Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41088 Publications
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33509
C. Marschalt et al., “Far-field Calculation from magnetic Huygens Box Data using the Boundary Element Method,” presented at the 2022 Smart Systems Integration (SSI), Grenoble, France, 2022, doi: 10.1109/ssi56489.2022.9901431.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Working Paper | LibreCat-ID: 47095
M. Kesternich, U. Will, and C. Manger-Nestler, Pariser Klimaschutzabkommen – Berichtsstandards und Begleitanalysen nationaler Klimaschutzbeiträge stärken. ZEW Policy Brief 22-04, 2022.
LibreCat
2022 | Working Paper | LibreCat-ID: 46047 |

A. Chen, P. Hieber, and C. Sureth-Sloane, Pay for Tax Certainty? Advance Tax Rulings for Risky Investment under Multi-Dimensional Tax Uncertainty, vol. 273. 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57634
A. Langer, C. Mahs, C. Thon, and J. Windheuser, Eds., Pädagogik und Geschlechterverhältnisse in der Pandemie – Analyse und Kritik fragwürdiger Normalitäten. Opladen: Barbara Budrich Verlag, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57667
A. Langer, “Diskursanalytische Forschung als Wissenschaftspraxis – ein Kommentar und viele Fragen,” ZQF – Zeitschrift für Qualitative Forschung, vol. 23, no. 1, pp. 80–85, 2022, doi: 10.3224/zqf.v23i1.08.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57668
A. Langer, “Sexuelle Bildung, Selbstbestimmung und Heterogenität. Verhältnisbestimmungen und Implikationen bildungspolitischer und pädagogisch-programmatischer Begriffe.,” in Sexualität, sexuelle Bildung und Heterogenität im erziehungswissenschaftlichen Diskurs., J. Simoneit, E. Kleinau, and K. Verlinden, Eds. Weinheim: Beltz Juvenata, 2022, pp. 16–31.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57669
B. Kleiner, A. Langer, and C. Thon, “Familistisches Krisenmanagement,” Zeitschrift für Pädagogik, no. 3, pp. 328–345, 2022, doi: 10.3262/zp2203328.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57671
A. Langer and S. Richter, “In Beziehung setzen: Positionierungen in ethnographischen Forschungsprozessen.,” in In Beziehung sein. Erziehungswissenschaftliche Reflexionen zur Bedeutung von Beziehung in Forschung, Lehre und Praxis. , S. Richter and A. Blitzer, Eds. Weinheim: Beltz Juventa, 2022, pp. 135–153.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57670
A. Langer, C. Mahs, C. Thon, and J. Windheuser, “Einleitung. ,” in Pädagogik und Geschlechterverhältnisse in der Pandemie – Analysen und Kritik fragwürdiger Normalitäten. , A. Langer, C. Mahs, C. Thon, and J. Windheuser, Eds. Opladen: Barbara Budrich Verlag, 2022, pp. 7–12.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57680
L. Gabriel, “Interkulturelle Bewegungserziehung in der Grundschule - Von einer theoretischen Auseinandersetzung zu konkreten Überlegungen für den Schulsport,” in Bewegung Spiel und Sport im Kindesalter. Neue Entwicklungen und Herausforderungen in der Sportpädagogik, J. Schwier and M. Seyda, Eds. 2022, pp. 225–236.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57681
L. Gabriel, “Alle gemeinsam - Vielfalt spielerisch erkennen!,” Grundschule Sport, vol. 34, no. 2, pp. 16–18, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35838
M. Hörnlein and C. Kulgemeyer, “Wie können Erklärvideos zum Erwerb physikalischen Konzeptwissens beitragen? .” 2022.
LibreCat
| Files available
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
C. Kulgemeyer, M. Hörnlein, and F. G. Sterzing, “Exploring the effects of physics explainer videos and written explanations on declarative knowledge and the illusion of understanding,” International Journal of Science Education, vol. 44, no. 11, pp. 1855–1875, 2022, doi: 10.1080/09500693.2022.2100507.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57766
B. Flath, C. Jacke, and M. Troike, “Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies) – Introduction,” in Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies), vol. 2, B. Flath, C. Jacke, and M. Troike , Eds. 2022, pp. 7–15.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 46660
E. Böhm et al., “Exploring the customer journey of voice commerce: A research agenda,” SMR - Journal of Service Management Research, vol. 6, no. 4, pp. 216–231, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57832
T. Jenert and R. Büker, “A short intervention fostering first-year students’ self-efficacy during the COVID-pandemic,” presented at the EARLI SIG1 & 4 Joint Conference, Cadiz, Spain, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57825
R. Büker and T. Jenert, “Unternehmer*innen und Selbstregulation - ein Widerspruch?,” presented at the Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Freiburg, 2022.
LibreCat
2022 | Book | LibreCat-ID: 57654
C. Niederhaus, Deutsch für den Beruf. Eine Einführung. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57657
C. Niederhaus, “mit.sprache.beruflich.teil.haben – Berufliche Bildung und Arbeit als Sprachlerngelegenheiten,” Zeitschrift für Deutsch im Kontext von Mehrsprachigkeit (ZDKM), vol. 38, no. 1–2, pp. 47–65, 2022.
LibreCat