Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

19297 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29306 | OA
Ebbers J, Keyser MC, Haeb-Umbach R. Adapting Sound Recognition to A New Environment Via Self-Training. In: Proceedings of the 29th European Signal Processing Conference (EUSIPCO). ; 2021:1135–1139.
LibreCat | Files available
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29304 | OA
Ebbers J, Kuhlmann M, Cord-Landwehr T, Haeb-Umbach R. Contrastive Predictive Coding Supported Factorized Variational Autoencoder for Unsupervised Learning of Disentangled Speech Representations. In: Proceedings of the IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP). ; 2021:3860–3864.
LibreCat | Files available
 

2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 29313
Wengerek ST, Uhde A. Share Price Reactions to Tariff Imposition Announcements in the Trump Era – an Event Study of the Trade Conflict.; 2021.
LibreCat
 

2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 29317
Letmathe S, Feng Y, Uhde A. Semiparametric GARCH Models with Long Memory Applied to Value at Risk and Expected Shortfall.; 2021.
LibreCat
 

2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 29316
Hippert B, Uhde A, Wengerek ST. Risk Allocation through Securitization - Evidence from Non-Performing Loans.; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28375
Bloh B, van Ophyusen S, Schürer S. Die Gestaltung des Grundschulübergangs im Wandel? Längsschnittliche Analyse einer Grundschullehrkräftebefragung von 2002 vs. 2018. In: ; 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28684
Bloh B, Wehde J. Salutogenes Leitungshandeln. Ein Ansatz zur Gesundheitsförderung und Qualitätsentwicklung in der Schule. Lernende Schule. 2021;(96):27-30.
LibreCat
 

2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 29315
Hippert B, Uhde A. CDS Investors’ Risk Perceptions of M&A Announcements. .; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 27999
van Ophuysen S, Fischer B, Behrmann L, Bloh B. Statistik verstehen, Band 1.; 2021. doi:10.36198/9783838555850
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21802
Sander S, Teutenberg D, Meschut G, Matzenmiller A. Methodenentwicklung zur Langzeitprognose von Klebverbindungen bei kombinierter Temperatur- und Medieneinwirkung. In: DECHEMA, Gesellschaft für Chemische Technik und Biotechnologie e.V., ed. 21. Kolloquium Gemeinsame Forschung in der Klebtechnik. ; 2021.
LibreCat
 

2021 | Preprint | LibreCat-ID: 29240 | OA
Ober-Blöbaum S, Offen C. Variational integration of learned dynamical systems.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24743
Stender J, Vogelsang C, Watson C, Schaper N. Reflexion von (eigenem oder fremdem) Klassenführungsverhalten angehender Lehrpersonen. Eine Untersuchung im Kontext von Unterrichtssimulationen im Lehramtsstudium. Jahrbuch für Allgemeine Didaktik (JfAD) . Published online 2020:18-39.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24744
Watson C, Stender J, Schaper N. Kompetenzentwicklung im bildungswissenschaftlichen Studium: Der Einfluss                individueller Voraussetzungen auf die Entwicklung des bildungswissenschaftlichen                Wissens angehender Lehrkräfte. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. Published online 2020:1-16. doi:10.1024/1010-0652/a000288
LibreCat | DOI
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 24771
Knoop F. Untersuchung der mechanischen und geometrischen Eigenschaften von Bauteilen hergestellt im Fused Deposition Modeling Verfahren. Vol 18. Shaker Verlag; 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 24773
Fischer M. Oberflächennachbehandlung beim Fused Deposition Modeling – Analyse der Oberflächenstruktur und mechanischer Kennwerte. Vol 17. Shaker Verlag; 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24903
Tolksdorf NF, Viertel F, Rohlfing KJ. Do Shy Children Behave Differently than Non-shy Children in a Long-term Child-robot Interaction? In: Companion of the 2020 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction. ; 2020. doi:10.1145/3371382.3378367
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24904
Tolksdorf NF, Rohlfing KJ. Parents’ Views on Using Social Robots for Language Learning. In: 2020 29th IEEE International Conference on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN). ; 2020. doi:10.1109/ro-man47096.2020.9223540
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24910
Tolksdorf NF, Mertens UJ. Beyond words: Children’s multimodal responses during word learning with a social robot. In: Rohlfing KJ, Müller-Brauers C, eds. International Perspectives on Digital Media and Early Literacy. Routledge; 2020:90-102. doi:10.4324/9780429321399-7
LibreCat | DOI
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 24927
Bremer K, Elit S, eds. Forcierte Form.; 2020. doi:10.1007/978-3-476-04844-8
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24939
Jenert T, Sänger N. Studien- und Lehrentwicklung als Überwindung institutioneller Grenzziehungen. Eine Netzwerktheoretische Betrachtung. In: Toepfer Stiftung gGmbH, ed. LERNEN im Hochschulzusammenhang. ; 2020:208-225.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed