Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37434 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 25806 | OA
S. Lübbecke and W. Schnedler, “Don’t patronize me! An experiment on preferences for authorship,” Journal of Economics & Management Strategy, pp. 420–438, 2020, doi: 10.1111/jems.12347.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21563
M. Caron and O. Müller, “Hardening Soft Information: A Transformer-Based Approach to Forecasting Stock Return Volatility,” in 2020 IEEE International Conference on Big Data (Big Data), Online, 2020, pp. 4383–4391, doi: 10.1109/BigData50022.2020.9378134.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45726
K. D. Martin et al., “Data Privacy in Retail,” Journal of Retailing, vol. 96, no. 4, pp. 474–489, 2020, doi: https://doi.org/10.1016/j.jretai.2020.08.003.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45727
A. Payne, L. Steinhoff, P. Frow, and A. Eggert, “Toward a Comprehensive Framework of Value Proposition Development: From Strategy to Implementation,” Industrial Marketing Management, vol. 87, pp. 244–255, 2020, doi: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2020.02.015.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45728
A. Eggert, P. Frow, A. Payne, and L. Steinhoff, “Understanding and Managing Customer Value Propositions: Introduction to the Special Issue,” Industrial Marketing Management, vol. 87, pp. 242–243, 2020, doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.indmarman.2020.01.007.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45049
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, and M. Venetz, “ Adolescents’ engagement at school vs. leisure time and their emotional involvement.,” presented at the EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) SIG 08 (Special Interest Group “Motivation and Emotion”), Dresden, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45051
M. Knickenberg, “Social relationships in students with special educational needs.,” presented at the EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) SIG 15 (Special Interest Group “Special Educational Needs”), London, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45052
M. Knickenberg, “Individualisierung des Lernens im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Lehrkräften und Kindern.,” presented at the Symposiums auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“, Potsdam, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45048
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, and M. Venetz, “Das emotionale Erleben von Jugendlichen in Abhängigkeit ihres Engagements in Schule und Freizeit.,” presented at the Vortrag im Rahmen eines Symposiums auf dem 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Wien, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45053
M. Knickenberg and C. Zurbriggen, “Students’ emotional experience during peer interactions in different academic tracks.,” presented at the Symposiums auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Potsdam, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 50570
C. Bröker, “Rezension zu: Peltzer, Jörg: Fürst werden. Rangerhöhungen im 14. Jahrhundert. Das römisch-deutsche Reich und England im Vergleich. Berlin-Boston 2019. ISBN 978-3-11-063902-5,” HsozKult. 2020.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 18921
P. Büker, Julia; Höke, J. Ogrodowski, and Britta Vollmann, PQ3. Paderborner Qualitätsstern zur Einschätzung der Kooperation im Übergang Kita - Grundschule, 3rd ed. 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26666
J. R. Schulze, F. K. Hoya, E. Blumberg, S. Schwab, and F. Hellmich, “Kooperatives Arbeiten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule,” in Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, Michael Grosche, J. Decristan, K. Urton, N. C. Jansen, G. Bruns, and B. Ehl, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020, pp. 230–234.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50635
V. Albus, G. Münnix, and B. Rolf, Eds., Total Digital? - Mind on the net? Geist im Netz? L’ esprit dans le réseau?. Reihe Forum Philosophie International. (Stefan Düfel: Lehrerbibliothek: Rezension), vol. 1. Münster, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50634
V. Albus, Ed., Lesestrategien, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3. 2020.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50636
V. Albus and H. Schalk, Eds., Handbuch Medien im Philosophie- und Ethikunterricht. Bamberg, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 50679
V. Albus and L. M. Jost, “Kants kategorischer Imperativ im sprachsensiblen Philosophieunterricht. Sapere Aude – Habe Mut, dich Primärquellen zu bedienen. (gekürzt),” Ethik & Unterricht, vol. 1, pp. 10–11, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50689
V. Albus, “Thesen zur Konstituierung einer interdisziplinären Metapherndidaktik,” in Metaphernforschung in interdisziplinäreren und interdiskursiven Perspektiven, R. Mikulas, Ed. Paderborn, 2020, pp. 279–297.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50690
V. Albus, “Digitalisierung und Sprachförderung als Triebfeder der Drittmittel- und Preismaschinerie. Ein kritischer Kommentar,” in Total Digital? - Mind on the net? Geist im Netz? L’ esprit dans le réseau?, vol. 1, G. Münnix, B. Rolf, and V. Albus, Eds. Münster, 2020, pp. 17–23.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50697 | OA
V. Albus, “Philosophie und Ethik in der Lehrerinnen und Lehrerbildung,” in Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, C. Cramer, J. König, M. Rothland, and S. Blömeke, Eds. Bad Heilbrunn, 2020, pp. 495–500.
LibreCat | Download (ext.)
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed