Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

42136 Publications


2024 | Misc | LibreCat-ID: 60831
Interdisciplinary challenges for XAI ethics and the potential of the phenomenological approach. Gastvortrag am Eindhoven Center for the Philosophy of AI (ECPAI), TU Eindhoven, 25. Juni 2024.
M. Philippi, Interdisciplinary Challenges for XAI Ethics and the Potential of the Phenomenological Approach. Gastvortrag Am Eindhoven Center for the Philosophy of AI (ECPAI), TU Eindhoven, 25. Juni 2024., 2024.
LibreCat
 

2024 | Misc | LibreCat-ID: 60830
(X)AI ethics for decision support systems. Gastvortrag am DLR Institut für den Schutz maritimer Infrastrukturen, Bremerhaven, 14. November 2024.
M. Philippi, (X)AI Ethics for Decision Support Systems. Gastvortrag Am DLR Institut Für Den Schutz Maritimer Infrastrukturen, Bremerhaven, 14. November 2024., 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60823 LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60822 LibreCat | Files available
 
 
 
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60839
Editorial: Lehrer:innenbildung unter der Perspektive von Inklusion und Digitalisierung. Mit Offenen Bildungsressourcen (OER) zu offenen, innovativen Bildungspraktiken (OEP)
K. Glawe, A.-M. Kamin, J. Herding, P. Büker, MedienPädagogik. Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung (2024).
LibreCat | DOI
 
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58870
Evaluation eines Stressbewältigungsseminars im Hochschulkontext
C. Decker, C. Watson, J. Meier, L. Hüttemann, in: Y.E. Hofmann (Ed.), Die psycho-soziale Situation von Studierenden in der (post-)pandemischen Zeit - Stand der Forschung und Impulse aus der Praxis, UVW UniversitätsVerlagWebler , Bielefeld, 2024, pp. 215–227.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60849
Zwischen Ästhetik und Funktion. Begriffstheoretische Perspektiven auf digitale Mode
C. Brachtendorf, Annali. Sezione germanica 34 (2024) 221–246.
LibreCat | Files available
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 58262 | OA LibreCat | Download (ext.)
 
 
 
 
 
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60909
Vermittlungshorizonte. Erziehungswissenschaftliche Reflexionen über hochschul- und wissenschaftsdidaktische Herausforderungen
C. Freitag, in: I. Scharlau, T. Jenert (Eds.), Wissenschaftsdidaktik Als Kritische Kommunikationsanalyse. Ein Sammelband Zur Weiterführung Eines Gedankens von Ludwig Huber, 2024, pp. 181–189.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60898
Interdisciplinary and Collaborative Training in Neuroscience: Insights from the Human Brain Project Education Programme
A. Geminiani, J. Kathrein, A. Yegenoglu, F. Vogel, M. Armendariz, Z. Ben-Zion, P.A. Bogdan, J. Covelo, M. Diaz Pier, K. Grasenick, V. Karasenko, W. Klijn, T. Kokan, C.A. Lupascu, A. Lührs, T. Mahfoud, T. Özden, J.E. Pedersen, L. Peres, I. Reiten, N. Simidjievski, I. Ulnicane, M. van der Vlag, L. Zehl, A. Saria, S. Diaz-Pier, J. Passecker, Neuroinformatics 22 (2024) 657–678.
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34083
Identifying Feedback Types to Augment Feedback Comment Generation
M. Stahl, H. Wachsmuth, in: Proceedings of the 16th International Natural Language Generation Conference, n.d.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed