Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
39951 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55912
Türk, Olcay, et al. “Predictability of Understanding in Explanatory Interactions Based on Multimodal Cues.” Proceedings of the 26th ACM International Conference on Multimodal Interaction, 2024, pp. 449–58, doi:10.1145/3678957.3685741.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56615
Eickelmann, Birgit, et al. “Die IEA-Studie ICILS 2023 – Informationen zur Anlage und Durchführung der Studie.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 7–45, doi:10.31244/9783830999492.01.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56945
Kaltenpoth, Sascha Benjamin, and Oliver Müller. “Getting in Contract with Large Language Models - An Agency Theory Perspective On Large Language Model Alignment.” Wirtschaftsinformatik 2024 Proceedings, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56985
Buschmeier, Hendrik, et al. “Multimodal Co-Construction of Explanations with XAI Workshop.” Proceedings of the 26th ACM International Conference on Multimodal Interaction, ACM, 2024, pp. 698–99, doi:10.1145/3678957.3689205.
LibreCat
| DOI
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56594
Eickelmann, Birgit, et al., editors. ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich. Waxmann , 2024, doi:https://doi.org/10.31244/9783830999492 .
LibreCat
| DOI
2024 | Book | LibreCat-ID: 56595
Drossel, Kerstin, et al. ICILS 2023 #NRW. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen in Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich. Waxmann, 2024, doi:https://doi.org/10.31244/9783830999508 .
LibreCat
| DOI
2024 | Book | LibreCat-ID: 56596
Eickelmann, Birgit, et al. ICILS 2023 im Überblick. Zentrale Ergebnisse, Entwicklungen über ein Jahrzehnt und mögliche Entwicklungsperspektiven. Waxmann , 2024, doi:https://doi.org/10.31244/9783830999416 .
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56619
Drossel, Kerstin, et al. “Die Perspektive der Lehrkräfte auf das Lehren mit digitalen Medien und die Förderung des Erwerbs computer- und informationsbezogener Kompetenzen in Deutschland im internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 149–87, doi:10.31244/9783830999492.05.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56618
Fröhlich, Nadine, et al. “Die Perspektive der Schüler*innen auf das Lernen mit digitalen Medien und den Erwerb computer- und informationsbezogener Kompetenzen in Deutschland im internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 117–48, doi:10.31244/9783830999492.04.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56620
Gerick, J., et al. “Die Perspektive der Schulleitungen auf digitalisierungsbezogene schulische Transformationsprozesse in Deutschland im internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 189–215, doi:10.31244/9783830999492.06.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56623
Eickelmann, Birgit, et al. “Kompetenzen im Bereich ‚Computational Thinking‘ von Schüler*innen in Deutschland im zweiten internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 255–87, doi:10.31244/9783830999492.08.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56616
Eickelmann, Birgit, et al. “Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schüler*innen der 8. Jahrgangsstufe in Deutschland im dritten internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 47–72, doi:10.31244/9783830999492.02.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56621
Niemann, Jan, et al. “Technologische Rahmenbedingungen in Schulen in Deutschland im internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 217–54, doi:10.31244/9783830999492.07.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56625
Eickelmann, Birgit. “ICILS 2023: Gesamtdiskussion der Ergebnisse und mögliche Entwicklungsperspektiven für Deutschland.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann , 2024, pp. 289–99, doi:10.31244/9783830999492.09.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57026
Kornowicz, Jaroslaw, and Kirsten Thommes. “Algorithm, Expert, or Both? Evaluating the Role of Feature Selection Methods on User Preferences and Reliance.” ArXiv, 2024, doi:10.48550/ARXIV.2408.01171.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57024
Pinsch, Jan Christian. “Die Toten Hosen als „Laientheologen“. Warum sich eine Betrachtung des musikalischen Gesamtwerkes lohnt.” RU intern, vol. 53, no. 2, 2024, pp. 30–35.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57031 |
Gburrek, Tobias, et al. “Diminishing Domain Mismatch for DNN-Based Acoustic Distance Estimation via Stochastic Room Reverberation Models.” 2024 18th International Workshop on Acoustic Signal Enhancement (IWAENC), IEEE, 2024, doi:10.1109/iwaenc61483.2024.10694103.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54576
Nastjuk, Ilja, et al. “A Field Experiment on ISP Training Designs for Enhancing Employee Information Security Compliance.” European Journal of Information Systems (VHB Jourqual 3 A), Informa UK Limited, 2024, pp. 1–24, doi:10.1080/0960085x.2024.2359460.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49456 |
Nastjuk, I., et al. “Integrating and Synthesizing Technostress Research: A Meta-Analysis on Technostress Creators, Outcomes, and Usage Contexts.” European Journal of Information Systems (VHB Jourqual 3 A), vol. 33, no. 3, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49453 |
Wolf, T., et al. “The Technology-Behavioral Compensation Effect: Unintended Consequences of Health Technology Adoption.” Journal of Information Technology (VHB Jourqual 3 A), vol. 39, no. 3, 2024, doi:10.1177/02683962231183979.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)