réflexions sur le rapport entre l’opéra comique de Scribe et d’Auber et la cour de Wurtemberg.” Auber et Scribe, un patrimoine lyrique vivant. Le Concert à la cour (1824). Actéon (1836), edited by Jean-Cloude Yon and Cécile Reynaud, Hermann Editeurs, 2024, pp. 101–10.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54356
Unruh, Roland, et al. “Experimentally Verified 22 KW, 40 KHz LLC Resonant Converter Design with New Control for a 1 MW Cascaded H-Bridge Converter.” ECCE Europe 2024; IEEE Energy Conversion Congress & Exposition Europe, IEEE, doi:https://doi.org/10.1109/ECCEEurope62508.2024.10751954.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book | LibreCat-ID: 55696
Priesching, Nicole, et al. Aufbruch in Grenzen. Akademisierung und Professionalisierung weiblicher Berufe am Beispiel der Katholischen Fachhochschule Nordrhein-Westfalen 1970–1989. Brill | Schöningh, 2024, doi:10.30965/9783657794614.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 32101 |

Weich, Tobias, et al. “Ruelle-Taylor Resonances of Anosov Actions.” J. Europ. Math. Soc., 2024, pp. 1–36.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54303
Böer, Nils Tobias, et al. “The Influence of Effort Instruction on Fake Production Costs in Basketball Novices and Experienced Basketball Players.” 56. Jahrestagung Der Arbeitsgemeinschaft Für Sportpsychologie (ASP), edited by Dirk Koester et al., 2024, p. 119.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57501
Güldenpenning, Iris, et al. “Context-Specific Adaptation for Head Fakes in Basketball: A Study on Player-Specific Fake-Frequency Schedules.” Abstracts of the 66th Conference of Experimental Psychologists, edited by Kerstin Fröber et al., LibreCat University, 2024, doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.15242.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57511
Böer, Nils Tobias, et al. Try Harder! - The Influence of Effort Instructions on Fake Production Costs in Basketball Novices and Experts. Edited by Kerstin Fröber et al., 2024, p. 77.
LibreCat
| Files available
2024 | Working Paper | LibreCat-ID: 57521
Kundisch, Dennis. Warum werden B2B-Online-Bewertungen geschrieben? 2024, pp. 30–33.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57210
Büker, Petra. Die Stärken der Grundschule – die Grundschule stärken. Vortrag am Fachtag: Die Stärken der Grundschule und die Grundschule stärken. Universität Bielefeld. 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57527 |

Will, Alexander, and Tobias Jenert. “Emotionales Erleben und Emotionsregulation von Studierenden im Praxissemester – Eine Tagebuchstudie.” HLZ – Herausforderung Lehrer*innenbildung, vol. 7, no. 1, 2024, pp. 451–468, doi:10.11576/HLZ-6300.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57523
Büker, Petra, et al. PrimOER: Professionalisierung und Erweiterung der OER-Community Grundschulpädagogik im Kontext von Inklusion und Chancengerechtigkeit in der Primarstufenlehrkräftebildung. Posterbeitrag auf der 32. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität des Saarlandes, Saarbrücken. 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57524
Büker, Petra, and Jana Herding. Perspektiven von Kindern auf den Übergang in die weiterführende Schule. Fallportrait einer Schülerin mit zugeschriebenem sonderpädagogischen Förderbedarf im Bereich Lernen. Bei-trag auf der 32. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Universität des Saarlandes, Saarbrücken. 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57525
Büker, Petra, et al. PrimOER: Professionalisierung und Erweiterung der OER-Community Grundschulpädagogik im Kontext von Inklusion und Chancengerechtigkeit in der Primarstufenlehrkräftebildung. Bei-trag am ORCA.nrw-Fachtag im Rahmen des OER-Festival 2024 Essen. . 2024.
LibreCat