Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37042 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49848
Neiske, Iris. “2.3.4 Blöcke Hinzufügen.” In #MoodleKannMehr - nicht nur im Distanzunterricht. Visual Ink Publishing, edited by Tanja Kräwinkel, 34–35, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49854
Neiske, Iris. “5.2.3 Etherpad.” In #MoodleKannMehr - nicht nur im Distanzunterricht. Visual Ink Publishing, edited by Tanja Kräwinkel, 220–22, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49859
Neiske, Iris. “5.2.5 Gegenseitige Beurteilung.” In #MoodleKannMehr - nicht nur im Distanzunterricht. Visual Ink Publishing, edited by Tanja Kräwinkel, 226–27, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49862
Neiske, Iris. “6.2 Moodle an Hochschulen.” In #MoodleKannMehr - nicht nur im Distanzunterricht. Visual Ink Publishing, edited by Tanja Kräwinkel, 327–30, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49857
Neiske, Iris. “5.2.4 Foren.” In #MoodleKannMehr - nicht nur im Distanzunterricht. Visual Ink Publishing, edited by Tanja Kräwinkel, 223–25, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Working Paper | LibreCat-ID: 49875
Giese, Henning, Reinald Koch, and Markus Gamm. Tax Avoidance and Vertical Interlocks within Multinational Enterprises. Quantitative Research in Taxation, Discussion Paper No. 270. arqus, 2022. https://doi.org/10.2139/ssrn.4137265.
LibreCat | DOI
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 49115 | OA
Hüster, Jonas Maximilian. Zum Potential von Lernmaterial für den Einsatz im konfessionell-kooperativen Religionsunterricht: eine qualitative Inhaltsanalyse von Unterrichtsentwürfen zum Thema Märtyrerinnen und Märtyrer, 2022. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1622.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 49884
Rezat, Sara, and Oliver Scholle. “Fridolin-Duck Karotti. Mit einem kollaborativem Schreibtool gemeinsam Fantasietiere beschreiben.” Praxis Deutsch, no. 292 (2022): 22–31.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32563 | OA
Bonanati, Sabrina, Ricarda Kurock, Nicole Gruchel, and Heike M. Buhl. “Kooperation von Elternhaus und Schule zum Thema ‘digitale Medien’. Unterschiede zwischen Elternhäusern und Zusammenhänge mit elterlichen Fähigkeiten zur Nutzung und Gestaltung des Internets sowie Medienerziehung.” MedienPädagogik 46 (2022): 72–92. https://doi.org/10.21240/mpaed/46/2022.01.15.x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32565 | OA
Kurock, Ricarda, Nicole Gruchel, Sabrina Bonanati, and Heike M. Buhl. “Family Climate and Social Adaptation of Adolescents in Community Samples: A Systematic Review.” Adolescent Research Review, 2022. https://doi.org/10.1007/s40894-022-00189-2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35142
Kurock, Ricarda, Nicole Gruchel, Sabrina Bonanati, and Heike M. Buhl. “Frag mich, dann helfe ich dir – Familienklima und Hilfebitten von Kindern als Gelingensbedingungen für elterliche Unterstützung bei Informationssuchen im Internet.” Empirische Pädagogik 36, no. 2 (2022): 12–32.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35141
Gruchel, Nicole, Ricarda Kurock, Sabrina Bonanati, and Heike M. Buhl. “Soziale Disparitäten in der schulbezogenen Internetnutzung von Kindern überwinden: Die Rolle der elterlichen Unterstützung als möglicher Vermittler.” Empirische Pädagogik 36, no. 2 (2022): 204–21.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 49918
Autsch, Sabiene, Karina Pauls, and Max Schulze, eds. Constellations. Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34014 | OA
Haacke-Werron, Stefanie, Andrea Karsten, and Ingrid Scharlau. “Einleitung.” In Reflexive Schreibwissenschaft. Disziplinäre und praktische Perspektiven, edited by Stefanie Haacke-Werron, Andrea Karsten, and Ingrid Scharlau, 9–18. Theorie und Praxis der Schreibwissenschaft. Bielefeld: WBV, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50007 | OA
Karsten, Andrea. “Sprechen, Schreiben, Denken.” In Reflexive Schreibwissenschaft. Disziplinäre und praktische Perspektiven, edited by Stefanie Haacke-Werron, Andrea Karsten, and Ingrid Scharlau, 85–91. wbv, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50025
Feng, Yuanhua, Thomas Gries, Sebastian Letmathe, and Dominik Schulz. “The Smoots Package in R for Semiparametric Modeling of Trend Stationary Time Series.” The R Journal 14, no. 1 (2022): 182–95. https://doi.org/10.32614/rj-2022-017.
LibreCat | DOI
 

2022 | Working Paper | LibreCat-ID: 49308
Burs, Carina, and Thomas Gries. Decision-Making under Imperfect Information with Bayesian Learning or Heuristic Rules. Vol. No. 149. Working Papers CIE. Paderborn University, CIE Center for International Economics, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33666
Feng, Yuanhua, Thomas Gries, Sebastian Letmathe, and Dominik Schulz. “The Smoots Package in R for Semiparametric Modeling of Trend Stationary Time Series.” The R Journal 14, no. 1 (2022): 182–95. https://doi.org/10.32614/rj-2022-017.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50019
陳淑敏陳淑敏, and 林亮雯林亮雯. “疫情下遠距教學對差異群體教育公平的影響之探討.” 教育研究月刊 344, no. 344 (2022): 051–071. https://doi.org/10.53106/168063602022120344004.
LibreCat | DOI
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 50022
Lin-Januszewski, Liang-Wen. Put in the Time and Effort to Write Rigorous, Well-Thought-out Reviews”: Interview with Greg William Misiaszek, Executive Editor of “Teaching in Higher Education". ECHER Blog, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50071 | OA
Junker, Annika, Julia Timmermann, and Ansgar Trächtler. “Learning Data-Driven PCHD Models for Control Engineering Applications*.” IFAC-PapersOnLine 55, no. 12 (2022): 389–94. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2022.07.343.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 48915 | OA
Hartung, Olaf. “Museen sind wie Denkmäler.” BBBank-Magazin Wertsache, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34317
Arslan, Kader, and Matthias Trier. “Towards a Process Model for Social Media Marketing.” In Proceedings of the 33rd Australasian Conference on Information Systems (ACIS 2022). Melbourne, Australia, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 32458
Peckhaus, Volker. “Coquand, Thierry, ‘Lorenzen and Constructive Mathematics’, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51), 48–61.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1490.03001, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 29143
Peckhaus, Volker. “De Mol, Liesbeth / Bullynck, Maarten, ‘Making the History of Computing. The History of Computing in the History of Technology and the History of Mathematics’, In: Revue de Synthèse (7) 139 (2018).” Mathematical Reviews MR4162129, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37065
Peckhaus, Volker. “Scholz, Heinrich .” In Stanford Encyclopedia of Philosophy, edited by Edward N. Zalta and Uri Nodelmann, Winter Edition 2022., 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37055
Peckhaus, Volker. “Einleitung .” In Christian Thiel. Fregeana. Zwölf Studien über Freges Logik, edited by Volker Peckhaus , IX–XII. Paderborn: mentis, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50082
Pauls, Karina. “Beispiel aus der Lehrpraxis: Künstlerische Prozesse am Anfang des Studiums.” In Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum - Skulptur, edited by Karina Pauls, 1:83–99. Schnittstelle Kunstunterricht. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50081
Pauls, Karina. “Skulptur als Herausforderung für den Kunstunterricht.” In Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum - Skulptur, edited by Karina Pauls, 1:9–41. Schnittstelle Kunstunterricht. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50086
Pauls, Karina. “Kunstpädagogische Handlungsfelder.” In Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, 2nd ed., 5954:332–36. utb. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50083
Pauls, Karina. “Arts and Crafts-Bewegung.” In Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, 2nd ed., 5954:41–43. utb. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50085
Pauls, Karina, and Nadja Nafe. “Inszenierung.” In Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, 2nd ed., 5954:253–55. utb. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50084
Pauls, Karina. “Installation.” In Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, 2nd ed., 5954:250–53. utb. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50080
Pauls, Karina, ed. Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum – Skulptur. Vol. 1. Schnittstelle Kunstunterricht. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50087
Pauls, Karina. “Materialität.” In Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, 2nd ed., 5954:360–63. utb. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50091
Pauls, Karina. “Studio Thinking.” In Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, 2nd ed., 2:496–98. utb. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50092
Pauls, Karina. “Lernort Schule.” In Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, 2nd ed., 5954:347–48. utb. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50088
Pauls, Karina. “Relief.” In Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, 2nd ed., 5954:458–60. utb. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50090
Pauls, Karina. “Werken.” In Lexikon der Kunstpädagogik, edited by Kunibert Bering, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, 2nd ed., 5954:527–28. utb. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 50093
Pauls, Karina. “Rezension zu Kunibert Bering: Kunstunterricht und Bildung. Kulturelles Gedächtnis, Globalität, innovative Perspektiven.” Kunst+Unterricht 459/460. Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 32457
Peckhaus, Volker. “Neuwirth, Stefan, ‘Lorenzen’s Reshaping of Krull’s Fundamentalsatz for Integral Domains (1938–1953)’, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51), 143–183.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1484.01013, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37078
Peckhaus, Volker. “Warren, Daniel, "Kant on Mathematics and the Metaphysics of Corporal Nature. The Role of the Infinitesimal”, in: Carl Posy et. al. (eds.), Kant’s Philosophy of Mathematics, Vol. 1: The Critical Philosophy and its Roots, Cambridge University Press: Cambridge 2020, 66–82.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1492.01011, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37071
Peckhaus, Volker. “Antos, Carolin, ‘Conceptions of Infinity and Set in Lorenzen’s Operationist System’, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51), 23–46. .” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1494.03011, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37069
Peckhaus, Volker. “Fermüller, Christian G., ‘Connecting Sequent Calculi with Lorenzen-Style Dialogue Games’, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51) 143–183.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1490.03014, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37073
Peckhaus, Volker. “Tait, W.W., ‘Kant on Number’, in: Carl Posy et. al. (eds.), Kant’s Philosophy of Mathematics, Vol. 1: The Critical Philosophy and its Roots, Cambridge University Press: Cambridge 2020, 267–291.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1495.01012, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 32336
Peckhaus, Volker. “Stuhlmann-Laeisz, Gottlob Freges ‘Grundgesetze Der Arithmetik’. Ein Kommentar Des Vorworts, Des Nachworts Und Der Einleitenden Paragrafen, Mentis Verlag: Paderborn 2020.” Zentralblatt Für Mathematik Und Ihre Grenzgebiete Zbl 1481.01035, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50114
Bering, Kunibert, Rolf Niehoff, and Karina Pauls, eds. Lexikon der Kunstpädagogik. 2nd ed. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50146
Moroder, Mattia, Martin Grundner, François Damanet, Ulrich Schollwöck, Sam Mardazad, Stuart Flannigan, Thomas Köhler, and Sebastian Paeckel. “Stable Bipolarons in Open Quantum Systems.” Physical Review B 107, 214310 (2023), 2022. https://doi.org/10.1103/PhysRevB.107.214310.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50148
Borghini, Nicolas, Marc Borrell, Nina Feld, Hendrik Roch, Sören Schlichting, and Clemens Werthmann. “Statistical Analysis of Initial State and Final State Response in  Heavy-Ion Collisions.” Phys. Rev. C 107 (2023) 034905, 2022. https://doi.org/10.1103/PhysRevC.107.034905.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50149
Lesch, Elena, Maximilian T Schilling, Sarah Brenner, Yingying Yang, Oliver J Gruss, Volker Knoop, and Mareike Schallenberg-Rüdinger. “Plant Mitochondrial RNA Editing Factors Can Perform Targeted C-to-U Editing of Nuclear Transcripts in Human Cells.” Nucleic Acids Research 50, no. 17 (2022): 9966–83. https://doi.org/10.1093/nar/gkac752.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed