10 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61881
Schmöckel S. Look Who’s Talking: Multivoicedness in Students’ Descriptions of Their Disciplines. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61882
Schmöckel S. The Culture Quest – Students Decode Their Disciplinary Culture(s). In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61883
Schmöckel S, Sloane HS. Fostering Authenticity and Disciplinary Dialogue in the Age of AI. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61944 |
Schmöckel S, Scharlau I. No Student Should Be an Island: A Peer-Approach to Decoding and Disrupting. Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal. 2025;18(3):98-115. doi:10.59236/td2025vol18iss31913
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62204
Schmöckel S. Hör mal, wer da spricht – Eine dialogische Perspektive auf studentische Äußerungen zu Fachkulturen. die hochschullehre.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56149
Brandt E, Schmöckel S. Wieso, weshalb, warum – Fachkulturen und -praktiken mit der Unterstützung von studentischen Culture Fellows entdecken. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik Spezial. 2024;21.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56287
Schmöckel S. Who Let the Voices Out? Multivoicedness in Students’ Descriptions of Their Disciplines. In: ; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56288
Schmöckel S. Die Culture Quest – Studierende entdecken die Fachwelt(en) ihres Studiums. In: ; 2024.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 56151
Ammann C-V, Brandt E, Schmöckel S. Sieh mal, wer da unterstützt: Studentische Culture Fellows blicken auf implizite Fachpraktiken in einem fächerübergreifenden Lehrprojekt. Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik. 2023;38(74):114–146.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
Sloane HS, Schmöckel S. Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration). In: ; 2023.
LibreCat
10 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61881
Schmöckel S. Look Who’s Talking: Multivoicedness in Students’ Descriptions of Their Disciplines. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61882
Schmöckel S. The Culture Quest – Students Decode Their Disciplinary Culture(s). In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61883
Schmöckel S, Sloane HS. Fostering Authenticity and Disciplinary Dialogue in the Age of AI. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61944 |
Schmöckel S, Scharlau I. No Student Should Be an Island: A Peer-Approach to Decoding and Disrupting. Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal. 2025;18(3):98-115. doi:10.59236/td2025vol18iss31913
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62204
Schmöckel S. Hör mal, wer da spricht – Eine dialogische Perspektive auf studentische Äußerungen zu Fachkulturen. die hochschullehre.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56149
Brandt E, Schmöckel S. Wieso, weshalb, warum – Fachkulturen und -praktiken mit der Unterstützung von studentischen Culture Fellows entdecken. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik Spezial. 2024;21.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56287
Schmöckel S. Who Let the Voices Out? Multivoicedness in Students’ Descriptions of Their Disciplines. In: ; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56288
Schmöckel S. Die Culture Quest – Studierende entdecken die Fachwelt(en) ihres Studiums. In: ; 2024.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 56151
Ammann C-V, Brandt E, Schmöckel S. Sieh mal, wer da unterstützt: Studentische Culture Fellows blicken auf implizite Fachpraktiken in einem fächerübergreifenden Lehrprojekt. Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik. 2023;38(74):114–146.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
Sloane HS, Schmöckel S. Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration). In: ; 2023.
LibreCat