Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
42182 Publikationen
2023 | Konferenzbeitrag | LibreCat-ID: 47317
Berndt, A. (2023). Three Experiments with AI Music Generation. {Deconstruction; Order. Mozart?}.
LibreCat
2023 | Sammelwerksbeitrag | LibreCat-ID: 47321
Berndt, A. (2023). Meditation. In S. Harras, S. Schlüter, & R. Schrötke (Eds.), {Das gehört zusammen: Bläserheft zum Landesposaunentag Wolfenbüttel 2023} (pp. 30–31). Posaunenwerk der Ev.-Luth. Landeskirche Braunschweig.
LibreCat
2023 | Sammelwerksbeitrag | LibreCat-ID: 47320
Berndt, A. (2023). Der Tag, mein Gott, ist nun vergangen. In K.-P. Diehl, M. Schnabel, & A. Form (Eds.), {Zwischentöne 2: Bläsermusik zwischen Himmel und Erde} (pp. 119–121). CVJM-Westbund e.V.
LibreCat
2023 | Konferenzbeitrag | LibreCat-ID: 47322
Nowakowski, M., Berndt, A., & Hadjakos, A. (2023). Forschungsperspektiven zur Interaktion mit Musiknotation. {Digital Humanities Im Deutschsprachigen Raum (DHd): Open Humanities, Open Culture}.
LibreCat
2023 | Konferenzbeitrag | LibreCat-ID: 47319
Berndt, A. (2023). Interpretationsbeschreibung und -analyse mittels Music Performance Markup (MPM). {Methoden Softwaregestützter Interpretationsforschung}.
LibreCat
2023 | Konferenzbeitrag | LibreCat-ID: 43051
Farheen, H., Yan, L.-Y., Leuteritz, T., Qiao, S., Spreyer, F., Schlickriede, C., Quiring, V., Eigner, C., Silberhorn, C., Zentgraf, T., Linden, S., Myroshnychenko, V., & Förstner, J. (2023). Tailoring the directive nature of optical waveguide antennas. In S. M. García-Blanco & P. Cheben (Eds.), Integrated Optics: Devices, Materials, and Technologies XXVII (p. 124241E). SPIE. https://doi.org/10.1117/12.2658921
LibreCat
| Dateien verfügbar
| DOI
2023 | Zeitschriftenaufsatz | LibreCat-ID: 40513
Geromel, R., Rennerich, R., Zentgraf, T., & Kitzerow, H.-S. (2023). Geometric-phase metalens to be used for tunable optical tweezers in microfluidics. Liquid Crystals, 50(7–10), 1193–1203. https://doi.org/10.1080/02678292.2023.2171146
LibreCat
| DOI
2023 | Rezension | LibreCat-ID: 60016
Cyrkel, J. (2023). Beate Flath, Ina Heinrich, Christoph Jacke, Heinrich Klingmann, Maryam Momen Pour Tafreshi (Hg.): Druckwellen: Eskalationskulturen und Kultureskalationen in Pop, Gesellschaft und Politik. In MEDIENwissenschaft: Rezensionen | Reviews (Vol. 40, Issue 3, pp. 297–298). https://doi.org/10.25969/mediarep/20023
LibreCat
| DOI
2023 | Konferenzbeitrag | LibreCat-ID: 50434
Nowakowski, M., Berndt, A., Plaksin, A. V. K., Şahin, N., & Hadjakos, A. (2023). Mixing Modalities: Graphical and Text-Based Interaction in Music Notation Editing. {Encoding Cultures—Joint MEC and TEI Conference 2023}.
LibreCat
2023 | Konferenzbeitrag | LibreCat-ID: 50433
Kallionpaa, M., Berndt, A., & Gasselseder, H.-P. (2023). Sonification as a Composition Technique and Means of Artistic Expression. {XXV Generative Art 2023}, 199–207.
LibreCat
2023 | Konferenzbeitrag | LibreCat-ID: 50432
Berndt, A. (2023). MPM Toolbox: Eine Software zur Analyse und kreativen Erstellung musikalischer Interpretationen. {Netzwerk Lunch}.
LibreCat
2023 | Konferenzbeitrag | LibreCat-ID: 50435
Berndt, A. (2023). Three Experiments with AI Music Generation. {Deconstruction; Order. Mozart?}.
LibreCat
2023 | Zeitschriftenaufsatz | LibreCat-ID: 60035
Kothe, A.-K., Vochatzer, S., Oesterle, C., & Ruf, S. P. (2023). Crossing Boundaries: Autoethnography of Subjective Experiences During Meditation. The Qualitative Report. https://doi.org/10.46743/2160-3715/2023.5510
LibreCat
| DOI
2023 | Sammelwerksbeitrag | LibreCat-ID: 46560
Vochatzer, S. (2023). Connection and Community. In J. Bentz , Leibniz Insitute for Educational Media , & Georg Eckert Institute (Eds.), Creative Approaches to Climate and Peace Education. An Educationr’s Guide to Using Storytelling and Art (p. 48). Leibniz Insitute for Educational Media, Georg Eckert Institute.
LibreCat
2023 | Konferenzbeitrag | LibreCat-ID: 59527
Jimenez, P. (2023). The collaborative management of a teacher’s mistake – “do you need a classroom code, as well?” 10th Rethinking Educational Ethnography Conference 2023: An International Conference on Ethnography and Emotions, University of Education Freiburg, Germany.
LibreCat
2023 | Konferenzbeitrag | LibreCat-ID: 59526
Jimenez, P. (2023). Teacher’s digital competence and classroom order: Reconsidering the promise of educational technology. EU SSSI 2023 Conference: Symbolic Interactionism for Social Justice: Dialogue and Directions for Social Change, Cardiff University, UK.
LibreCat
2023 | Herausgeber Sammelwerk | LibreCat-ID: 60074
Paul, C., Schmidt, E. D., & Breuer, S. (Eds.). (2023). Krisen Und Konflikte Im Neuen Testament und ihre Bewältigungsstrategien: Vol. II/587.
LibreCat
2023 | Sonstiges | LibreCat-ID: 60056
Vukadinovic, V. S., & Esses, J. (2023). Interview mit James Esses – Wider den aktivistischen Zeitgeist in der Psychotherapie (Vol. 30, pp. 54–59).
LibreCat
2023 | Sammelwerksbeitrag | LibreCat-ID: 60066
Vukadinovic, V. S. (2023). Rassismus in der bundesdeutschen Nachkriegsgeschichte. Einleitung. In V. S. Vukadinović (Ed.), Rassismus. Von der frühen Bundesrepublik bis zur Gegenwart (pp. 1–65). De Gruyter.
LibreCat
2023 | Zeitschriftenaufsatz | LibreCat-ID: 59938
Vukadinovic, V. S. (2023). Rassistisches Wissen 1978–1983. Der vergessene migrantische Beitrag zur frühen Rechtsextremismus-Forschung. Archiv für Sozialgeschichte, 63, 365–385.
LibreCat