Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

14283 Publications


2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62997
Herding, J., Glawe, K., Caci, S. V., & Büker, P. (2025). Das Lehr‑/Lernkonzept inklud‐e: Durch videobasierte Fallarbeit Studierende des Grundschullehramtes für Inklusion sensibilisieren. In H. Güneşli, T. Albers, M. M. Mombeck, & J. Jesuthasan (Eds.), Diskurse und Praktiken der Heterogenität (pp. 163–177). Beltz Juventa.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62994
Büker, P., Kamin, A.-M., Oevel, G., Bernasconi, B., Löwen, J., Bruhnke, L., & Knurr, M. (2025). PrimOER: Professionalisierung der Grundschullehrkräftebildung durch eine neue „Kultur des Teilens“ in der Lehre. Posterbeitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62996
Büker, P., Knapp, D., & Schönknecht, G. (2025). Wege entstehen beim Gehen. Demokratiebildung in der Grundschule. Grundschulzeitschrift, Jahresheft 1, 6–9.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62993
Büker, P. (2025). Grundschulforschung braucht Transfer: Brückenschläge zur Lehrkräftebildung, Bildungspolitik und Schulpraxis. Beitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich.
LibreCat
 

2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62992
Demokratie kann man lernen. (2025). In P. Büker, S. Ertl, D. Knapp, & S. Schnebel (Eds.), Die Grundschulzeitschrift Jahresheft.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63000 | OA
Fuchs, C. (2025). The Question of Methodology in Critical Political Economy of Communication and the Media. Journal of Communication Inquiry, Article 01968599251405272. https://doi.org/10.1177/01968599251405272
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61148
Ghosh, A., Jana, S., Hossain, M., Rani, D., Śmiga, S., & Samal, P. (2025). Advancing excited-state properties of two-dimensional materials using a dielectric-dependent hybrid functional. Physical Review B, 112(4), Article 045128. https://doi.org/10.1103/8vvn-k9p3
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 | OA
Lehmkuhl, P., Wagner, B., Frisch, S., Rumlich, D., & Visser, J. (2025). DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning. TESOL Journal, 16(1), Article e70016. https://doi.org/10.1002/tesj.70016
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 | OA
Becker-Mrotzek, M., Efing, C., Gerick, J., Greefrath, G., Hammann, M., Hannover, B., Heckhausen, J., Jost, J., Keller, S., Leiß, D., Leutner, D., Lewalter, D., Lindmeier, A., Matschke, C., Neumann, K., Parchmann, I., Rossa, H., Rumlich, D., Senkbeil, M., … Adomat, D. (2025). Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK). https://doi.org/10.25656/01:32815
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
Vivone, A., Rumlich, D., & Lehmann-Wermser, A. (2025). Maximizing linguistic and cognitive potential: the role of vocal training with pop songs in teaching English as a foreign language. Learning: Research and Practice, 11(1), 74–91. https://doi.org/10.1080/23735082.2025.2501043
LibreCat | DOI
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 63007
Mombeck, M. M., Albers, T., Güneşli, H., & Jesuthasan, J. (Eds.). (2025). Diskurse und Praktiken der Heterogenität. Pädagogisches Handeln in heterogenen Settings. Mit einem Fokus auf die Elementar- und Primarbildung. Beltz Juventa .
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63006
Mombeck, M. M. (2025). One Health Approach to animal assisted interventions: Seeing the Signs – Supporting School Dog Welfare in England, Germany, the Netherlands and Wales with an Evidence-Based, Teacher-Friendly Dog Ethogram. IAHAIO Konferenz , Amsterdam.
LibreCat
 

2025 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 63004 | OA
Mombeck, M. M. (2025). Schulhunde: Wie tiergestützte Pädagogik das Klassenklima verändert. In Campus Schulmanagement .
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62271
Weizel, M., Gudyriev, S., Zazzi, A., Müller, J., Schwabe, T., Witzens, J., & Scheytt, J. C. (2025). High Voltage (5Vpp) Driver Monolithically Integrated with Thermally Tunable Optical Ring Resonators in a Silicon Photonics Technology. 2025 32nd IEEE International Conference on Electronics, Circuits and Systems (ICECS). https://doi.org/10.1109/ICECS66544.2025.11270577
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63011 | OA
Wedekind, L., Pollmeier, P., & Fechner, S. (2025). Analogiebildung in kontextorientierten Lernumgebungen. In H. van Vorst (Ed.), Entdecken, lehren und forschen im Schülerlabor (Vol. 45, pp. 145–148).
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63015
Rumlich, D. (2025). CLIL-related benefits for general EFL proficiency. In P. Romanowski (Ed.), The Cambridge Handbook of multilingual education (pp. 190–207). Cambridge University Press.
LibreCat
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 63009
Eickelmann, B., Puchta, J., Thieme, L., & Zöller, K. (2025). Inspirationspapier: Digitale Kompetenzen fördern, Digital Divide überwinden – Was wir von Tschechien lernen können. Deutsche Kinder- und Jugendstiftung.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63014
Zhang, Q., Röder, M., Srivastava, N., Kouagou, N. J., & Ngonga Ngomo, A.-C. (2025). Explainable Benchmarking through the Lense of Concept Learning. Proceedings of the Knowledge Capture Conference 2025. https://doi.org/10.1145/3731443.3771359
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Review | LibreCat-ID: 63016
Kunert, I. D. (2025). Jakob Wüest: Une histoire des connecteurs logiques. Causalité, argumentation, conséquence, finalité et concession. Tübingen: Narr / Francke / Attempto 2023, 319 S. (Tübinger Beiträge zur Linguistik, 586). In Romanische Forschungen (Vol. 137, Issue 2, pp. 328–335).
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63018
Mombeck, M. M. (2025). Soziales Lernen in der Grundschule - ein Praxisprojekt zur Entwicklung des PET - Paderborner Entwicklungstraining für Mensch und Tier. Ein Training zur Unterstützung der individuellen Entwicklung aller Beteiligten. In H. Güneşli, T. Albers , M. M. Mombeck , & J. Jesuthasan (Eds.), Diskurse und Praktiken der Heterogenität. Pädagogisches Handeln in heterogenen Settings. Mit einem Fokus auf die Elementar- und Primarbildung (pp. 211–224). Beltz Juventa . https://doi.org/10.3262/978-3-7799-8995-0
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year>=2020

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed