Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

22458 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24899
N. F. Tolksdorf, F. E. Viertel, and K. J. Rohlfing, “Do Shy Preschoolers Interact Differently When Learning Language With a Social Robot? An Analysis of Interactional Behavior and Word Learning,” Frontiers in Robotics and AI, 2021, doi: 10.3389/frobt.2021.676123.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24900
N. F. Tolksdorf, F. E. Viertel, C. E. Crawshaw, and K. J. Rohlfing, “Do Shy Children Keep more Distance from a Social Robot? Exploring Shy Children’s Proxemics with a Social Robot or a Human,” 2021, doi: 10.1145/3459990.3465181.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24901
N. F. Tolksdorf, S. Siebert, I. Zorn, I. Horwath, and K. J. Rohlfing, “Ethical Considerations of Applying Robots in Kindergarten Settings: Towards an Approach from a Macroperspective,” International Journal of Social Robotics, pp. 129–140, 2021, doi: 10.1007/s12369-020-00622-3.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24902
N. F. Tolksdorf, C. E. Crawshaw, and K. J. Rohlfing, “Comparing the Effects of a Different Social Partner (Social Robot vs. Human) on Children’s Social Referencing in Interaction,” Frontiers in Education, 2021, doi: 10.3389/feduc.2020.569615.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 24917
S. Elit, “Johannes Görbert, Nikolas Immer (Hg.): Ambulante Poesie. Explorationen deutschsprachiger Reiselyrik seit dem 18. Jahrhundert, Berlin, Boston: de Gruyter 2020.,” Zeitschrift für deutsche Philologie. 2021, doi: 10.37307/j.1868-7806.2021.02.12.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24932
N. Sänger, “Bausteine der didaktischen Fallstudienentwicklung für die beruflichen Lehrer*innenbildung im Projekt DiPoLe,” presented at the QLB-Programmworkshop Quo vadis Berufliche Lehrerbildung, Osnabrück (digitales Format), 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24935 | OA
A. Bauer, M. Sacher, S. Habig, and S. Fechner, “Laborpraktika auf Distanz. Ansätze in den Naturwissenschaften,” in Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre, vol. 3, I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, and N. Vöing, Eds. Bielefeld: transcript Verlag, 2021, pp. 155–168.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24936
N. Sänger and T. Jenert, “Lehrentwicklungs-Netzwerke und institutionelle Ideen der Hochschullehre,” presented at the 7. Lehre^n Netzwerkkonferenz, Hannover (digitales Format), 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24937
N. Sänger, “Einblicke in die curriculare Entwicklung des wirtschaftspädagogischen Studienangebots mit Hilfe der Fallstudiendidaktik,” presented at the Sektionstagung Berufs- und Wirtschaftspädagogik, Bamberg (digitales Format), 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24938
N. Sänger and T. Jenert, “Soziale Netzwerke als Treiber und Qualitätsmerkmal einer lehrbezogenen Hochschulentwicklung,” presented at the 16. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung, Gießen (digitales Format), 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24962
I. Gräßler, S. Hillebrand, and H. Thiele, “Produktspezifische Optimierung der Nachhaltigkeit im Ersatzteilmanagement. Ganzheitliche Vorgehensweise zur Bewertung der Nachhaltigkeit additiv gefertigter Komponenten für den Aftermarket,” in Digitalisierung im Kontext von Nachhaltigkeit und Klimawandel, 1st ed., vol. 9, H. Biedermann, W. Posch, and S. Vorbach, Eds. Baden-Baden: Edition Rainer Hampp / Nomos Verlagsgesellschaft, 2021, pp. 57–69.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24964
T. Jenert and T. Brahm, “The interplay of personal and contextual diversity during the first year at Higher Education: Combining a quantitative and a qualitative approach,” Frontline Learning Research, pp. 50–77, 2021, doi: 10.14786/flr.v9i2.669.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24965
C. Winkler, A. Fust, and T. Jenert, “From entrepreneurial experience to expertise: A self-regulated learning perspective,” Journal of Small Business Management, pp. 1–26, 2021, doi: 10.1080/00472778.2021.1883041.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24967
T. Jenert, “Curriculumforschung,” in Handbuch Transdisziplinäre Didaktik, transcript Verlag, 2021, pp. 57–66.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24971
T. Jenert and H.-H. Kremer, “Digitale Prozessintegration in berufs- und wirtschaftspädagogischen Studiengängen – Überlegungen zur Professionalität und professionellen Entwicklung,” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik – online, vol. 40, pp. 1–24, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24972
J. Grunau and T. Jenert, “Studierende der Berufs-und Wirtschaftspädagogik: (Un-)bekannte Wesen? ,” bwpat Spezial, vol. 18, pp. 1–6, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24975
M. Franz et al., “Controlled growth of ordered monolayers of N-heterocyclic carbenes on silicon,” Nature Chemistry, pp. 828–835, 2021, doi: 10.1038/s41557-021-00721-2.
LibreCat | DOI
 

2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 24978
J. Hentze, Berücksichtigung Selbstorganisierender Produktionssysteme in frühen Phasen der interdisziplinären Produktentwicklung. LibreCat University, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25029
M. Caron, M. Gulenko, and O. Müller, “To the Moon! Analyzing the Community of ‘Degenerates’ Engaged in the Surge of the GME Stock,” presented at the 42nd International Conference on Information Systems (ICIS 2021), Austin, Texas, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25035
B. Haddenhorst, V. Bengs, and E. Hüllermeier, “On testing transitivity in online preference learning,” Machine Learning, pp. 2063–2084, 2021, doi: 10.1007/s10994-021-06026-2.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed