Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
42954 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62738 |
H. Sri Ramulu et al., “Poster: Computer Security Researchers’ Experiences with Vulnerability Disclosures,” 2025, doi: 10.1145/3719027.3760723.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62746
L. Riedl and H. Meier, “Protest gegen Kommerzialisierung im Fußball: Theoretische Überlegungen zu Entstehung, Strukturen und Nutzen,” FuG – Zeitschrift für Fußball und Gesellschaft, vol. 5, no. 2–2023, Art. no. 97, 2025, doi: 10.3224/fug.v5i2.02.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62749 |
F. Hempel et al., “Phonon dephasing times determined with time-delayed broadband coherent anti-Stokes Raman scattering,” Physical Review B, vol. 112, no. 22, Art. no. 224106, 2025, doi: 10.1103/1ctr-csjy.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
| arXiv
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61753 |
N. Srivastava et al., “LOLA – An Open-Source Massively Multilingual Large Language Model,” in Proceedings of the 31st International Conference on Computational Linguistics, 2025, pp. 6420–6446.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61793
H. Meier, L. Sennefelder, and M. Kukuk, “Soziale Gesundheit im Unternehmen Trainieren - eine Interventionsstudie,” Münster, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62716 |
D. Büttner, “Kritische Einsprachigkeitsdidaktik als kasuistischer Ansatz für die Lehrkräftebildung,” Migrationspädagogische Zweitsprachdidaktik, 2025, doi: 10.25365/MPZD-2025-4-6.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62750 |
K. Sonntag, First-order methods and gradient dynamical systems for multiobjective optimization. Paderborn University, 2025.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62755
C. Vogelsang, L. Grotegut, T. Janzen, and P. Wotschel, “Performanzorientiertes Prüfen im Lehramtsstudium Physik,” presented at the DPG-Frühjahrstagung 2025, Göttigen, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62752
C. Vogelsang, L. Grotegut, P. Wotschel, and T. Janzen, “Prospective Physics Teachers’ Perceptions of an Objective Structured Teaching Examination (OSTE),” presented at the ESERA 2025 Conference, Copenhagen, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62727
M. L. Wawer et al., “A maturity based data management integration in engineering research projects,” Proceedings of the Design Society, vol. 5, pp. 169–178, 2025, doi: 10.1017/pds.2025.10031.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62756
T. Janzen, P. Wotschel, L. Grotegut, and C. Vogelsang, “„als Student hätte ich da mehr Bock drauf als auf eine [Fachdidaktikklausur]“ - Die Wahrnehmung von Studierenden hinsichtlich rollenspielbasierter Simulationen als handlungsorientiertes Prüfungsformat für die Englischlehrkräftebildung,” presented at the Jahrestagung der DGFF 2025, Kassel, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62753
T. Janzen, L. Grotegut, P. Wotschel, and C. Vogelsang, “Validierung einer rollenspielbasierten Simulationsprüfung für angehende Englischlehrkräfte- Validitätsargumente zum Scoring und zur Testwertinterpretation,” presented at the Jahrestagung der GEBF 2025, Mannheim , 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62754
C. Vogelsang, P. Wotschel, T. Janzen, and L. Grotegut, “Auf die Prüfung kommt es an! - Handlungsnahe Prüfungsformate in Lehramtsstudiengängen,” presented at the 20. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung 2025, Heilbronn, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62757
C. Vogelsang, P. Wotschel, T. Janzen, and L. Grotegut, “Das Handeln prüfen - Performanzorientierte Prüfungsformate im Lehramtsstudium,” presented at the AEPF 2025, Essen, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 |
C. Vogelsang, D. Scholl, J. Meier, and S. Küth, “Thoughts Are Free—Differences Between Unstructured and Structured Reflections of Teachers with Different Levels of Expertise,” Education Sciences, vol. 15, no. 7, 2025, doi: https://doi.org/10.3390/educsci15070820.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book | LibreCat-ID: 62212
H. S. Sloane, Studienbeginn als Krise - Identitätskonstruktionen von Studienanfänger*innen. Weinheim: Beltz Juventa, 2025.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62763
H. S. Sloane, J. Heidebrecht, and T. J. Jenert, “Fachsensible wissenschaftliche Begleitung,” in Prototyp Zukunft: Lösungen für transformative Lehre im Modus des Scholarship, T. van Treeck, B. Sczcyrba, R. Hochmuth, N. Schaper, and S. Heuchemer, Eds. 2025.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 |
D. Rumlich and R. Porsch, “Starting early or late? Parental perspectives on the onset of English language education at primary school in Germany,” in Early language education in instructed contexts, S. Frisch and K. Glaser, Eds. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2025, pp. 286–305.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)