Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

39949 Publications


2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56615
Eickelmann, B., Fröhlich, N., Bos, W., Gerick, J., Goldhammer, F., Schaumburg, H., Schwippert, K., Senkbeil, M., & Vahrenhold, J. (2024). Die IEA-Studie ICILS 2023 – Informationen zur Anlage und Durchführung der Studie. In B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, & J. Vahrenhold (Eds.), ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich (pp. 7–45). Waxmann . https://doi.org/10.31244/9783830999492.01
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56945
Kaltenpoth, S. B., & Müller, O. (2024). Getting in Contract with Large Language Models - An Agency Theory Perspective On Large Language Model Alignment. Wirtschaftsinformatik 2024 Proceedings.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56985
Buschmeier, H., Kopp, S., & Hassan, T. (2024). Multimodal Co-Construction of Explanations with XAI Workshop. Proceedings of the 26th ACM International Conference on Multimodal Interaction, 698–699. https://doi.org/10.1145/3678957.3689205
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56594
Eickelmann, B., Fröhlich, N., Bos, W., Gerick, J., Goldhammer, F., Schaumburg, H., Schwippert, K., Senkbeil, K., & Vahrenhold, J. (Eds.). (2024). ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich. Waxmann . https://doi.org/10.31244/9783830999492
LibreCat | DOI
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 56595
Drossel, K., Eickelmann, B., Niemann, J., & Niggemeier, J. (2024). ICILS 2023 #NRW. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen in Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich. Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830999508
LibreCat | DOI
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 56596
Eickelmann, B., Casamassima, G., Drossel, K., & Fröhlich, N. (2024). ICILS 2023 im Überblick. Zentrale Ergebnisse, Entwicklungen über ein Jahrzehnt und mögliche Entwicklungsperspektiven. Waxmann . https://doi.org/10.31244/9783830999416
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56619
Drossel, K., Gerick, J., Niemann, J., Eickelmann, B., & Domke, M. (2024). Die Perspektive der Lehrkräfte auf das Lehren mit digitalen Medien und die Förderung des Erwerbs computer- und informationsbezogener Kompetenzen in Deutschland im internationalen Vergleich. In B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, & J. Vahrenhold (Eds.), ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich (pp. 149–187). Waxmann . https://doi.org/10.31244/9783830999492.05
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56618
Fröhlich, N., Schaumburg, H., Eickelmann, B., Gerick, J., Drossel, K., & Domke, M. (2024). Die Perspektive der Schüler*innen auf das Lernen mit digitalen Medien und den Erwerb computer- und informationsbezogener Kompetenzen in Deutschland im internationalen Vergleich. In B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, & J. Vahrenhold (Eds.), ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich (pp. 117–148). Waxmann . https://doi.org/10.31244/9783830999492.04
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56620
Gerick, J., Eickelmann, B., Fröhlich, N., Drossel, K., & Niemann, J. (2024). Die Perspektive der Schulleitungen auf digitalisierungsbezogene schulische Transformationsprozesse in Deutschland im internationalen Vergleich. In B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, & J. Vahrenhold (Eds.), ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich (pp. 189–215). Waxmann . https://doi.org/10.31244/9783830999492.06
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56623
Eickelmann, B., Vahrenhold, J., Drossel, K., Niggemeier, J., & Niemann, J. (2024). Kompetenzen im Bereich ‚Computational Thinking‘ von Schüler*innen in Deutschland im zweiten internationalen Vergleich. In B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, & J. Vahrenhold (Eds.), ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich (pp. 255–287). Waxmann . https://doi.org/10.31244/9783830999492.08
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56616
Eickelmann, B., Bos, W., Gerick, J., & Fröhlich, N. (2024). Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schüler*innen der 8. Jahrgangsstufe in Deutschland im dritten internationalen Vergleich. In B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, & J. Vahrenhold (Eds.), ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich (pp. 47–72). Waxmann . https://doi.org/10.31244/9783830999492.02
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56621
Niemann, J., Eickelmann, B., Schaumburg, H., & Fröhlich, N. (2024). Technologische Rahmenbedingungen in Schulen in Deutschland im internationalen Vergleich. In B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, & J. Vahrenhold (Eds.), ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich (pp. 217–254). Waxmann . https://doi.org/10.31244/9783830999492.07
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56625
Eickelmann, B. (2024). ICILS 2023: Gesamtdiskussion der Ergebnisse und mögliche Entwicklungsperspektiven für Deutschland. In B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, & J. Vahrenhold (Eds.), ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich (pp. 289–299). Waxmann . https://doi.org/10.31244/9783830999492.09
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57026
Kornowicz, J., & Thommes, K. (2024). Algorithm, Expert, or Both? Evaluating the Role of Feature Selection Methods on User Preferences and Reliance. ArXiv. https://doi.org/10.48550/ARXIV.2408.01171
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57024
Pinsch, J. C. (2024). Die Toten Hosen als „Laientheologen“. Warum sich eine Betrachtung des musikalischen Gesamtwerkes lohnt. RU intern, 53(2), 30–35.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57031 | OA
Gburrek, T., Meise, A., Schmalenstroeer, J., & Haeb-Umbach, R. (2024). Diminishing Domain Mismatch for DNN-Based Acoustic Distance Estimation via Stochastic Room Reverberation Models. 2024 18th International Workshop on Acoustic Signal Enhancement (IWAENC). https://doi.org/10.1109/iwaenc61483.2024.10694103
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54576
Nastjuk, I., Rampold, F., Trang, S. T.-N., & Benitez, J. (2024). A field experiment on ISP training designs for enhancing employee information security compliance. European Journal of Information Systems (VHB Jourqual 3 A), 1–24. https://doi.org/10.1080/0960085x.2024.2359460
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49456 | OA
Nastjuk, I., Trang, S. T.-N., Grummeck-Braamt, J., Adam, M., & Tarafdar, M. (2024). Integrating and Synthesizing Technostress Research: A Meta-Analysis on Technostress Creators, Outcomes, and Usage Contexts. European Journal of Information Systems (VHB Jourqual 3 A), 33(3).
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49453 | OA
Wolf, T., Trang, S. T.-N., Weiger, W., & Trenz, M. (2024). The technology-behavioral compensation effect: Unintended consequences of health technology adoption. Journal of Information Technology (VHB Jourqual 3 A), 39(3). https://doi.org/10.1177/02683962231183979
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56603
Trang, S. T.-N., Trenz, M., & Welf, W. (2024). Don’t count your chickens before they hatch: Conceptualizing and exploring deviations from polls during public health app releases. Journal of Information Technology (VHB Jourqual 3 A), forthcoming. https://doi.org/10.1177/02683962241295781
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed