Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1518 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62876
Gołębiowska, Sandra, Markus Voigt, Maria Teresa de los Arcos de Pedro, and Guido Grundmeier. “In Situ PM‐IRRAS and XPS Analysis of Nitrogen Plasma Surface Modification of Polylactide Thin Films.” Surface and Interface Analysis 57, no. 7 (2025): 499–509. https://doi.org/10.1002/sia.7406.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62839
Osnabrügge, Malin, Nele Schemel, Lea Schneider, Franz Schröer, and Claudia Tenberge. “Learning to Teach and Teaching to Learn about Robotics Professionalization for Inclusive Technology Education Integrating Theory and Practice.” In Zukünfte Technischer Bildung, edited by Tobias Wiemer, Martin Binder, and Isabell Penning, 2025.
LibreCat | Files available
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62871 | OA
Wehde, Janis. “Selbstwirksamkeitserwartungen zur methodischen Gestaltung eines gemeinschaftsorientierten und partizipativ-verfahrensorientierten Unterrichts: Entwicklung von Kurzskalen zur schulischen Demokratiebildung.” Zeitschrift für Bildungsforschung, 2025. https://doi.org/10.1007/s35834-025-00522-4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62875
Theile-Rasche, Chantal, Fuzeng Wang, Tim Prüßner, Marten Huck, Hans-Georg Steinrück, Maria Teresa de los Arcos de Pedro, and Guido Grundmeier. “Evaluation of Anti-Adhesive and Corrosion Protection Properties of TiAlSiN-Magnetron-Sputtered Films for Applications in Polymer Processing.” Thin Solid Films 820 (2025). https://doi.org/10.1016/j.tsf.2025.140676.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62874
Xu, Xiaodan, Sandra Gołębiowska, Maria Teresa de los Arcos de Pedro, Guido Grundmeier, and Adrian Keller. “DNA Origami Adsorption at Single-Crystalline TiO2 Surfaces.” RSC Applied Interfaces, 2025. https://doi.org/10.1039/d5lf00109a.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62860
Sena, Matheus, Mael Flament, Shane Andrewski, Ioannis Caltzidis, Niccolò Bigagli, Thomas Rieser, Gabriel Bello Portmann, et al. “High-Fidelity Quantum Entanglement Distribution in Metropolitan Fiber Networks with Co-Propagating Classical Traffic.” Journal of Optical Communications and Networking 17, no. 12 (2025). https://doi.org/10.1364/jocn.575396.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62879
Osnabrügge, Malin, and Claudia Tenberge. “Digital-Gestützt Lehren Lernen. Technisches Problemlöser Am Übergang von G Zu Sek I.” In Posterbeitrag Im Rahmen Der Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Technischen Bildung (DGTB) Vom 18-19.09.2025 in Chemnitz , 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62880
Osnabrügge, Malin, and Claudia Tenberge. “Anschluss Begleiten: Technisches Lernen Zwischen Primar- Und Sekundarstufe. Fortbildungen Für Einen Digitalen Unterricht Für Alle .” In Posterbeitrag Im Rahmen Der Jahrestagung Der DGFE Sekten Sonderpädagogik Vom 22-24.09.2025 in Heidelberg , 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62878
Rezat, Sara. “(Peer-)Feedback mit Respekt! Gutes und respektvolles Feedback verfassen.” Praxis Deutsch 314 (2025): 18–25.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62884
Koch, Annika. “Teachers’ Professional Attitudes toward Muslim Religious Norms: Studying the Organizational Context of Moral Position-Taking.” ZISU – Zeitschrift Für Interpretative Schul- Und Unterrichtsforschung 14, no. 1–2025 (2025): 58–71. https://doi.org/10.3224/zisu.v14i1.04.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62888
Schemel, Nele, and Claudia Tenberge. “Transitionen Inklusiv Gestalten. Analoges Und Digitales Technisches Lernen Am Übergang Vom Elementar- Zum Primarbereich.” In Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaften (DGFE) Sektion Sonderpädagogik 22.-24.09.2025, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62887
Schemel, Nele, and Claudia Tenberge. “Technische Bildung Spiralcurricular Gedacht. Evidenzbasierte Entwicklung Spiralcurricularer Lernangebote Zur Förderung von Problemlösefähigkeiten.” In Posterbeitrag Im Rahmen Der Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Technische Bildung (DGTB) 18-19.09.2025, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62890
Schemel, Nele, and Claudia Tenberge. “Technische Bildung Spiralcurricular Gedacht. Evidenzbasierte Entwicklung Spiralcurricularer Lernangebote Zur Förderung von Problemlösefähigkeiten.” In Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaften (DGFE) Kommission Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe 15.-18.09.2025, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62891
Schneider, Lea, and Claudia Tenberge. “Zwischen Universität Und Unterrichtspraxis: Technikbezogene(s) Interesse Und Selbstwirksamkeit von (Angehenden) Lehrkräften Im Sachunterricht.” In Posterbeitrag Im Rahmen Der Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaften (DGFE) Sektion Sonderpädagogik 22.-24.09.2025, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62882
Osnabrügge, Malin, and Claudia Tenberge. “Digital-Gestützt Lehren Lernen: Technikbezogenen Unterricht Zukunftsfähig Gestalten.” In Posterbeitrag Im Rahmen Der Jahrestagung Digitale Transformation Für Schule Und Lehrkräftebildung Vom 29-30.09.2025 , 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62886
Schneider, Lea, and Claudia Tenberge. “Technische Bildung Auf Dem Prüfstand – TeBiS Reloaded.” In Posterbeitrag Im Rahmen Der Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Technische Bildung (DGTB) Vom 18.09.-19.09.2025 in Chemnitz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62899
Schlesinger, Sabrina, Johanna Conrad, Anna Maria Amini, Anette Buyken, Sarah Egert, Julia Haardt, Nicole Kalotai, Anja Kroke, and Lukas Schwingshackl. “Dietary Carbohydrate Intake and Health-Related Outcomes: A Protocol for the Evidence Evaluation Methodology for the New Guideline on Dietary Carbohydrate Intake of the German Nutrition Society.” European Journal of Nutrition 64, no. 5 (2025). https://doi.org/10.1007/s00394-025-03744-4.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62898
Egert, Sarah, Anna M. Amini, Lea Klug, Nicole Kalotai, Julia Haardt, Heiner Boeing, Anette Buyken, et al. “Protein Intake and Cardiovascular Diseases: An Umbrella Review of Systematic Reviews for the Evidence-Based Guideline on Protein Intake of the German Nutrition Society.” European Journal of Nutrition 64, no. 6 (2025). https://doi.org/10.1007/s00394-025-03746-2.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62900
Hjorth, Therese, Alena Marie Schadow, Ingrid Revheim, Ulrike Spielau, Klara Meyer, Anne Rieder, Paula Varela, et al. “Effectiveness of Regular Oat β-Glucan–Enriched Bread Compared with Whole-Grain Wheat Bread on Long-Term Glycemic Control in Adults at Risk of Type 2 Diabetes: A Randomized Controlled Trial.” The American Journal of Clinical Nutrition 122, no. 3 (2025): 724–32. https://doi.org/10.1016/j.ajcnut.2025.06.018.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62895
Schneider, Lea, and Claudia Tenberge. “Technische Bildung Zwischen Anspruch Und Realität Einblicke in Zwei Pilotstudien Zur Aktuellen Situation Technischer Bildung.” In Posterbeitrag Im Rahmen Der Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaften (DGFE) Kommission Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe 15.-18.09.2025, 2025.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2025

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed