5 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58489 |
Effects of Early Childhood Teacher Knowledge and Feedback on Children’s Early Mathematical Development in German Kindergartens
L. Aumann, R.M. Puca, H. Gasteiger, Early Childhood Education Journal (2025).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
L. Aumann, R.M. Puca, H. Gasteiger, Early Childhood Education Journal (2025).
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58490 |
Early childhood teachers' feedback in natural mathematical learning situations: Development and validation of a detailed category system
L. Aumann, H. Gasteiger, R.M. Puca, Acta Psychologica 244 (2024).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
L. Aumann, H. Gasteiger, R.M. Puca, Acta Psychologica 244 (2024).
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 58488 |
Feedbackverhalten frühpädagogischer Fachkräfte in mathematischen Spielsituationen – Ergebnisse einer clusteranalytischen Typisierung Feedback behaviour of early childhood teachers in mathematical play situations - results of a cluster analysis
L. Aumann, N. Graf-König, R.M. Puca, H. Gasteiger, Zeitschrift für Grundschulforschung 16 (2023) 321–338.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
L. Aumann, N. Graf-König, R.M. Puca, H. Gasteiger, Zeitschrift für Grundschulforschung 16 (2023) 321–338.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58487 |
Einschätzung mathematischer Fähigkeiten 4- bis 6-jähriger Kinder im Bereich Mengen und Zahlen durch frühpädagogische Fachkräfte Assessments of 4 to 6 Year old Children’s Number Skills by Early Childhood Teachers
L. Aumann, H. Gasteiger, L. Tabeling, R.M. Puca, Journal für Mathematik-Didaktik 43 (2022) 435–462.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
L. Aumann, H. Gasteiger, L. Tabeling, R.M. Puca, Journal für Mathematik-Didaktik 43 (2022) 435–462.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58486 |
Elterliche Einschätzung früher mathematischer Kompetenzen
L. Tabeling, H. Gasteiger, L. Aumann, R.M. Puca, Frühe Bildung 11 (2022) 20–28.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
L. Tabeling, H. Gasteiger, L. Aumann, R.M. Puca, Frühe Bildung 11 (2022) 20–28.
5 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58489 |
Effects of Early Childhood Teacher Knowledge and Feedback on Children’s Early Mathematical Development in German Kindergartens
L. Aumann, R.M. Puca, H. Gasteiger, Early Childhood Education Journal (2025).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
L. Aumann, R.M. Puca, H. Gasteiger, Early Childhood Education Journal (2025).
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58490 |
Early childhood teachers' feedback in natural mathematical learning situations: Development and validation of a detailed category system
L. Aumann, H. Gasteiger, R.M. Puca, Acta Psychologica 244 (2024).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
L. Aumann, H. Gasteiger, R.M. Puca, Acta Psychologica 244 (2024).
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 58488 |
Feedbackverhalten frühpädagogischer Fachkräfte in mathematischen Spielsituationen – Ergebnisse einer clusteranalytischen Typisierung Feedback behaviour of early childhood teachers in mathematical play situations - results of a cluster analysis
L. Aumann, N. Graf-König, R.M. Puca, H. Gasteiger, Zeitschrift für Grundschulforschung 16 (2023) 321–338.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
L. Aumann, N. Graf-König, R.M. Puca, H. Gasteiger, Zeitschrift für Grundschulforschung 16 (2023) 321–338.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58487 |
Einschätzung mathematischer Fähigkeiten 4- bis 6-jähriger Kinder im Bereich Mengen und Zahlen durch frühpädagogische Fachkräfte Assessments of 4 to 6 Year old Children’s Number Skills by Early Childhood Teachers
L. Aumann, H. Gasteiger, L. Tabeling, R.M. Puca, Journal für Mathematik-Didaktik 43 (2022) 435–462.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
L. Aumann, H. Gasteiger, L. Tabeling, R.M. Puca, Journal für Mathematik-Didaktik 43 (2022) 435–462.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58486 |
Elterliche Einschätzung früher mathematischer Kompetenzen
L. Tabeling, H. Gasteiger, L. Aumann, R.M. Puca, Frühe Bildung 11 (2022) 20–28.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
L. Tabeling, H. Gasteiger, L. Aumann, R.M. Puca, Frühe Bildung 11 (2022) 20–28.