Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
43442 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45175
Ermel, D., & Riese, J. (2022). Entwicklung und Evaluation eines Fachpraktikums für das Techniklehramt. Journal of Technical Education, 10(1), 25–47. https://doi.org/10.48513/JOTED.V10I1.241
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32568
Seiler, V., Gilroy, B. M., Peitz, C., & Stöckmann, N. (2022). 40 years of economic reform - the case of Pudong new area open economic zone in Shanghai. Applied Economics, 1–14. https://doi.org/10.1080/00036846.2022.2099803
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45404
Schubatzky, T., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Riese, J., & Weiler, D. (2022). Das Gesamtuntersuchungsdesign im Verbundprojekt DiKoLeP. In S. Habig & H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021 (Vol. 42, pp. 788–791).
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45403
Große-Heilmann, R. I., Burde, J.-P., Riese, J., Schubatzky, T., & Weiler, D. (2022). Messung fachdidaktischer digitaler Kompetenzen in Physik. In S. Habig & H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021 (Vol. 42, pp. 776–779).
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45405
Weiler, D., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Lachner, A., Riese, J., & Schubatzky, T. (2022). Bedarfsanalyse zu digitalen Medien bei Physik-Lehramtsstudierenden. In S. Habig & H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021 (Vol. 42, pp. 772–775).
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45434
Haghani Fazl, M. (2022). Motale’at-e Moghayeseh-ei-e Qur’an wa Ketab-e Moghaddas: Asiybshenasi wa Rahkar-ha (Comparative Studies of the Qur’an and the Bible in Iran: Problems and Solutions). Quranic Studies & Islamic Culture, 5, 1–28.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33340 |
Hein, M., Lopes Dias, N. F., Pramanik, S., Stangier, D., Hoyer, K.-P., Tillmann, W., & Schaper, M. (2022). Heat Treatments of Metastable β Titanium Alloy Ti-24Nb-4Zr-8Sn Processed by Laser Powder Bed Fusion. Materials.
LibreCat
| Files available
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 43023
Wallmeier, N., Gehrke, G., Reinhardt, K., & Sauermilch, S. (2022). Sprechertypen in der Forschung und in der Exploration für den Dialektatlas Mittleres Westdeutschland. Niederdeutsches Wort, 61/62, 117–163.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44166
Niemann, S. (2022). INGRID – Das Informationssystem Graffiti in Deutschland. In T. Wilke & M. Rappe (Eds.), HipHop im 21. Jahrhundert (pp. 267–288). https://doi.org/10.1007/978-3-658-36516-5
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30951
Schmolke, T., Teutenberg, D., & Meschut, G. (2022). Development of a test method for investigating the leak tightness of hybrid joined battery housing connections. International Journal of Adhesion and Adhesives, 117, Article 103171. https://doi.org/10.1016/j.ijadhadh.2022.103171
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30394
Hecht, M., Baumgartner, J., Tews, K., Çavdar, S., & Meschut, G. (2022). Fatigue strength of adhesively butt-bonded hollow cylinders under multiaxial loading with constant and variable amplitudes. Procedia Structural Integrity, 38, 251–259. https://doi.org/10.1016/j.prostr.2022.03.026
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30940
Haake, C.-J., Upmann, T., & Duman, P. (2022). Wage Bargaining and Employment Revisited: Separability and Efficiency in Collective Bargaining. Scandinavian Journal of Economics, 125(2), 403–440. https://doi.org/10.1111/sjoe.12518
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 32389
Rossel, M. S., & Meschut, G. (2022). Increasing the Prediction Quality of Clinching Process Simulation with Extensible Die by Means of Friction Modeling as a Function of the Local Joining Process Parameters. The 12th International Conference and Workshop on Numerical Simulation of 3D Sheet Metal Forming Processes (NUMISHEET 2022), Toronto.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43496
Hinrichs, B. (2022). Existence of Ground States in the Infrared-Critial Spin Boson Model. In F. Hiroshima (Ed.), Mathematical aspects of quantum fields and related topics (Vol. 2235, pp. 60–73).
LibreCat
| Download (ext.)
| arXiv
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34238
Kress, C., Schwabe, T., Rhee, H., Kerman, S., & Scheytt, J. C. (2022). Broadband Mach-Zehnder Modulator with Linear Driver in Electronic-Photonic Co-Integrated Platform. Optica Advanced Photonics Congress 2022. https://doi.org/10.1364/iprsn.2022.im4c.1
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45605
Freymuth, N. (2022). Zum Einstieg: Master-Arbeit zu ökologischer und sozial gerechter Stadtplanung. Ein fiktives Beispiel. In B. Benz, W. Schönig, A. L. Arp, K. Lutz, & J. Offergeld (Eds.), Wissenschaftsläden in der Sozialen Arbeit. Partizipative Forschung und soziale Innovationen (pp. 13–14). Beltz Juventa.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45679
Bruns, J., & Reuter, D. (2022). „Ich hab als Erstes die angeguckt“ – Muster- und Strukturerkennung mit Eye-Tracking besser verstehen? Beiträge zum Mathematikunterricht 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45678
Bruns, J., Hagena, M., & Gasteiger, H. (2022). Effects of Facilitator Professional Development on Teachers’ Learning – An Intervention Study in the Context of Early Mathematics Education. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, & F. Ferretti (Eds.), Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45677
Bruns, J., Langer, W., & Erhorn, J. (2022). Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf Anerkennungsprozesse im inklusiven Sportunterricht. German Journal of Exercise and Sport Research, 52(3), 386–397. https://doi.org/10.1007/s12662-022-00807-0
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Langer, W., Bruns, J., & Erhorn, J. (2022). Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education. German Journal of Exercise and Sport Research, 52(3), 386–397. https://doi.org/10.1007/s12662-022-00807-0
LibreCat
| DOI
| WoS