10 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61881
Schmöckel, S. (2025). Look Who’s Talking: Multivoicedness in Students’ Descriptions of Their Disciplines. EARLI, Graz.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61882
Schmöckel, S. (2025). The Culture Quest – Students Decode Their Disciplinary Culture(s). EUROSoTL, Groningen.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61883
Schmöckel, S., & Sloane, H. S. (2025). Fostering Authenticity and Disciplinary Dialogue in the Age of AI. EAPRIL, Valetta - Malta.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61944 |
Schmöckel, S., & Scharlau, I. (2025). No Student Should Be an Island: A Peer-Approach to Decoding and Disrupting. Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal, 18(3), 98–115. https://doi.org/10.59236/td2025vol18iss31913
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62204
Schmöckel, S. (n.d.). Hör mal, wer da spricht – Eine dialogische Perspektive auf studentische Äußerungen zu Fachkulturen. die hochschullehre.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56149
Brandt, E., & Schmöckel, S. (2024). Wieso, weshalb, warum – Fachkulturen und -praktiken mit der Unterstützung von studentischen Culture Fellows entdecken. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik Spezial, 21.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56287
Schmöckel, S. (2024). Who Let the Voices Out? Multivoicedness in Students’ Descriptions of Their Disciplines. EAPRIL, Hasselt.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56288
Schmöckel, S. (2024). Die Culture Quest – Studierende entdecken die Fachwelt(en) ihres Studiums. TURN Conference, Berlin.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 56151
Ammann, C.-V., Brandt, E., & Schmöckel, S. (2023). Sieh mal, wer da unterstützt: Studentische Culture Fellows blicken auf implizite Fachpraktiken in einem fächerübergreifenden Lehrprojekt. Kölner Zeitschrift Für Wirtschaft Und Pädagogik, 38(74), 114–146.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
Sloane, H. S., & Schmöckel, S. (2023). Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration). EAPRIL 2023, Belfast.
LibreCat
10 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61881
Schmöckel, S. (2025). Look Who’s Talking: Multivoicedness in Students’ Descriptions of Their Disciplines. EARLI, Graz.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61882
Schmöckel, S. (2025). The Culture Quest – Students Decode Their Disciplinary Culture(s). EUROSoTL, Groningen.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61883
Schmöckel, S., & Sloane, H. S. (2025). Fostering Authenticity and Disciplinary Dialogue in the Age of AI. EAPRIL, Valetta - Malta.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61944 |
Schmöckel, S., & Scharlau, I. (2025). No Student Should Be an Island: A Peer-Approach to Decoding and Disrupting. Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal, 18(3), 98–115. https://doi.org/10.59236/td2025vol18iss31913
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62204
Schmöckel, S. (n.d.). Hör mal, wer da spricht – Eine dialogische Perspektive auf studentische Äußerungen zu Fachkulturen. die hochschullehre.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56149
Brandt, E., & Schmöckel, S. (2024). Wieso, weshalb, warum – Fachkulturen und -praktiken mit der Unterstützung von studentischen Culture Fellows entdecken. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik Spezial, 21.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56287
Schmöckel, S. (2024). Who Let the Voices Out? Multivoicedness in Students’ Descriptions of Their Disciplines. EAPRIL, Hasselt.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56288
Schmöckel, S. (2024). Die Culture Quest – Studierende entdecken die Fachwelt(en) ihres Studiums. TURN Conference, Berlin.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 56151
Ammann, C.-V., Brandt, E., & Schmöckel, S. (2023). Sieh mal, wer da unterstützt: Studentische Culture Fellows blicken auf implizite Fachpraktiken in einem fächerübergreifenden Lehrprojekt. Kölner Zeitschrift Für Wirtschaft Und Pädagogik, 38(74), 114–146.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
Sloane, H. S., & Schmöckel, S. (2023). Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration). EAPRIL 2023, Belfast.
LibreCat