Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

14276 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62996
P. Büker, D. Knapp, and G. Schönknecht, “Wege entstehen beim Gehen. Demokratiebildung in der Grundschule.,” Grundschulzeitschrift, vol. Jahresheft 1, pp. 6–9, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62993
P. Büker, “Grundschulforschung braucht Transfer: Brückenschläge zur Lehrkräftebildung, Bildungspolitik und Schulpraxis. Beitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich.,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62992
P. Büker, S. Ertl, D. Knapp, and S. Schnebel, Eds., Demokratie kann man lernen. 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63000 | OA
C. Fuchs, “The Question of Methodology in Critical Political Economy of Communication and the Media,” Journal of Communication Inquiry, Art. no. 01968599251405272, 2025, doi: 10.1177/01968599251405272.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61148
A. Ghosh, S. Jana, M. Hossain, D. Rani, S. Śmiga, and P. Samal, “Advancing excited-state properties of two-dimensional materials using a dielectric-dependent hybrid functional,” Physical Review B, vol. 112, no. 4, Art. no. 045128, 2025, doi: 10.1103/8vvn-k9p3.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 | OA
P. Lehmkuhl, B. Wagner, S. Frisch, D. Rumlich, and J. Visser, “DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning,” TESOL Journal, vol. 16, no. 1, Art. no. e70016, 2025, doi: 10.1002/tesj.70016.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 | OA
M. Becker-Mrotzek et al., Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Bonn: Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK), 2025.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
A. Vivone, D. Rumlich, and A. Lehmann-Wermser, “Maximizing linguistic and cognitive potential: the role of vocal training with pop songs in teaching English as a foreign language,” Learning: Research and Practice, vol. 11, no. 1, pp. 74–91, 2025, doi: 10.1080/23735082.2025.2501043.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 63007
M. M. Mombeck, T. Albers, H. Güneşli, and J. Jesuthasan, Eds., Diskurse und Praktiken der Heterogenität. Pädagogisches Handeln in heterogenen Settings. Mit einem Fokus auf die Elementar- und Primarbildung. Beltz Juventa , 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63006
M. M. Mombeck, “One Health Approach to animal assisted interventions: Seeing the Signs – Supporting School Dog Welfare in England, Germany, the Netherlands and Wales with an Evidence-Based, Teacher-Friendly Dog Ethogram,” presented at the IAHAIO Konferenz , Amsterdam, 2025.
LibreCat
 

2025 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 63004 | OA
M. M. Mombeck, “Schulhunde: Wie tiergestützte Pädagogik das Klassenklima verändert,” in Campus Schulmanagement , 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62271
M. Weizel et al., “High Voltage (5Vpp) Driver Monolithically Integrated with Thermally Tunable Optical Ring Resonators in a Silicon Photonics Technology,” Marrakesh, Morocco, 2025, doi: 10.1109/ICECS66544.2025.11270577.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63011 | OA
L. Wedekind, P. Pollmeier, and S. Fechner, “Analogiebildung in kontextorientierten Lernumgebungen,” in Entdecken, lehren und forschen im Schülerlabor, Bochum, 2025, vol. 45, pp. 145–148.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63015
D. Rumlich, “CLIL-related benefits for general EFL proficiency,” in The Cambridge Handbook of multilingual education, P. Romanowski, Ed. Cambridge University Press, 2025, pp. 190–207.
LibreCat
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 63009
B. Eickelmann, J. Puchta, L. Thieme, and K. Zöller, Inspirationspapier: Digitale Kompetenzen fördern, Digital Divide überwinden – Was wir von Tschechien lernen können. Deutsche Kinder- und Jugendstiftung, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63014
Q. Zhang, M. Röder, N. Srivastava, N. J. Kouagou, and A.-C. Ngonga Ngomo, “Explainable Benchmarking through the Lense of Concept Learning,” 2025, doi: 10.1145/3731443.3771359.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Review | LibreCat-ID: 63016
I. D. Kunert, “Jakob Wüest: Une histoire des connecteurs logiques. Causalité, argumentation, conséquence, finalité et concession. Tübingen: Narr / Francke / Attempto 2023, 319 S. (Tübinger Beiträge zur Linguistik, 586),” Romanische Forschungen, vol. 137, no. 2. pp. 328–335, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63018
M. M. Mombeck, “Soziales Lernen in der Grundschule - ein Praxisprojekt zur Entwicklung des PET - Paderborner Entwicklungstraining für Mensch und Tier. Ein Training zur Unterstützung der individuellen Entwicklung aller Beteiligten.,” in Diskurse und Praktiken der Heterogenität. Pädagogisches Handeln in heterogenen Settings. Mit einem Fokus auf die Elementar- und Primarbildung, H. Güneşli, T. Albers , M. M. Mombeck , and J. Jesuthasan , Eds. Beltz Juventa , 2025, pp. 211–224.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63021
L. Bianchi, C. Marconi, J. Sperling, and D. Bacco, “Predetection squeezing as a resource for high-dimensional Bell-state measurements,” Physical Review Research, vol. 7, no. 2, Art. no. 023038, 2025, doi: 10.1103/physrevresearch.7.023038.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62904
L. Riedl, “Sportsoziologie,” in Sportwissenschaft. Themenfelder, Theorien und Methoden, 3rd ed., V. Burk and M. Fahrner, Eds. Tübingen: UVK Verlag, 2025, pp. 138–160.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year>=2020

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed