Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37840 Publications

 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37735
Als Sozialforscher*innen die eigene Schule evaluieren und mitgestalten: Kindersichten auf ein partizipatives Setting in der Grundschule
P. Büker, B. Hüpping, in: M. Grüning, S. Martschinke, J. Häbig, S. Ertl (Eds.), Mitbestimmung von Kindern. Grundlagen für Unterricht, Schule und Hochschule, Beltz Juventa, Weinheim und Basel, 2022, pp. 172–192.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 38531
Reflexion und Reflexivität im Kontext Grundschule. Perspektiven für Forschung, Lehrer:innenbildung und Praxis
E. Gläser, J. Poschmann, P. Büker, S. Miller, eds., Reflexion Und Reflexivität Im Kontext Grundschule. Perspektiven Für Forschung, Lehrer:Innenbildung Und Praxis, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40555
Catalytic Properties of High Nitrogen Content Carbonaceous Materials
E. Lepre, S. Rat, C. Cavedon, P.H. Seeberger, B. Pieber, M. Antonietti, N. Lopez Salas, Angewandte Chemie International Edition 62 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40564
Mn(ii) sub-nanometric site stabilization in noble, N-doped carbonaceous materials for electrochemical CO2 reduction
J. Kossmann, M.L.O. Sánchez-Manjavacas, J. Brandt, T. Heil, N. Lopez Salas, J. Albero, Chemical Communications 58 (2022) 4841–4844.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40554
Efficient ethanol electro-reforming on bimetallic anodes supported on adenine-based noble carbons: hydrogen production and value-added chemicals
A. Rodríguez-Gómez, E. Lepre, F. Dorado, L. Sanchez-Silva, N. Lopez Salas, A.R. de la Osa, Materials Today Energy 32 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40560
Constructing Interfacial Boron‐Nitrogen Moieties in Turbostratic Carbon for Electrochemical Hydrogen Peroxide Production
Z. Tian, Q. Zhang, L. Thomsen, N. Gao, J. Pan, R. Daiyan, J. Yun, J. Brandt, N. Lopez Salas, F. Lai, Q. Li, T. Liu, R. Amal, X. Lu, M. Antonietti, Angewandte Chemie International Edition 61 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40565
Overcoming Electron Transfer Efficiency Bottlenecks for Hydrogen Production in Highly Crystalline Carbon Nitride‐Based Materials
I.F. Teixeira, N.V. Tarakina, I.F. Silva, N. Lopez Salas, A. Savateev, M. Antonietti, Advanced Sustainable Systems 6 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40561
Ni-based electrocatalysts for unconventional CO2 reduction reaction to formic acid
E. Lepre, J. Heske, M. Nowakowski, E. Scoppola, I. Zizak, T. Heil, T.D. Kühne, M. Antonietti, N. Lopez Salas, J. Albero, Nano Energy 97 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40563
“We Are Here!” Oxygen Functional Groups in Carbons for Electrochemical Applications
M. Jerigová, M. Odziomek, N. Lopez Salas, ACS Omega 7 (2022) 11544–11554.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39744
Der Studiengang der integrierten Sonderpädagogik an der Universität Bielefeld
B. Kottmann, S. Miller, in: B. Serke, B. Streese (Eds.), Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung, Verlag Julius Klinkhardt, 2022, pp. 163–172.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39775
Der Übergang von der Grundschule zur weiterführenden Schule als (Soll-)Bruchstelle des Gemeinsamen Lernens?
B. Kottmann, in: B. Schimek, G. Kremsner, M. Proyer, R. Grubich, F. Paudel, R. Grubich-Müller (Eds.), Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen - Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung , Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2022, pp. 165–172.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39766
Inklusion, (k)eine ganz besondere Kunst?! Das Konstrukt "Sonderpädagogische Förderbedarf" (als eine Diagnose) zwischen Schutz und Stigma
B. Kottmann, in: A. Brenne, M. Kaiser (Eds.), “Die Bildung Aller” - Kunstpädagogik und Inklusion , Fabrico, Hannover, 2022, pp. 27–58.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39716 LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39734
Inklusive Diagnostik in der Schule
T. Dexel, B. Kottmann, in: C. Fischer, D. Rott (Eds.), Individuelle Förderung - Heterogenität und Handlungsperspektiven in der Schule, Waxmann/UTB: Münster, 2022, pp. 97–107.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40672
Improper signaling for multicell MIMO RIS-assisted broadcast channels with I/Q imbalance
M. Soleymani, I. Santamaria, P.J. Schreier, IEEE Transactions on Green Communications and Networking 6 (2022) 723–738.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40669
A GLRT for estimating the number of correlated components in sample-poor mCCA
T. Hasija, T. Marrinan, in: Proc. 30th European Signal Processing Conference (EUSIPCO), 2022, pp. 2091–2095.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30937
Computational Essays as an Approach for Reproducible Data Analysis in lower Secondary School
S. Hüsing, S. Podworny, in: Proceedings of the IASE 2021 Satellite Conference, International Association for Statistical Education, 2022.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 40911
Ebenen des Narrativen in Bildimpulsen und Erzähltexten : Eine empirische Studie über Wirkungspotentiale von Bildern auf schriftliche Erzählfähigkeiten in der Grundschule
L. Drepper, Ebenen des Narrativen in Bildimpulsen und Erzähltexten : Eine empirische Studie über Wirkungspotentiale von Bildern auf schriftliche Erzählfähigkeiten in der Grundschule, Narr Verlag, Tübingen, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40647 LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed