Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1518 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62876
S. Gołębiowska, M. Voigt, M. T. de los Arcos de Pedro, and G. Grundmeier, “In Situ PM‐IRRAS and XPS Analysis of Nitrogen Plasma Surface Modification of Polylactide Thin Films,” Surface and Interface Analysis, vol. 57, no. 7, pp. 499–509, 2025, doi: 10.1002/sia.7406.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62839
M. Osnabrügge, N. Schemel, L. Schneider, F. Schröer, and C. Tenberge, “Learning to teach and teaching to learn about Robotics Professionalization for inclusive technology education integrating theory and practice,” in Zukünfte technischer Bildung, T. Wiemer, M. Binder, and I. Penning, Eds. 2025.
LibreCat | Files available
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62871 | OA
J. Wehde, “Selbstwirksamkeitserwartungen zur methodischen Gestaltung eines gemeinschaftsorientierten und partizipativ-verfahrensorientierten Unterrichts: Entwicklung von Kurzskalen zur schulischen Demokratiebildung,” Zeitschrift für Bildungsforschung, 2025, doi: 10.1007/s35834-025-00522-4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62875
C. Theile-Rasche et al., “Evaluation of anti-adhesive and corrosion protection properties of TiAlSiN-magnetron-sputtered films for applications in polymer processing,” Thin Solid Films, vol. 820, Art. no. 140676, 2025, doi: 10.1016/j.tsf.2025.140676.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62874
X. Xu, S. Gołębiowska, M. T. de los Arcos de Pedro, G. Grundmeier, and A. Keller, “DNA origami adsorption at single-crystalline TiO2 surfaces,” RSC Applied Interfaces, 2025, doi: 10.1039/d5lf00109a.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62860
M. Sena et al., “High-fidelity quantum entanglement distribution in metropolitan fiber networks with co-propagating classical traffic,” Journal of Optical Communications and Networking, vol. 17, no. 12, Art. no. 1072, 2025, doi: 10.1364/jocn.575396.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62879
M. Osnabrügge and C. Tenberge, “Digital-gestützt lehren lernen. Technisches Problemlöser am Übergang von G zu Sek I,” presented at the Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Technischen Bildung (DGTB), Chemnitz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62880
M. Osnabrügge and C. Tenberge, “Anschluss begleiten: Technisches Lernen zwischen Primar- und Sekundarstufe. Fortbildungen für einen digitalen Unterricht für alle ,” presented at the Jahrestagung der DGFE Sekten Sonderpädagogik, Heidelberg , 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62878
S. Rezat, “(Peer-)Feedback mit Respekt! Gutes und respektvolles Feedback verfassen.,” Praxis Deutsch , vol. 314, pp. 18–25, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62884
A. Koch, “Teachers’ professional attitudes toward Muslim religious norms: studying the organizational context of moral position-taking,” ZISU – Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung, vol. 14, no. 1–2025, pp. 58–71, 2025, doi: 10.3224/zisu.v14i1.04.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62888
N. Schemel and C. Tenberge, “Transitionen inklusiv gestalten. Analoges und digitales technisches Lernen am Übergang vom Elementar- zum Primarbereich,” presented at the Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGFE) Sektion Sonderpädagogik, Heidelberg, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62887
N. Schemel and C. Tenberge, “Technische Bildung spiralcurricular gedacht. Evidenzbasierte Entwicklung spiralcurricularer Lernangebote zur Förderung von Problemlösefähigkeiten,” presented at the Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung (DGTB), Chemnitz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62890
N. Schemel and C. Tenberge, “Technische Bildung spiralcurricular gedacht. Evidenzbasierte Entwicklung spiralcurricularer Lernangebote zur Förderung von Problemlösefähigkeiten,” presented at the Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGFE) Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe, Voralberg, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62891
L. Schneider and C. Tenberge, “Zwischen Universität und Unterrichtspraxis: Technikbezogene(s) Interesse und Selbstwirksamkeit von (angehenden) Lehrkräften im Sachunterricht,” presented at the Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaften (DGFE) Sektion Sonderpädagogik, Heidelberg, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62882
M. Osnabrügge and C. Tenberge, “Digital-gestützt lehren lernen: Technikbezogenen Unterricht zukunftsfähig gestalten,” presented at the Digitale Transformation für Schule und Lehrkräftebildung , Postdam , 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62886
L. Schneider and C. Tenberge, “Technische Bildung auf dem Prüfstand – TeBiS reloaded,” presented at the Deutschen Gesellschaft für technische Bildung (DGTB), Chemnitz , 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62899
S. Schlesinger et al., “Dietary carbohydrate intake and health-related outcomes: a protocol for the evidence evaluation methodology for the new guideline on dietary carbohydrate intake of the German nutrition society,” European Journal of Nutrition, vol. 64, no. 5, Art. no. 226, 2025, doi: 10.1007/s00394-025-03744-4.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62898
S. Egert et al., “Protein intake and cardiovascular diseases: an umbrella review of systematic reviews for the evidence-based guideline on protein intake of the German Nutrition Society,” European Journal of Nutrition, vol. 64, no. 6, Art. no. 254, 2025, doi: 10.1007/s00394-025-03746-2.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62900
T. Hjorth et al., “Effectiveness of regular oat β-glucan–enriched bread compared with whole-grain wheat bread on long-term glycemic control in adults at risk of type 2 diabetes: a randomized controlled trial,” The American Journal of Clinical Nutrition, vol. 122, no. 3, pp. 724–732, 2025, doi: 10.1016/j.ajcnut.2025.06.018.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62895
L. Schneider and C. Tenberge, “Technische Bildung zwischen Anspruch und Realität Einblicke in zwei Pilotstudien zur aktuellen Situation technischer Bildung,” presented at the Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaften (DGFE) Kommission Grundschulforschung Und Pädagogik, Vorarlberg , 2025.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2025

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed