Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
39948 Publications
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50802
Rumlich, Dominik, et al. “Beginn Des Englischunterrichts Aus Sicht von Eltern.” Zeitschrift Für Fremdsprachenforschung, vol. 34, no. 2, 2023, pp. 177–200.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50801
Rumlich, Dominik, et al. “Starting Early? Ergebnisse Einer Elternbefragung Zum Beginn Des Englischunterrichts.” Grundschule Englisch, no. 85, 2023, pp. 36–37.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50098
Ackermann, Domenik. “Mosaic Tiles: Comparative Theological Hermeneutics and Christian-Jewish Dialogue About the Land.” CrossCurrents, vol. 73, no. 1, Project MUSE, 2023, pp. 6–24, doi:10.1353/cro.2023.0001.
LibreCat
| DOI
2023 | Book | LibreCat-ID: 50561
Eickelmann, Birgit. Förderung von Chancengerechtigkeit Im Kontext von Digitalisierung. Bestandsaufnahme Und Perspektiven Für Die Schulische Personalentwicklung Und Unterstützendes Schulleitungshandeln. Eine Expertise, Angebunden an Das Programm Klasse!Digital – Ganzheitliche Schul- Und Unterrichtsentwicklung Für Heute Und Morgen (Gefördert Vom Ministerium Für Schule Und Bildung Des Landes Nordrhein-Westfalen, Der Wübben Stiftung Bildung Und RuhrFutur). . 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Special Issue | LibreCat-ID: 50847
Albus, Vanessa, and Andreas Blank, editors. “Leibniz .” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik , vol. 35, no. 3, 2023, pp. 1–120.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50916
Blank, Andreas. “‘Cesalpino on Sensitive Powers and the Question of Divine Immanence.’ .” Andrea Cesalpino and Renaissance Aristotelianism. Natural Philosophy in the Sixteenth Century. , edited by Fabrizio Baldassarri and Craig Martin, Bloomsbury, 2023, pp. 69–87.
LibreCat
2023 | Misc | LibreCat-ID: 46533 |
Buhl, Heike M., et al. Qualitätsmanagement im Verbundvorhaben Communities of Practice für eine innovative Lehrerbildung NRW (COMeIN). Abschlussbericht. 2023.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46181
Drepper, Laura. “Gestaltung Narrativer Bilder Für Sprachlich-Ästhetisches Lernen in Der Grundschule. Ein Qualitativer Vergleich von Erzähltexten Zu Unterschiedlichen Erzählimpulsen.” Schreibunterricht. Studien Und Diskurse Zum Verschriften Und Vertexten, edited by Valerie Lemke et al., Waxmann, 2023, pp. 145–64.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 42159
Eke, Norbert. “Das „Glück der Toten“. Werkwerdung bei Heiner Müller.” Jahrbuch der Deutschen Schillergesellschaft, vol. 62, Wallstein , 2023, p. S. 401-416.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50827
Schulze, Johanna, and Birgit Eickelmann. “MOOCs in Inverted-Classroom-Szenarien in Der Lehrkräftebildung – Erkenntnisse Einer Evaluationsstudie.” Inverted Classroom and beyond 2023: Agile Didaktik Für Nachhaltige Bildung , edited by J. Buchner et al., Books on Demand GmbH, 2023, pp. 89–102.
LibreCat
| Files available
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50978
Küpper, K., et al. Evaluation of Product Testing Programs as an Effective Marketing Tool - Negative and Positive Effects of Rejections in Product Testing Programs. Proceedings of the 52nd European Marketing Academy Conference (EMAC), 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50975
Alberternst, B., et al. The Consumerization of Care: How Capitalism Is Co-Opting Solidarity. 2023 AMA Winter Marketing Educators’ Conference Proceedings, 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51015
Wells, Aaron. “Will Do? Causes and Volitions.” Metascience, Springer Science and Business Media LLC, 2023, doi:10.1007/s11016-023-00936-8.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51009
Wells, Aaron. “‘In Nature as in Geometry’: Du Châtelet and the Post-Newtonian Debate on the Physical Significance of Mathematical Objects.” Boston Studies in the Philosophy and History of Science, Springer International Publishing, 2023, doi:10.1007/978-3-031-34340-7_4.
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51020 |
Mauermeister, Sylvi, et al. “‘Immerhin wurden Erfahrungen mit digitalen Tools gemacht.’” Sozialmagazin, vol. 11, Beltz Juventa, 2023, pp. 66–72, doi:10.3262/SM2312066.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50270 |
Niemann, Jan, et al. “Gelingensbedingungen der phasenübergreifenden Zusammenarbeit in der Lehrkräftebildung zur Entwicklung digitalisierungsbezogener Ressourcen in Communities of Practice.” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, vol. 6, no. 2, 2023, pp. 113–28, doi:10.11576/HLZ-6218.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 29050 |
Flagmeier, Vanessa, et al. “When Do Firms Highlight Their Effective Tax Rate?” Accounting and Business Research, vol. 53, no. 1, 2023, pp. 1–37, doi:10.1080/00014788.2021.1958669.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46042 |
Koch, Reinald, et al. “Losses Never Sleep – The Effect of Tax Loss Offset on Stock Market Returns during Economic Crises.” Journal of Business Economics, vol. 93, no. 1–2, Springer Science and Business Media LLC, 2023, pp. 59–109, doi:10.1007/s11573-022-01134-4.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50824
Schulze, Johanna, et al. “Einbettung von MOOCs in eine innovative Lehrkräftebildung – Ein Best-Practice-Ansatz im Themenfeld medienbezogene Schulentwicklung.” Digitalisierung in der Hochschullehre – Perspektiven und Gestaltungsoptionen , edited by L. Mrohs et al., University of Bamberg Press, 2023, pp. 227–33, doi:10.20378/irb-59190.
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 22924 |
Hoppe, Thomas, et al. “The Tax Complexity Index – A Survey-Based Country Measure of Tax Code and Framework Complexity.” European Accounting Review, vol. 32, no. 2, 2023, pp. 239–73, doi:10.1080/09638180.2021.1951316.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)