Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37443 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 25806 | OA
Lübbecke, Silvia, and Wendelin Schnedler. “Don’t Patronize Me! An Experiment on Preferences for Authorship.” Journal of Economics & Management Strategy, 2020, 420–38. https://doi.org/10.1111/jems.12347.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21563
Caron, Matthew, and Oliver Müller. “Hardening Soft Information: A Transformer-Based Approach to Forecasting Stock Return Volatility.” In 2020 IEEE International Conference on Big Data (Big Data), 4383–91, 2020. https://doi.org/10.1109/BigData50022.2020.9378134.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45726
Martin, K. D., J. J. Kim, R. W. Palmatier, Lena Steinhoff, D. W. Stewart, B. A. Walker, Y. Wang, and S. K. Weaven. “Data Privacy in Retail.” Journal of Retailing 96, no. 4 (2020): 474–89. https://doi.org/10.1016/j.jretai.2020.08.003.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45727
Payne, A., Lena Steinhoff, P. Frow, and A. Eggert. “Toward a Comprehensive Framework of Value Proposition Development: From Strategy to Implementation.” Industrial Marketing Management 87 (2020): 244–55. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2020.02.015.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45728
Eggert, A., P. Frow, A. Payne, and Lena Steinhoff. “Understanding and Managing Customer Value Propositions: Introduction to the Special Issue.” Industrial Marketing Management 87 (2020): 242–43. http://dx.doi.org/10.1016/j.indmarman.2020.01.007.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45049
Knickenberg, Margarita, Carmen Zurbriggen, and Martin Venetz. “ Adolescents’ Engagement at School vs. Leisure Time and Their Emotional Involvement.” Dresden, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45051
Knickenberg, Margarita. “Social Relationships in Students with Special Educational Needs.” London, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45052
Knickenberg, Margarita. “Individualisierung Des Lernens Im Inklusiven Unterricht Aus Der Perspektive von Lehrkräften Und Kindern.” Potsdam, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45048
Knickenberg, Margarita, Carmen Zurbriggen, and Martin Venetz. “Das Emotionale Erleben von Jugendlichen in Abhängigkeit Ihres Engagements in Schule Und Freizeit.” Wien, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45053
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. “Students’ Emotional Experience during Peer Interactions in Different Academic Tracks.” Potsdam, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 50570
Bröker, Christina. “Rezension zu: Peltzer, Jörg: Fürst werden. Rangerhöhungen im 14. Jahrhundert. Das römisch-deutsche Reich und England im Vergleich. Berlin-Boston 2019. ISBN 978-3-11-063902-5.” HsozKult, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 18921
Büker, Petra, Julia; Höke, Jana Ogrodowski, and Britta Vollmann. PQ3. Paderborner Qualitätsstern zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita - Grundschule. 3rd ed., 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26666
Schulze, Jan Roland, Fabian Karl Hoya, Eva Blumberg, Susanne Schwab, and Frank Hellmich. “Kooperatives Arbeiten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule.” In Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, edited by Michael Grosche, Jasmin Decristan, Karolina Urton, Nina C. Jansen, Gunnar Bruns, and Birgit Ehl, 230–34. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50635
Albus, Vanessa, Gabriele Münnix, and Bernd Rolf, eds. Total Digital? - Mind on the net? Geist im Netz? L’ esprit dans le réseau?. Reihe Forum Philosophie International. (Stefan Düfel: Lehrerbibliothek: Rezension). Vol. 1. Münster, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50634
Albus, Vanessa, ed. Lesestrategien, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. Vol. 3, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50636
Albus, Vanessa, and Helge Schalk, eds. Handbuch Medien im Philosophie- und Ethikunterricht. Bamberg, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 50679
Albus, Vanessa, and Leif Marvin Jost. “Kants kategorischer Imperativ im sprachsensiblen Philosophieunterricht. Sapere Aude – Habe Mut, dich Primärquellen zu bedienen. (gekürzt).” Ethik & Unterricht 1 (2020): 10–11.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50689
Albus, Vanessa. “Thesen zur Konstituierung einer interdisziplinären Metapherndidaktik.” In Metaphernforschung in interdisziplinäreren und interdiskursiven Perspektiven, edited by Roman Mikulas, 279–97. Paderborn, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50690
Albus, Vanessa. “Digitalisierung und Sprachförderung als Triebfeder der Drittmittel- und Preismaschinerie. Ein kritischer Kommentar.” In Total Digital? - Mind on the net? Geist im Netz? L’ esprit dans le réseau?, edited by Gabriele Münnix, Bernd Rolf, and Vanessa Albus, 1:17–23. Reihe Forum Philosophie International. Münster, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50697 | OA
Albus, Vanessa. “Philosophie und Ethik in der Lehrerinnen und Lehrerbildung.” In Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, edited by Coli Cramer, Johannes König, Martin Rothland, and Sigrid Blömeke, 495–500. Bad Heilbrunn, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed