Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
39952 Publications
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze, Jan Roland, et al. Effekte Eines Universitären Kooperationstrainings Auf Inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven". Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze, Jan Roland, et al. Effekte Eines Universitären Lehrerkooperationstrainings Auf Die Inklusionsbezogenen Selbstkonzepte Angehender Lehrkräfte. Vortrag Auf Der 11. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Verstehen – Partizipation Erreichen – Transfer Gestalten“. . Universität Potsdam, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of a Collaborative Teacher Education on Pre-Service Teachers’ Inclusion-Related Self-Concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. Universitat de València, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. . Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg, Markus, and Katrin B. Klingsieck. “„Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval).” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, Hogrefe Publishing Group, 2024, doi:10.1024/1010-0652/a000381.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53611
Hoffmann, Christin, and Kirsten Thommes. “Can Leaders Motivate Employees’ Energy-Efficient Behavior with Thoughtful Communication?” Journal of Environmental Economics and Management, 102990, Elsevier BV, 2024, doi:10.1016/j.jeem.2024.102990.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53612 |
Bloh, Thiemo, et al. “Das Praxissemester Aus Referendar:Innenperspektive – Forschende Grundhaltung Zwischen Erster Und Zweiter Ausbildungsphase.” Dokumentarische Professionalisierungsforschung Bezogen Auf Das Lehramtsstudium, edited by Jörg Korte et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 194–215.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50747
Greil, Stefan, et al. “Komplexität von Verrechnungspreisen und Tax Compliance: Einblicke in deutsche Unternehmen.” Deutsches Steuerrecht, vol. 62, no. 17, 2024, pp. 914–21.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53621
Dornbusch, Daniel, et al. “Cold Denaturation of DNA Origami Nanostructures.” Chemical Communications, Royal Society of Chemistry (RSC), 2024, doi:10.1039/d3cc05985e.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53200
Ozuna, Edna, and Lena Steinhoff. “‘Look Me in the Eye, Customer’: How Do Face-to-Face Interactions in Peer-to-Peer Sharing Economy Services Affect Customers’ Misbehavior Concealment Intentions?” Journal of Business Research, vol. 177, 114582, Elsevier BV, 2024, doi:10.1016/j.jbusres.2024.114582.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 34114
Haake, Claus-Jochen, and Martin Schneider. “Playing Games with QCA: Measuring the Explanatory Power of Single Conditions with the Banzhaf Index.” Journal of International Management, vol. 30, no. 2, Elsevier, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52713
Hohoff, E., et al. “The Association between Dairy Intake in Adolescents with Inflammation and Risk Markers of Type 2 Diabetes during Young Adulthood – Results of the DONALD Study.” Public Health Nutrition, Cambridge University Press (CUP), 2024, pp. 1–26, doi:10.1017/s1368980024000624.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53639
Büker, Petra, and Julia Höke. “Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation.” Grundschule aktuell, vol. 165, 2024, pp. 12–15.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53637
Büker, Petra. Kinderstärkende Pädagogik in der Schule im Kontext aktueller Herausforderungen. Kennzeichen, Anfragen und mögliche Blinde Flecke. Keynote an der Tagung: Die Kunst der Partizipation. PH Zürich. 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53659
Cord-Landwehr, Tobias, et al. “Geodesic Interpolation of Frame-Wise Speaker Embeddings for the Diarization of Meeting Scenarios.” ICASSP 2024 - 2024 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP), IEEE, 2024, doi:10.1109/icassp48485.2024.10445911.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53663 |
Bauer, Carsten, et al. “Noctua 2 Supercomputer.” Journal of Large-Scale Research Facilities, vol. 9, 2024, doi:10.17815/jlsrf-8-187 .
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53636
Büker, Petra, et al. Ich darf auch „Nein“ sagen: Das Kinderrecht auf informierte Einwilligung und dessen Implikationen. Beitrag im Rahmen des Symposiums „Partizipation an, mit und über Forschung? Dilemmata und forschungsethische Reflexionen im Prozess des Forschens mit Kindern. Symposium an der Tagung: Die Kunst der Partizipation. PH Zürich. . 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53643
Amer, Abdelhakim, et al. “Visual Tracking Nonlinear Model Predictive Control Method for Autonomous Wind Turbine Inspection.” 2023 21st International Conference on Advanced Robotics (ICAR), IEEE, 2024, doi:10.1109/icar58858.2023.10406329.
LibreCat
| DOI
2024 | Preprint | LibreCat-ID: 53793 |
Harder, Hans, and Sebastian Peitz. Predicting PDEs Fast and Efficiently with Equivariant Extreme Learning Machines.
LibreCat
| Download (ext.)