Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

14284 Publications

 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62996
Wege entstehen beim Gehen. Demokratiebildung in der Grundschule.
P. Büker, D. Knapp, G. Schönknecht, Grundschulzeitschrift Jahresheft 1 (2025) 6–9.
LibreCat
 
 

2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62992
Demokratie kann man lernen
P. Büker, S. Ertl, D. Knapp, S. Schnebel, eds., Demokratie kann man lernen, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63000 | OA LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61148
Advancing excited-state properties of two-dimensional materials using a dielectric-dependent hybrid functional
A. Ghosh, S. Jana, M. Hossain, D. Rani, S. Śmiga, P. Samal, Physical Review B 112 (2025).
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 | OA
DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning
P. Lehmkuhl, B. Wagner, S. Frisch, D. Rumlich, J. Visser, TESOL Journal 16 (2025).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 | OA
Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz
M. Becker-Mrotzek, C. Efing, J. Gerick, G. Greefrath, M. Hammann, B. Hannover, J. Heckhausen, J. Jost, S. Keller, D. Leiß, D. Leutner, D. Lewalter, A. Lindmeier, C. Matschke, K. Neumann, I. Parchmann, H. Rossa, D. Rumlich, M. Senkbeil, S. Schumann, J. Vahrenhold, N. Glutsch, K. Guill, J. Schulte, J. Suckut, P. Tiedtke, D. Adomat, Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz, Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK), Bonn, 2025.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
Maximizing linguistic and cognitive potential: the role of vocal training with pop songs in teaching English as a foreign language
A. Vivone, D. Rumlich, A. Lehmann-Wermser, Learning: Research and Practice 11 (2025) 74–91.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 63007
Diskurse und Praktiken der Heterogenität. Pädagogisches Handeln in heterogenen Settings. Mit einem Fokus auf die Elementar- und Primarbildung
M.M. Mombeck, T. Albers, H. Güneşli, J. Jesuthasan, eds., Diskurse Und Praktiken Der Heterogenität. Pädagogisches Handeln in Heterogenen Settings. Mit Einem Fokus Auf Die Elementar- Und Primarbildung, Beltz Juventa , 2025.
LibreCat
 
 

2025 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 63004 | OA
Schulhunde: Wie tiergestützte Pädagogik das Klassenklima verändert
M.M. Mombeck, in: Campus Schulmanagement , 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62271
High Voltage (5Vpp) Driver Monolithically Integrated with Thermally Tunable Optical Ring Resonators in a Silicon Photonics Technology
M. Weizel, S. Gudyriev, A. Zazzi, J. Müller, T. Schwabe, J. Witzens, J.C. Scheytt, in: 2025 32nd IEEE International Conference on Electronics, Circuits and Systems (ICECS), IEEE, 2025.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63011 | OA
Analogiebildung in kontextorientierten Lernumgebungen
L. Wedekind, P. Pollmeier, S. Fechner, in: H. van Vorst (Ed.), Entdecken, Lehren Und Forschen Im Schülerlabor, 2025, pp. 145–148.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63015
CLIL-related benefits for general EFL proficiency
D. Rumlich, in: P. Romanowski (Ed.), The Cambridge Handbook of Multilingual Education, Cambridge University Press, 2025, pp. 190–207.
LibreCat
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 63009
Inspirationspapier: Digitale Kompetenzen fördern, Digital Divide überwinden – Was wir von Tschechien lernen können
B. Eickelmann, J. Puchta, L. Thieme, K. Zöller, Inspirationspapier: Digitale Kompetenzen fördern, Digital Divide überwinden – Was wir von Tschechien lernen können, Deutsche Kinder- und Jugendstiftung, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63014
Explainable Benchmarking through the Lense of Concept Learning
Q. Zhang, M. Röder, N. Srivastava, N.J. Kouagou, A.-C. Ngonga Ngomo, in: Proceedings of the Knowledge Capture Conference 2025, ACM, 2025.
LibreCat | DOI
 
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63018
Soziales Lernen in der Grundschule - ein Praxisprojekt zur Entwicklung des PET - Paderborner Entwicklungstraining für Mensch und Tier. Ein Training zur Unterstützung der individuellen Entwicklung aller Beteiligten.
M.M. Mombeck, in: H. Güneşli, T. Albers , M.M. Mombeck , J. Jesuthasan (Eds.), Diskurse Und Praktiken Der Heterogenität. Pädagogisches Handeln in Heterogenen Settings. Mit Einem Fokus Auf Die Elementar- Und Primarbildung, Beltz Juventa , 2025, pp. 211–224.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63021
Predetection squeezing as a resource for high-dimensional Bell-state measurements
L. Bianchi, C. Marconi, J. Sperling, D. Bacco, Physical Review Research 7 (2025).
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year>=2020

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed