Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

39952 Publications


2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56228
T. Rostek, “Data-driven Modelling of Multi-stage Straightening and Bending,” presented at the 15th Forming Technology Forum 2024, Ohlstadt, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56231
A. Krämer, O. Eremin, and A. Mattei, “Editorial,” Psychologie & Gesellschaftskritik. Schwerpunkt: Reproduktive Politiken, vol. 47, no. 4, pp. 305–307, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236
J. Schoenherr, “Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value,” British Journal of Educational Psychology, vol. 94, no. 2, pp. 407–424, 2024, doi: 10.1111/bjep.12653.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33507 | OA
C. Fuchs, “Journalismus aus marxistischer Perspektive,” in Journalismustheorien, M. Löffelholz and L. Rothenberger, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2024, pp. 313–326.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56235
J. Schoenherr, A. R. Strohmaier, and S. Schukajlow, “Learning with visualizations helps: A meta-analysis of visualization interventions in mathematics education,” Educational Research Review, vol. 45, Art. no. 100639, 2024, doi: 10.1016/j.edurev.2024.100639.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56237
J. Schoenherr and R. E. Mayer, “Anxiety Moderates the Effects of Drawing Support on Drawing Accuracy in Mathematical Modeling,” in Lecture Notes in Computer Science, Cham: Springer Nature Switzerland, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56232
A. Krämer, O. Eremin, and A. Mattei, Eds., Reproduktive Politiken, vol. 47. 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54357
T. Piepenbrock, F. Schafmeister, and J. Böcker, “FEM Modelling of Dimensional-Resonant Inductors for LLC Converters in MHz Range,” presented at the 27th International Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Automation and Motion, Ischia, near Naples, Italy, doi: 10.1109/SPEEDAM61530.2024.10609111.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56101
J. Adamik, “„Das Mitschaffen am Werden eines neuen Menschen, einer neuen Zeit“  – katholische Geistliche als (Mit-)Gestalter gesellschaftspolitischer Transformationsprozesse in der Weimarer Republik,” in Macht und Partizipation in gesellschaftlichen Transformationsprozessen, .
LibreCat
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 56090
J. Adamik, Politik der Unpolitischen. Zur katholischen Liturgischen Bewegung in der Weimarer Republik. Stuttgart: Franz Steiner.
LibreCat
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56100
J. Adamik, “Jung, Martin, Kirchengeschichte, 3. Aufl., Tübingen 2022.,” Theologisch-praktischen Quartalschrift , vol. 04/2024. .
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56108
I. Gräßler, J. N. Pfeifer, F. Hintz, and N. Meyrl, “Systems Engineering roles to handle emergent properties and behaviors in complex technical systems,” in INCOSE International Symposium, Dublin, Ireland, 2024, vol. 34, no. 1, pp. 584–598, doi: 10.1002/iis2.13164.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56112 | OA
I. Scharlau and T. Jenert, Eds., Wissenschaftsdidaktik als kritische Kommunikationsanalyse. Verlag Barbara Budrich, 2024.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54677
M. F. Löper and F. Hellmich, “Empathie und Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialem Förderbedarf. Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Thema: „Wissenstransfer zwischen Bildungsforschung, Bildungspraxis und Lehrer*innenbildung“.,” 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54675
N. Finke and F. Hellmich, “Feedback als Prädiktor für die Motivation und Mathematikleistung von Grundschulkindern. Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Thema: „Wissenstransfer zwischen Bildungsforschung, Bildungspraxis und Lehrer*innenbildung“.,” 2024.
LibreCat
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 56115
H. Glöckner, A. Schmeding, and A. Suri, “Manifolds of continuous BV-functions and vector measure regularity of Banach-Lie groups.” 2024.
LibreCat | arXiv
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 56145
K. Thorenz, Erfassung affektiver Reaktionen bei moderater körperlich-sportlicher Aktivität und Entspannungsverfahren. Eine Validierungsstudie der Feeling Scale und der Felt Arousal Scale. LibreCat University, 2024.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56143
K. Thorenz, G. Sudeck, A. Berwinkel, and M. Weigelt, “The Affective Responses to Moderate Physical Activity: A Further Study to Prove the Convergent and the Discriminant Validity for the German Versions of the Feeling Scale and the Felt Arousal Scale,” Behavioral Sciences, vol. 14, no. 4, Art. no. 317, 2024, doi: 10.3390/bs14040317.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54304
K. Thorenz, G. Sudeck, A. Berwinkel, and M. Weigelt, “The affective responses to moderate physical activity: A further validation study for the German versions of the Feeling Scale and the Felt Arousal Scale,” in Methodenvielfalt: Lebendigkeit in Theorie und Praxis Abstractband zur 56. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (ASP), Berlin, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40014
E. Blumberg, C. Niederhaus, and A. Mischendahl, Eds., Mehrsprachigkeit in der Schule. Sprachbildung im und durch Sachunterricht. Stuttgart: Kohlhammer, 2024.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed