10 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61881
Look Who's Talking: Multivoicedness in Students’ Descriptions of Their Disciplines
S. Schmöckel, in: 2025.
LibreCat
S. Schmöckel, in: 2025.
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61882
The Culture Quest – Students Decode Their Disciplinary Culture(s)
S. Schmöckel, in: 2025.
LibreCat
S. Schmöckel, in: 2025.
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61883
Fostering Authenticity and Disciplinary Dialogue in the Age of AI
S. Schmöckel, H.S. Sloane, in: 2025.
LibreCat
S. Schmöckel, H.S. Sloane, in: 2025.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61944 |
No Student Should Be an Island: A Peer-Approach to Decoding and Disrupting
S. Schmöckel, I. Scharlau, Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal 18 (2025) 98–115.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
S. Schmöckel, I. Scharlau, Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal 18 (2025) 98–115.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62204
Hör mal, wer da spricht – Eine dialogische Perspektive auf studentische Äußerungen zu Fachkulturen
S. Schmöckel, die hochschullehre (n.d.).
LibreCat
S. Schmöckel, die hochschullehre (n.d.).
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56149
Wieso, weshalb, warum – Fachkulturen und -praktiken mit der Unterstützung von studentischen Culture Fellows entdecken
E. Brandt, S. Schmöckel, bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik Spezial 21 (2024).
LibreCat
E. Brandt, S. Schmöckel, bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik Spezial 21 (2024).
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56287
Who Let the Voices Out? Multivoicedness in Students’ Descriptions of Their Disciplines
S. Schmöckel, in: 2024.
LibreCat
S. Schmöckel, in: 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56288
Die Culture Quest – Studierende entdecken die Fachwelt(en) ihres Studiums
S. Schmöckel, in: 2024.
LibreCat
S. Schmöckel, in: 2024.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 56151
Sieh mal, wer da unterstützt: Studentische Culture Fellows blicken auf implizite Fachpraktiken in einem fächerübergreifenden Lehrprojekt
C.-V. Ammann, E. Brandt, S. Schmöckel, Kölner Zeitschrift Für Wirtschaft Und Pädagogik 38 (2023) 114–146.
LibreCat
C.-V. Ammann, E. Brandt, S. Schmöckel, Kölner Zeitschrift Für Wirtschaft Und Pädagogik 38 (2023) 114–146.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration)
H.S. Sloane, S. Schmöckel, in: 2023.
LibreCat
H.S. Sloane, S. Schmöckel, in: 2023.
10 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61881
Look Who's Talking: Multivoicedness in Students’ Descriptions of Their Disciplines
S. Schmöckel, in: 2025.
LibreCat
S. Schmöckel, in: 2025.
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61882
The Culture Quest – Students Decode Their Disciplinary Culture(s)
S. Schmöckel, in: 2025.
LibreCat
S. Schmöckel, in: 2025.
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61883
Fostering Authenticity and Disciplinary Dialogue in the Age of AI
S. Schmöckel, H.S. Sloane, in: 2025.
LibreCat
S. Schmöckel, H.S. Sloane, in: 2025.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61944 |
No Student Should Be an Island: A Peer-Approach to Decoding and Disrupting
S. Schmöckel, I. Scharlau, Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal 18 (2025) 98–115.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
S. Schmöckel, I. Scharlau, Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal 18 (2025) 98–115.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62204
Hör mal, wer da spricht – Eine dialogische Perspektive auf studentische Äußerungen zu Fachkulturen
S. Schmöckel, die hochschullehre (n.d.).
LibreCat
S. Schmöckel, die hochschullehre (n.d.).
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56149
Wieso, weshalb, warum – Fachkulturen und -praktiken mit der Unterstützung von studentischen Culture Fellows entdecken
E. Brandt, S. Schmöckel, bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik Spezial 21 (2024).
LibreCat
E. Brandt, S. Schmöckel, bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik Spezial 21 (2024).
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56287
Who Let the Voices Out? Multivoicedness in Students’ Descriptions of Their Disciplines
S. Schmöckel, in: 2024.
LibreCat
S. Schmöckel, in: 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56288
Die Culture Quest – Studierende entdecken die Fachwelt(en) ihres Studiums
S. Schmöckel, in: 2024.
LibreCat
S. Schmöckel, in: 2024.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 56151
Sieh mal, wer da unterstützt: Studentische Culture Fellows blicken auf implizite Fachpraktiken in einem fächerübergreifenden Lehrprojekt
C.-V. Ammann, E. Brandt, S. Schmöckel, Kölner Zeitschrift Für Wirtschaft Und Pädagogik 38 (2023) 114–146.
LibreCat
C.-V. Ammann, E. Brandt, S. Schmöckel, Kölner Zeitschrift Für Wirtschaft Und Pädagogik 38 (2023) 114–146.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration)
H.S. Sloane, S. Schmöckel, in: 2023.
LibreCat
H.S. Sloane, S. Schmöckel, in: 2023.