Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
14276 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62996
Büker P, Knapp D, Schönknecht G. Wege entstehen beim Gehen. Demokratiebildung in der Grundschule. Grundschulzeitschrift. 2025;Jahresheft 1:6-9.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62993
Büker P. Grundschulforschung braucht Transfer: Brückenschläge zur Lehrkräftebildung, Bildungspolitik und Schulpraxis. Beitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62992
Büker P, Ertl S, Knapp D, Schnebel S, eds. Demokratie kann man lernen.; 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63000 |
Fuchs C. The Question of Methodology in Critical Political Economy of Communication and the Media. Journal of Communication Inquiry. Published online 2025. doi:10.1177/01968599251405272
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61148
Ghosh A, Jana S, Hossain M, Rani D, Śmiga S, Samal P. Advancing excited-state properties of two-dimensional materials using a dielectric-dependent hybrid functional. Physical Review B. 2025;112(4). doi:10.1103/8vvn-k9p3
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 |
Lehmkuhl P, Wagner B, Frisch S, Rumlich D, Visser J. DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning. TESOL Journal. 2025;16(1). doi:10.1002/tesj.70016
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 |
Becker-Mrotzek M, Efing C, Gerick J, et al. Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK); 2025. doi:10.25656/01:32815
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
Vivone A, Rumlich D, Lehmann-Wermser A. Maximizing linguistic and cognitive potential: the role of vocal training with pop songs in teaching English as a foreign language. Learning: Research and Practice. 2025;11(1):74-91. doi:10.1080/23735082.2025.2501043
LibreCat
| DOI
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 63007
Mombeck MM, Albers T, Güneşli H, Jesuthasan J, eds. Diskurse Und Praktiken Der Heterogenität. Pädagogisches Handeln in Heterogenen Settings. Mit Einem Fokus Auf Die Elementar- Und Primarbildung. Beltz Juventa ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63006
Mombeck MM. One Health Approach to animal assisted interventions: Seeing the Signs – Supporting School Dog Welfare in England, Germany, the Netherlands and Wales with an Evidence-Based, Teacher-Friendly Dog Ethogram. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 63004 |
Mombeck MM. Schulhunde: Wie tiergestützte Pädagogik das Klassenklima verändert. In: Campus Schulmanagement . ; 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62271
Weizel M, Gudyriev S, Zazzi A, et al. High Voltage (5Vpp) Driver Monolithically Integrated with Thermally Tunable Optical Ring Resonators in a Silicon Photonics Technology. In: 2025 32nd IEEE International Conference on Electronics, Circuits and Systems (ICECS). IEEE; 2025. doi:10.1109/ICECS66544.2025.11270577
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63011 |
Wedekind L, Pollmeier P, Fechner S. Analogiebildung in kontextorientierten Lernumgebungen. In: van Vorst H, ed. Entdecken, Lehren Und Forschen Im Schülerlabor. Vol 45. ; 2025:145-148.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63015
Rumlich D. CLIL-related benefits for general EFL proficiency. In: Romanowski P, ed. The Cambridge Handbook of Multilingual Education. Cambridge University Press; 2025:190-207.
LibreCat
2025 | Report | LibreCat-ID: 63009
Eickelmann B, Puchta J, Thieme L, Zöller K. Inspirationspapier: Digitale Kompetenzen fördern, Digital Divide überwinden – Was wir von Tschechien lernen können. Deutsche Kinder- und Jugendstiftung; 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63014
Zhang Q, Röder M, Srivastava N, Kouagou NJ, Ngonga Ngomo A-C. Explainable Benchmarking through the Lense of Concept Learning. In: Proceedings of the Knowledge Capture Conference 2025. ACM; 2025. doi:10.1145/3731443.3771359
LibreCat
| DOI
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 63016
Kunert ID. Jakob Wüest: Une histoire des connecteurs logiques. Causalité, argumentation, conséquence, finalité et concession. Tübingen: Narr / Francke / Attempto 2023, 319 S. (Tübinger Beiträge zur Linguistik, 586). Romanische Forschungen. 2025;137(2):328-335.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63018
Mombeck MM. Soziales Lernen in der Grundschule - ein Praxisprojekt zur Entwicklung des PET - Paderborner Entwicklungstraining für Mensch und Tier. Ein Training zur Unterstützung der individuellen Entwicklung aller Beteiligten. In: Güneşli H, Albers T, Mombeck MM, Jesuthasan J, eds. Diskurse Und Praktiken Der Heterogenität. Pädagogisches Handeln in Heterogenen Settings. Mit Einem Fokus Auf Die Elementar- Und Primarbildung. Beltz Juventa ; 2025:211-224. doi:10.3262/978-3-7799-8995-0
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63021
Bianchi L, Marconi C, Sperling J, Bacco D. Predetection squeezing as a resource for high-dimensional Bell-state measurements. Physical Review Research. 2025;7(2). doi:10.1103/physrevresearch.7.023038
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62904
Riedl L. Sportsoziologie. In: Burk V, Fahrner M, eds. Sportwissenschaft. Themenfelder, Theorien und Methoden. 3rd ed. UVK Verlag; 2025:138-160. doi:10.36198/9783838564517
LibreCat
| DOI